Sylinterinkansien erot
Sylinterinkansien erot
Mitä oleellista eroa on sylinterinkansilla nro: 758614 ja 911535 molempia on käytetty 16v satkuissa.
Repa
Repa
#2260
96V4 projekti
96V4 projekti
Re: Sylinterinkansien erot
Öö, öljynkierto? Irtonaiset öljyputket nokkapukkien päällä. Vanhemmissa putket, uudemmissa ei.
Epäsymmetrisyys? Katso imukanaviin, kunkin pytyn kanavat keskenään erilaisia. Tai sitten kanavat symmetriset ja epäsymmetrisyys tehty nokilla, eikö niin mennyt? (Joko kanavat tai nokat epäsymmetriset mutta ei molemmat)
Sulla ei vissiin ole niitä kansia käsissä? Vai onko käsissä ja näyttäisivät identtisiltä?
Epäsymmetrisyys? Katso imukanaviin, kunkin pytyn kanavat keskenään erilaisia. Tai sitten kanavat symmetriset ja epäsymmetrisyys tehty nokilla, eikö niin mennyt? (Joko kanavat tai nokat epäsymmetriset mutta ei molemmat)
Sulla ei vissiin ole niitä kansia käsissä? Vai onko käsissä ja näyttäisivät identtisiltä?
Re: Sylinterinkansien erot
Kansia pyöritelty käsissä tämä ilta, suurimmat erot silmämääräisesti ovat:
- palotila pienempi tuossa 758614 mallissa ja puuttuu reikä turbon vesikiertoa varten.
- molemmissa samat nokkakselit, eikä mitään irtoputkia öljynkiertoa varten ole.
- 758614 on vuodelta -90, ja 911535 vuodelta -93.
- molemmat turbon kansia tässä tapauksessa.
Tuo uudempi kansi on halki ja joku ratkaisu pitäisi keksiä jotta auton saisi nippuun. Minkälainen vaikutus tuolla pienemmällä palotilalla mahtaa olla?
- palotila pienempi tuossa 758614 mallissa ja puuttuu reikä turbon vesikiertoa varten.
- molemmissa samat nokkakselit, eikä mitään irtoputkia öljynkiertoa varten ole.
- 758614 on vuodelta -90, ja 911535 vuodelta -93.
- molemmat turbon kansia tässä tapauksessa.
Tuo uudempi kansi on halki ja joku ratkaisu pitäisi keksiä jotta auton saisi nippuun. Minkälainen vaikutus tuolla pienemmällä palotilalla mahtaa olla?
#2260
96V4 projekti
96V4 projekti
Re: Sylinterinkansien erot
Mittasitko varmasti että eroa on palotilassa, ja kuinka paljon? Pitäisi olla sama -90 ja -93 malleissa, kun on kyse 2.0 kansista.
Pienemmällä palotilalla luonnollisesti puristussuhde nousee..
Pienemmällä palotilalla luonnollisesti puristussuhde nousee..
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Sylinterinkansien erot
Tuota uudempaa 911535 näkyy olevan käytetyn og 2.1 ja tonnarin 2.3 koneissa.
Kyllä tuo palotilan ero näkyy mittaamattakin.
Kyllä tuo palotilan ero näkyy mittaamattakin.
#2260
96V4 projekti
96V4 projekti
Re: Sylinterinkansien erot
muistanko muka aivan väärin että 2,1/2,3 kannessa on isompi palotila kuin 2,0??
lähtikö loppupään satkuissa jo tuo turbon vesikierto kannesta vai oliko se vaan tonnareissa?
lähtikö loppupään satkuissa jo tuo turbon vesikierto kannesta vai oliko se vaan tonnareissa?
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
Re: Sylinterinkansien erot
Eli 2,1/2,3 kansi sitten kyseessä, en katsonut osanumerolla EPC:stä.
Siinä tapauksessa palotilassa on selvä ero, myös imukanavathan on isommat tuossa 2,1 kannessa.
Puristussuhteiden ero noilla kansilla lienee puolen pinnan luokkaa, jos tankkaa 98-oktaanista niin tuskin ongelmia tulee. 95:llä saattaa ainakin kesällä esiintyä nakutusta jonka EZK toki korjaa ennakkoa tiputtamalla mutta kulutus ja teho voi kärsiä.
Siinä tapauksessa palotilassa on selvä ero, myös imukanavathan on isommat tuossa 2,1 kannessa.
