900 Cabben Air-flow sarja kysymys

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
eklunto1
"Hölösuu"
Viestit: 1081
Liittynyt: To Maalis 10, 2005 19:48
Paikkakunta: Vantaa

900 Cabben Air-flow sarja kysymys

Viesti Kirjoittaja eklunto1 »

Tuli sitten hankittua OG900 Cabbe. Auto alkuperäisesti ollut Jenkkilässä. Kone käyty läpi (korkeapaine turbo) ja automaatti vaihdettu manuaaliin. Maalattu ja teknisesti kunnossa. Etupenkin nahat ja ovien nahat välttävässä kunnossa, joten pientä puuhastelua tiedossa. Haluan autoon T16 Air-Flow sarjan (harmaa mitä noissa 900 ketaisissa cabbeissa on ollut kiinni). Ei tunnu liikaa tarjoamaa oleva. Löysin nyt yhdet käytetyt ja sain niistä kuvia. Kyseinen setti ei ole minulle kiinnityksen suhteen mitenkään tuttu. Kuvassa on metallilistoja joiden olettaisin tulevan koriin kiinni ja saman laisia näyttäisi oleva myös muoviosissa. Sarja tulee alhaalta kiinni ruuveilla tms? Eli osaako joku valaista miten tuon sarjan kuntoa voisi arvioida ja mitä osia tulee mukana olla että setin saa onnistuneesti kiinni?

http://www.saabclub.gr/images/modelimages/87-7.jpg
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Re: 900 Cabben Air-flow sarja kysymys

Viesti Kirjoittaja Jope »

Linkittämässäsi kuvassa on aeron setti.

Sivuhelmat on aerossa samat kuin viistokeulan airflowssa, mutta puskurit on sangen erilaiset.

Helmat ja puskurinjatkeet kiinnitetään kiskoilla auton kyljessä oleviin reikiin, eli ensin kiskot ruuvataan kiinni (reikiin laitetaan ensin muoviproput), sitten helma liu'utetaan kiskolle. Lopuksi se helmapala kiinnitetään auton/oven pohjaan pop-niiteillä tai ruuveilla.

Kunnon arviointi? Onko muovit haljenneet ja onko kaikki kiinnitysosat mukana. Ei kovin avuliasta, jos et tiedä mitä siihen kuuluisi mukaan, mutta sanottakoon nyt vaikka se että jokaisessa palassa on kiinni kiskon pätkä ja sitä vastaan pitäisi tulla toinen irtokisko, että saat sen asennettua.

Proput ja ruuvit todennäköisesti eivät ole lähteneet ehjänä irti, joten niitä turha alkaa metsästämään käytettyinä.

Omaan 2d:heni laitoin mutteriniiteillä nuo helmakiskot. Aika näyttää, oliko viisas veto vai ei.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
eklunto1
"Hölösuu"
Viestit: 1081
Liittynyt: To Maalis 10, 2005 19:48
Paikkakunta: Vantaa

Re: 900 Cabben Air-flow sarja kysymys

Viesti Kirjoittaja eklunto1 »

Muovit ovat täysin ehjän näköiset. Jotain naarmuja on. Suunnittelin että maalauttaisin ne. Nuo kiinnitysosat tosiaan mietityttää, sillä en tiedä mitä tarkistaa. Luin että noita orkkis proppuja on todella vaikea löytää. Harmittaa jos settiä ei saa kunnolla kiinni.
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
rökösö
"Turbo"
Viestit: 216
Liittynyt: To Touko 07, 2009 11:20
Paikkakunta: Haapavesi

Re: 900 Cabben Air-flow sarja kysymys

Viesti Kirjoittaja rökösö »

Proppuja löytää kyllä helposti käytettynä, mutta irti saaminen ehjänä on hivenen kinkkistä. Niitä samoja on siis ainakin jokaisen viistokeulan puskurinjatkeiden alla.
Saab 900 Aero -90, Saab 9-5 Aero -01
Jammer
"Tuplakaasari"
Viestit: 67
Liittynyt: Ke Loka 29, 2008 16:44
Paikkakunta: Espoo

Re: 900 Cabben Air-flow sarja kysymys

Viesti Kirjoittaja Jammer »

http://www.datazap.net/sites/Svensk_exp ... Guide.html

Tuolta löytyy hyvät ohjeet ja mitä osia pitäisi olla.
Saab 900 Special
Saab 9-5 Wagon 2.3t MY2002 Autom. Stage1+E85
eklunto1
"Hölösuu"
Viestit: 1081
Liittynyt: To Maalis 10, 2005 19:48
Paikkakunta: Vantaa

Re: 900 Cabben Air-flow sarja kysymys

Viesti Kirjoittaja eklunto1 »

Suuri kiitos linkistä!
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Vastaa Viestiin