saab 900 16v-90 turbotus

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
f-19
"Hölösuu"

Re: saab 900 16v-90 turbotus

Viesti Kirjoittaja f-19 »

äölkjhgf kirjoitti:
f-19 kirjoitti:No hyvä että pelaa! Voisin kertoa miten kierrosten nostamisen sijasta voisit tavoitella lisätehoa, mut en oikeesti viitti, syyt alla.

Kiusataan muita? Kadulla vai foorumilla? Ite kiusaan ja auon päätä mielummin foorumilla.
Liikenteessä parempi ajaa siististi ja sääntöjen mukaan. Eikä yhtään sitten kadulla kiusata ja provosoida millään paskalla minkä luulee vielä kulkevan johonkin. Joo, saatoin vihjasta jotain... mut voi tulla ruumiita jos niillä kaiken sortin katsastamattomilla virityksillä kaahataan liikenteessä, ja tähän autoon ei kyllä näiden viritysten jälkeen ole yhtään luottoa, sori vaan taas. (en oikeesti ole edes kovin pahoillani)

Niinhän näytät tuota päätäs aukovan, hyvä ettei leukaluut repeä ;) Ja tuo paskahan on katsastettu ja en itsekään siihen luota. Tiedän vaan että se kulkee tällä hetkellä paremmin kuin useampi nykyauto. Ainakin huomattavasti paremmin kuin vakiona, joka mulle riittääkin. Märällä nurmikolla tunsin kuinka vasen etupyörä löi tyhjää. Kävin tarkistamassa, ihan selvästi multa näkyi. ;) ;)
Niin siinä on siis vielä katsastus voimassa sen kuukauden kaks? Sen jälkeen ei vissiin leimasta pelkoa kun nyt touhutaan kerrotun lailla. Se ei nyt paljon vaadi että turbollinen auto kulkee paremmin "kuin moni nykyauto". Helvetin hyvät kelit alkaa muutenkin olemaan tuohon muiden kiusaamiseen ja keppailuun. Toivottavasti muut ihmiset ei loukkaa kuin mielensä ettei pahempia käy.

Leukaluut ei repeä mutta sormen päät sattuu kun kännykällä naputtelen.
äölkjhgf
"Aero"

Viesti Kirjoittaja äölkjhgf »

Eikai tuossa pahempia käy, ajelen yleensä lakia noudatellen. Enkä härnäile muita kanssa-autoilijoita. Tuo saba oli semmonen väliaikaisauto joka ei maksanut juuri mitään. Nyt kun vakiokalusto on kunnossa niin aattelin tuon turbottaa kun ei tuosta myymällä saa ku stressiä renkaanpotkijoista :) Aattelin sillä revitellä sen aikaa ku ajoaikaa on, jos joku sen haluaa ostaa sen jälkeen suotakoon se ilo hänelle.
f-19
"Hölösuu"

Joko kuvia nyt kun homma toimii?
äölkjhgf
"Aero"

Eikai tuota konepeltiä kehtaa päivän valossa avata, sillehän naurais harakatkin. Ja pimeässä ei kunnon kuvia tule :) Parempi pitää omana tietonani nuo viritelmät konepellin alla ;)
Suabisti
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Suabisti »

Kannatan tähän aiheen lukitusta.
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
äölkjhgf
"Aero"

äölkjhgf kirjoitti: Mutta siis oisko kellään tietoa onko olemassa 12v pumppua jonka tuotto riittää poistamaan paluuöljyn ja joka kestäisi myös käyttöä.

Tottahan toki sellaine olemassa on, mutta mistä sellainen oisi hyvä hankkia. Siihen kysymykseen kun vielä vastaus löytyy niin viestiketju onkin täydellinen :)
f-19
"Hölösuu"

Tarviit siis vielä tommosta pumppua? Turbo on siis alempaa kuin se lohkossa oleva plommi?

Nii millanen se sun pakosarja on siinä koneen/kannen kyljessä? Turbo tulee siis ilmeisen alas? Ota oikeesti kuva ja pistä näytille.

Mä kävin aikaan koeajamassa yhtä melkein täydellisellä tonnarin koneella varustettua satkua. Tonnarista mm. pakosarja, downpipe teki komean 360ast mutkan turbon yli. Kuvia löytyy :-)

(reilu peli ehdottaa pistää ketju lukkoon kun ihan kuitenkin projektiketju tää on :) oisko enemmin mittään et siivois noi paskalöpinät pois ja antaa aloittajan pitää kuitenkin viestiketjunsa? ei ole aloittajan vika jos esim. minä alan aukomaan päätäni?)
äölkjhgf
"Aero"

et kai kauheasti edes ole aukonut päätäsi :) turhaan vaan provosoiduin minä. Kyllä tuossa sabassa paluuöljyhomma toimii ilman pumppua, mutta projekteja mahdollisesti tulee lisää ja sitä varten ois vaan hyvä tietää mistä tuollaisen pumpun löytäisi kohtuurahalla.
JaniV
"Viggen"

Viesti Kirjoittaja JaniV »

Suabisti kirjoitti:Kannatan tähän aiheen lukitusta.
Tämä nyt on täyttä paskaa. Mistä lähtien projektitopikit on lukittu jos muut vittuilee siellä? Yleensä turhat löpinät vaan siivotaan pois.

f-19 kirjoitti:
(reilu peli ehdottaa pistää ketju lukkoon kun ihan kuitenkin projektiketju tää on :) oisko enemmin mittään et siivois noi paskalöpinät pois ja antaa aloittajan pitää kuitenkin viestiketjunsa? ei ole aloittajan vika jos esim. minä alan aukomaan päätäni?)
Aamen.
Jani Virtanen
Saab 9-3SS 2.0t ARC "Stage1"
Bmw 518 M10B18 e28- Projekti, turboa, isoa vannetta ja voimaa
janipetterivirtanen(a)gmail.com
äölkjhgf
"Aero"

Terveppäs taas. Nyt auto toimii taas hyvin, poislukien tyhjäkäynti.

