Amul arvosta

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Saabisti -77
"Hölösuu"
Viestit: 1095
Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 19:18
Paikkakunta: Hyvinkää - Espoo

Re: Amul arvosta

Viesti Kirjoittaja Saabisti -77 »

Päivitystä sid infoon: Amul vaihtelee +66 ja +705 välillä Aadd vaihtelee -23 ja -63 välillä(eikös tuo Aadd oo jokin polttoaine sopeutus tai vast?). Loff tasaisesti +30 tienoilla. Auto toimii hyvin, kiihtyy hyvin, ei nykimisiä, eikä mitään poikkeavaa, muuta kuin nuo sidin arvot ihmetyttää.

Imuvuodot tutkittu moneen kertaan ->ei löydy vuotoja. Itelle tulee mieleen TommyW:n tarina bensapumpusta, mutta mulla auto toimii perfekto. Pitäiskö Amulista ja Aadd:stä olla huolissaan? Oon seurannu liki vainoharhasesti noita arvoja...(nakuarvoja softasta ei kaiketi saa näkyviin vm 2000 T7)

Tietävämmät neuvoja? TommyW? jcarlson? Vesa67?
Nykyiset: Saab 900 2.0 T16 -92, Honda VFR750F -93, Volvo V60 B4 MHEV -21
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE Powered by jcarlson
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
Volvo V50 2.0 TD
Harzza
"Ruisku"
Viestit: 106
Liittynyt: Su Syys 11, 2011 21:03
Paikkakunta: Akaa

Re: Amul arvosta

Viesti Kirjoittaja Harzza »

Nyt on vaihdettu anturi ja termostaatti. Lämmötkin nousee huomattavasti nopeammin ja lämpimämmäksi. "aero t7" Katotaan sitten talvella pysyykö lämmöt :D
Jäsen: 5215

SaaB og9-3 2.0t (ka)
SaaB ng9-3 1.9TID (ka)
Suzuki GSX-R600 -05
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Amul arvosta

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Enpä olisi huolissani Amul:sta jos auto toimii hyvin. Turha tieto lisää tuskaa.

Nakutusarvoja ei tuossa softassa ole näkyvissä muistaakseni koska basesofta on sitä ikäluokkaa jossa on vain yksi Mode. Olisi ne sinne saanut kun olisi poistanut jotain muita symboleita, saattoipa olla että tuo softa tehtiin jo niin varhaisessa vaiheessa ettei silloin ollut järkevää tapaa edes muuttaa SID Infon sisältämiä symboleita.. En muista.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Saabisti -77
"Hölösuu"
Viestit: 1095
Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 19:18
Paikkakunta: Hyvinkää - Espoo

Re: Amul arvosta

Viesti Kirjoittaja Saabisti -77 »

Mikä arvo tuo Aadd on??
Nykyiset: Saab 900 2.0 T16 -92, Honda VFR750F -93, Volvo V60 B4 MHEV -21
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE Powered by jcarlson
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
Volvo V50 2.0 TD
Saabisti -77
"Hölösuu"
Viestit: 1095
Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 19:18
Paikkakunta: Hyvinkää - Espoo

Re: Amul arvosta

Viesti Kirjoittaja Saabisti -77 »

jcarlson kirjoitti:Enpä olisi huolissani Amul:sta jos auto toimii hyvin. Turha tieto lisää tuskaa.
Juu, auto tosiaan toimii niinku pitääkin, ei mitään poikkeavaa. Kaasun vastaa välittömästi ei mieti hetkeäkään :D
Nykyiset: Saab 900 2.0 T16 -92, Honda VFR750F -93, Volvo V60 B4 MHEV -21
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE Powered by jcarlson
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
Volvo V50 2.0 TD
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Amul arvosta

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Aadd on summautuva korjaus, eli suora +/- lähinnä pienillä kuormilla. Amul kertautuva korjaus.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
aero t7
"Aero"
Viestit: 413
Liittynyt: Ke Heinä 04, 2007 14:35
Paikkakunta: vantaa

Re: Amul arvosta

Viesti Kirjoittaja aero t7 »

Harzza kirjoitti:Nyt on vaihdettu anturi ja termostaatti. Lämmötkin nousee huomattavasti nopeammin ja lämpimämmäksi. "aero t7" Katotaan sitten talvella pysyykö lämmöt :D
Anyway, hyvä että tuli kuntoon.
Kerro ihmeessä kun on oikeasti kylmä että löytyikö orkkis termarille sopiva haastaja :lol:

Vielä se immu niin amulitkin varmaan löytyvät kohdilleen.
v###u onneks on Saab (taas on saabistilla saab)
-03 95 aero A steg3
Ex-206 rc
ex-05 93 ss aero
#ssk-4707#
ex-99viggen e85 nappe st3,2
ex -00 93aero
Saabisti -77
"Hölösuu"
Viestit: 1095
Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 19:18
Paikkakunta: Hyvinkää - Espoo

Re: Amul arvosta

Viesti Kirjoittaja Saabisti -77 »

jcarlson kirjoitti:Aadd on summautuva korjaus, eli suora +/- lähinnä pienillä kuormilla. Amul kertautuva korjaus.
Paljon ko tuon Aadd:n kuuluisi normisti näyttää? vs Amul -500 ja +500 välillä
Nykyiset: Saab 900 2.0 T16 -92, Honda VFR750F -93, Volvo V60 B4 MHEV -21
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE Powered by jcarlson
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
Volvo V50 2.0 TD
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Amul arvosta

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Yleensä +/- 100 sisällä tuo on näyttänyt olevan autoissa, mutta vaikea antaa mitään yleispätevää.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
TommyW
"Viggen"
Viestit: 560
Liittynyt: Ti Syys 15, 2009 06:49
Paikkakunta: Vantaa

Re: Amul arvosta

Viesti Kirjoittaja TommyW »

Juu, auto on kyllä tominut ihan ok kesäisen pumppujumpan jälkeen.