Puristussuhteiden ero noilla kansilla lienee puolen pinnan luokkaa, jos tankkaa 98-oktaanista niin tuskin ongelmia tulee. 95:llä saattaa ainakin kesällä esiintyä nakutusta jonka EZK toki korjaa ennakkoa tiputtamalla mutta kulutus ja teho voi kärsiä.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Sylinterinkansien erot
900 S -90 Turbon vesikierto lähtee kannesta 4 ja 3 pyttyjen välistä.mikkoimp kirjoitti: lähtikö loppupään satkuissa jo tuo turbon vesikierto kannesta vai oliko se vaan tonnareissa?
Vaimon kauppakassi: Volvo V70 D5 -05
Oma käyttis: Volvo V70 D5 AWD -05
Omat harrasteet: Volvo Amazon -67 2.8 l 16v Turbo (race), Volvo Amazon -66 2.8 l 16v Turbo (street), Volvo P1800 "Pyhimys"
Oma käyttis: Volvo V70 D5 AWD -05
Omat harrasteet: Volvo Amazon -67 2.8 l 16v Turbo (race), Volvo Amazon -66 2.8 l 16v Turbo (street), Volvo P1800 "Pyhimys"
Re: Sylinterinkansien erot
Tässä omakohtaiseen kokemukseen perustuva näkemys ko. kansista:
-758614 on ollut käytössä og 900 16v ja myös turboissa 2.0 koneissa
- 911535 on ollut 2.1/2.3 koneissa v.-90-93 900/9000
Tämä kaikki olisi ollut selvitettävissä esim. tehtaan dokumenteista, jos joku olisi ollut niin valveutunut että olisi kyennyt siihen.
Tälläinen tavallinen käyttäjä on vain oman päättelykyvyn armoilla näissä epätavallisimmissa kysymyksissä.
Tuli ikävä Mimmiä tässäkin asiassa...
Repa
-758614 on ollut käytössä og 900 16v ja myös turboissa 2.0 koneissa
- 911535 on ollut 2.1/2.3 koneissa v.-90-93 900/9000
Tämä kaikki olisi ollut selvitettävissä esim. tehtaan dokumenteista, jos joku olisi ollut niin valveutunut että olisi kyennyt siihen.
Tälläinen tavallinen käyttäjä on vain oman päättelykyvyn armoilla näissä epätavallisimmissa kysymyksissä.
Tuli ikävä Mimmiä tässäkin asiassa...
Repa
#2260
96V4 projekti
96V4 projekti
Re: Sylinterinkansien erot
Kannen haku loppuu tähän, ostettu koko auto varaosiksi. Nettiautosta
On ollut täällä todella huonoa tarjonta ostoilmoitukseen, mikä mättää?
Tämä on kuitenkin hyvin yleinen osa...
On ollut täällä todella huonoa tarjonta ostoilmoitukseen, mikä mättää?
Tämä on kuitenkin hyvin yleinen osa...
#2260
96V4 projekti
96V4 projekti
Re: Sylinterinkansien erot
Kenties olisit voinut ihan itsekin asian selvittää EPC:stä, vai osaako ainoastaan Mimmi käyttää ko. käytännössä vapaassa levityksessä olevaa ohjelmaa?repa kirjoitti:Tässä omakohtaiseen kokemukseen perustuva näkemys ko. kansista:
-758614 on ollut käytössä og 900 16v ja myös turboissa 2.0 koneissa
- 911535 on ollut 2.1/2.3 koneissa v.-90-93 900/9000
Tämä kaikki olisi ollut selvitettävissä esim. tehtaan dokumenteista, jos joku olisi ollut niin valveutunut että olisi kyennyt siihen.
Tälläinen tavallinen käyttäjä on vain oman päättelykyvyn armoilla näissä epätavallisimmissa kysymyksissä.
Tuli ikävä Mimmiä tässäkin asiassa...
Repa
Oliko saamissasi vastauksissa tähän asti vielä jotain epäselvää, jossa esim. Mimmi voisi auttaa?
Vai onko muuten vaan hapan päivä.

#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Sylinterinkansien erot
Kiitoksia avautumisesta jcarlson, tästä voimme jatkaa eteenpäin hyvillä mielin.
#2260
96V4 projekti
96V4 projekti
Re: Sylinterinkansien erot
Kiitos vain itsellesi, vaikutat henkilöltä jota on miellyttävä auttaa. 

#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com