Takaiskarin kiinnityspalkin korjaus

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Jatra
"Aero"

Takaiskarin kiinnityspalkin korjaus

Viesti Kirjoittaja Jatra »

No niin, eli hitsausharjotteita taitaa olla luvassa - epämiellyttävä kolahtelu töyssyissä taitaa paikantua takaiskarin kiinnityspisteeseen. Eipä sitten kestänyt kaasuiskaria, vaikka päällisin puolin ihan asiallisessa kunnossa oli asentaessa.

Kysymys kuuluu, että millasilla tekniikoilla ihmiset on tehnyt tota remppaa? Ainakin jotain prikan-asennuksia oon nähny, mutta kuinka laajalta alueelta palkki on todennäkösesti muhjuuntunut, ja kuinka isolta alueelta peltiä pitäisi vaihtaa, jos haluaisi tehdä homman jotakuinkin kunnolla? Toi ässän koppa löytyy vielä, niin jos maksaa vaivan voisin rälläköidä siitä tarvittavan kokoset kappaleet, ja käyttää niitä korjauspalojen muottina/aihiona.

Lisänä sellanen, että uskaltaako tolla nyt ajella ennen remppaa ollenkaan?
antti.hakamaa
"Hölösuu"

Re: Takaiskarin kiinnityspalkin korjaus

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

kyllä uskaltaa ajella mutta melko rauhallisesti kannattaa kurvailla kun taka pää löysempi.

itse olen korjannut kaksi tuollaista misttä oli vain reijän ympäriltä ruostunut.

korjauksena paksu leveä lattaraudasta tehti iso prikka jonka hitsasin ruostuneen kohdan paikalle siis leikkasin vanhaa saman kokoisen palan pois.

Jos vaurio laajempi, niin
motonetistä esim. saa oikein korjaus pellin tuohon on aikas ohkasta peltiä, mutta saattaa silti olla ihan kestävä.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
jus
"Saabisti"

Re: Takaiskarin kiinnityspalkin korjaus

Viesti Kirjoittaja jus »

Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Vastaa Viestiin