Kyllä tuo amul tykkää minullakin pysyä positiivisella puolella (max 400). Olen kyllä huomannut, että kaupunkiajo tuntuisi olevan tekijä, joka minulla kasvattaa amulia, kun taas maantiellä arvo pysyy melko lähellä nollaa ja jopa alle.

Summautuva sopeutus on ollut varsin pienissä lukemissa kesästä saakka.

Olen pannut merkille, että auton hyvästä käytöksestä huolimatta on Ioff taas välillä pakkasen puolella (kevyessä kuormituksessa) ja nakuja kertyy jonkin verran joka pyttyyn, eniten kolmoseen.

Teinpä sitten sellaisen kokeen, että laitoin ohjelman toimimaan jatkuvasti "open loop"-tilassa, ts. lambda-disabloituna => eli auto menee kartan mukaan. Mielenkiintoista kyllä, näin ajettuna on persdynolla mitattuna auton toimivuus ihan omaa luokkaansa, eikä nakuista ole tietoakaan - osaiskos jcarlson tai joku muu kommentoida tätä?

Softana SAABin 170hv-tehdastune.

No, vähän menee OT:n puolelle - varsinkaan kun amulit eivät luonnollisesti päivity open loopissa ajettuna :D
Saabiton Saabisti
Harzza
"Ruisku"
Viestit: 106
Liittynyt: Su Syys 11, 2011 21:03
Paikkakunta: Akaa

Re: Amul arvosta

Viesti Kirjoittaja Harzza »

Kuinka tuon Amulin tulee käyttäytyä ajossa? Antaako se arvoja nopeasti vai hitaasti muuttuen ja missä tilanteessa. Tyhjäkäynti, matka-ajo, kaupunkiajo?
Jäsen: 5215

SaaB og9-3 2.0t (ka)
SaaB ng9-3 1.9TID (ka)
Suzuki GSX-R600 -05
Harzza
"Ruisku"
Viestit: 106
Liittynyt: Su Syys 11, 2011 21:03
Paikkakunta: Akaa

Re: Amul arvosta

Viesti Kirjoittaja Harzza »

Elämä hymyilee taas, uusi käytetty immu pelasti päiväni ja autoni. Ei enää seilaa kiihdyttäessä ja mReg ja mAir kohtaavat toisensa niin kuin pitääkin. Mutta ei elämä ole liian helppoa, en saanut Amul arvoa muuttumaan. Näyttää edelleenkin nollaa.
Jäsen: 5215

SaaB og9-3 2.0t (ka)
SaaB ng9-3 1.9TID (ka)
Suzuki GSX-R600 -05
aero t7
"Aero"
Viestit: 413
Liittynyt: Ke Heinä 04, 2007 14:35
Paikkakunta: vantaa

Re: Amul arvosta

Viesti Kirjoittaja aero t7 »

Nollaa purkki ja koeajolle.
Akunkenkä irti tai sulake(en muista mikä)
v###u onneks on Saab (taas on saabistilla saab)
-03 95 aero A steg3
Ex-206 rc
ex-05 93 ss aero
#ssk-4707#
ex-99viggen e85 nappe st3,2
ex -00 93aero
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Re: Amul arvosta

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

No tähän lisää, itellä toi amul vaihtee vähän tilanteista riippuen 0-1000, mut pääasiassa tos nollan kieppeillä...toki 630cc ruutat ja kartatkin on nii hyvät että keskikulutuksen mittari SIDissä heittää max. 0.2-0,3L/100km tankattuun määrään nähden. Eli mun mielestä ok.
9-3.1972
aero t7
"Aero"
Viestit: 413
Liittynyt: Ke Heinä 04, 2007 14:35
Paikkakunta: vantaa

Re: Amul arvosta

Viesti Kirjoittaja aero t7 »

[quote="TommyW"]Juu, auto on kyllä tominut ihan ok kesäisen pumppujumpan jälkeen.

Kyllä tuo amul tykkää minullakin pysyä positiivisella puolella (max 400). Olen kyllä huomannut, että kaupunkiajo tuntuisi olevan tekijä, joka minulla kasvattaa amulia, kun taas maantiellä arvo pysyy melko lähellä nollaa ja jopa alle.

Summautuva sopeutus on ollut varsin pienissä lukemissa kesästä saakka.

Olen pannut merkille, että auton hyvästä käytöksestä huolimatta on Ioff taas välillä pakkasen puolella (kevyessä kuormituksessa) ja nakuja kertyy jonkin verran joka pyttyyn, eniten kolmoseen.

Teinpä sitten sellaisen kokeen, että laitoin ohjelman toimimaan jatkuvasti "open loop"-tilassa, ts. lambda-disabloituna => eli auto menee kartan mukaan. Mielenkiintoista kyllä, näin ajettuna on persdynolla mitattuna auton toimivuus ihan omaa luokkaansa, eikä nakuista ole tietoakaan - osaiskos jcarlson tai joku muu kommentoida tätä?
Laita open loop aikasemmin päälle. Oliko se raja jotain 0.5bar? Muistan jostain kuulleeni että toimisi näin paremmin.. Ei omaa kokemusta.
v###u onneks on Saab (taas on saabistilla saab)
-03 95 aero A steg3
Ex-206 rc
ex-05 93 ss aero
#ssk-4707#
ex-99viggen e85 nappe st3,2
ex -00 93aero
Vastaa Viestiin