Eli tuo minun plommiin tekemä reikä valskasi öljyä sen verran että sitä jouduin parsimaan. (läpivientikumi)

Ja toiseksi, pensanpaine ei noussut juurikaan, kuulosti siltä kuin saisi ilmaa. Näpsäytin pensapumpun pois, imusiivilä oli "sulanut" yhdeksi mössöksi. Entinen omistaja kehui käyttäneensä ee-kymppiä. En sitten tiedä johtuiko tuosta. Jokatapauksessa pesemällä ei saanut mäskiä pois joten leikkasin vanhan muoviverkon pois ja tilalle tein tiheästä metalliverkosta korvikkeen. Nyt korjaantui aina ollut ongelma, starttautti kauhian pitkään ennen kuin suostui käynnistymään.

Mutta nyt ja aina ollut (ja ainoa) ongelma on (ennen turbotustakin), että tyhjäkäynnillä humppaa ja lopuksi sammuu. Itse en kauhiasti tuosta autoelektroniikasta ymmärrä, mutta kaipa tuo vois jostain tyhjäkäyntimoottorista johtua? Kertokaapas tietävämmät. Aina kun löysää kaasun kiihdytyksen jälkeen sammuu, tai ainakin pyrkii siihen. Ja tosiaan tehnyt tuota siitä asti kun auton olen omistanut.
Coltti
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Coltti »

Ja mihinkäs se mun viesti koskien f-19 avautumista sitten katosi?

Saako nykyään foorumilla siis avautua ja vittuilla, mutta tuosta ei siis saa huomauttaa avautujalle?
Eero Tiainen
T7 & T8 JC performance.
Kysy!
f-19
"Hölösuu"

Coltti ehkä se oli siitä että sä halusit vaan avautua mulle eikä liittynyt enää mitenkään aiheeseen? Mun avautumisia jäi ihmeen paljon, mutta tais ne jotenkin liittyä aiheeseen vaikka vittuiluakin oli välissä. Ja älä ihmettele jos kohta taas meidän turhat viestit häviää... Mutta pidä ne bemariin ja muuhun liittymättömät kommentit pois vääristä ketjuista.

Saa huomauttaa varmasti avautujalle, mutta en ole saanut pyydettyä yvtä etkä irkissäkään tainnut vastata.
äölkjhgf
"Aero"

Tänään kävin pikkulenkin ajelemassa, n.50km. Hyvin toimi 25km, sen jälkeen alkoi buuata kiihdytyksissä ja piti ajella pienellä vaihteella että jaksoi vetää . Oletan että tuo bensapumppu on saanut kipiää sen siivilän tukkeutuman johdosta. Kun sulakkeen toiseen napaan vetää sähköt suoraan akulta, kuulostaa niinkuin pumppu huutaisi tyhjää. Tahi sitten tuo paineenrajoittaja/säädin päästää läpi turhankin liukkaasti.

Tarkoitushan on laittaa sellainen säädettävä paineensäädin mittarilla varustettuna, se kertonee enemmän kuin tuhat sanaa. Pumppuhan mulla ois 9000:sta, vaatii kyllä hieman sovittamista mutta eiköhän se paikalleen mene.

Onko kellään kokemusta vesisuihkusta turbosaabissa. Itse huumorilla laitoin ennen kaasuläppää olevaan tyhjään liittimeen suuttimen välityksellä letkun pissapoijalta.

Eli kun kiihdyttää ja vetää pesurin viiksestä niin tulee vettä imusarjaan (ja pyyhkijät vispaa vimmatusti). Ehkä oli lievä parannus kiihdytyksessä, tai sitten vaan sellaista kuvitelmaa. Siis bilteman -18 raakana säiliössä sisältäen jonkin verran etanolia. Saattoipa olla kuvitelmaa, mutta onpahan puhdas kone sitten kun kilahtaa :) Tuota vesihommaa aattelin parannella kun saan tuon bensapolitiikan kuntoon.
JaniV
"Viggen"

Viesti Kirjoittaja JaniV »

VETTÄ PISSAPOJAN LETKUSTA SUORAAN IMUSARJAAN?

Ota se nyt pois. Jos haluat vettä imusarjaan, niin googleta Aquamist sanalla. Se pitää saada hienona sumuna imusarjaan jotta se vesi sitoo sitä lämpöä, ja happea. Muuten siitä ei ole apua.
Jani Virtanen
Saab 9-3SS 2.0t ARC "Stage1"
Bmw 518 M10B18 e28- Projekti, turboa, isoa vannetta ja voimaa
janipetterivirtanen(a)gmail.com
äölkjhgf
"Aero"

JaniV kirjoitti:VETTÄ PISSAPOJAN LETKUSTA SUORAAN IMUSARJAAN?

Ota se nyt pois. Jos haluat vettä imusarjaan, niin googleta Aquamist sanalla. Se pitää saada hienona sumuna imusarjaan jotta se vesi sitoo sitä lämpöä, ja happea. Muuten siitä ei ole apua.

Ei kyll siinä tuollanen suutin on joka sumuttaa ihan mukavasti kun sen kytkee pissapojan letkun päähän. Sitä en toki tiedä mitä imusarjassa tapahtuu kun ahtopaine panee pissapojan pumpulle vastaan.

Mutta googletan :)
Vastaa Viestiin