Saabin tulevaisuus II
Re: Saabin tulevaisuus II
Latvian poliisi on takavarikoinut Antonovin omaisuutta, mukaanlukien 14 autoa, merkeistä mainittiin Aston Martin, Maserati, BMW, Alfa Romeo ja Ferrari. Hitto, mitä tuo bimmeri tuossa listassa tekee, kun ei ole audia mainittu
Samalla polliisi on pyytänyt virka-apua Ruotsin kolleegoilta selvittääkseen, onko Ruotsissa varoja, jotka saattavat kuulua tähän kupruun, jolloin nekin voidaan julistaa takavarikkoon. Epäilyn alla on se 700M SEK jonka Antonov lainasi Mullerille aikanaan Saabin ostoa varten.
Ja tästä kirjoitti TTela.
http://ttela.se/ekonomi/saab/1.1447156- ... slagtagits
Samalla polliisi on pyytänyt virka-apua Ruotsin kolleegoilta selvittääkseen, onko Ruotsissa varoja, jotka saattavat kuulua tähän kupruun, jolloin nekin voidaan julistaa takavarikkoon. Epäilyn alla on se 700M SEK jonka Antonov lainasi Mullerille aikanaan Saabin ostoa varten.
Ja tästä kirjoitti TTela.
http://ttela.se/ekonomi/saab/1.1447156- ... slagtagits
Re: Saabin tulevaisuus II
Näiden kommenttien perusteella "sisäpiiri" vaikuttaa sangen optimistiselta.
9-3 SC 2.0t Vector M6 -08
ex-9-5 Aero AT -03 BP
ex-9-3 SC 1.8t Vector M5 -08, BP stage1
ex-9-5 Aero AT -02
ex-9-5 2.0t Arc -02
ex-9-5 Aero AT -03 BP
ex-9-3 SC 1.8t Vector M5 -08, BP stage1
ex-9-5 Aero AT -02
ex-9-5 2.0t Arc -02
-
- "Koeajolla"
- Viestit: 2
- Liittynyt: Ti Joulu 29, 2009 12:06
Re: Saabin tulevaisuus II
Saab menny pörssissä pelkästään alaspäin viimeiset kymmenen päivää ja kuitenkin tänään tuli 3.35% plussaa..
http://investing.businessweek.com/resea ... r=SAABB:SS
http://investing.businessweek.com/resea ... r=SAABB:SS
Re: Saabin tulevaisuus II
Kaikki pörssit Euroopassa ja USAssa nousivat eilen prosenttitolkulla, Helsingissäkin 6%. Suurin osa kaupasta on automatisoitua ja esimerkiksi rahastot ostavat portfolion mukaan, eikä niiden tietokoneet spekuloi Antonovin ferrareilla. Siellä pelataan todennäköisyyksien mukaan siten, että joku osake floppaa ja joku nousee.
Eli tuosta saabin osakkeen noususta ei kannata vetää mitään johtopäätöksiä.
Eli tuosta saabin osakkeen noususta ei kannata vetää mitään johtopäätöksiä.
Re: Saabin tulevaisuus II
Kuulostaa enemmän uskonnolliselta liikkeeltä.SaabsUnited kirjoitti:I think those who stayed will be rewarded soon.
Re: Saabin tulevaisuus II
Jaa, voihan optimismissa olla pohjaakin. Lofalk on matkustanut USAhan uuden ehdotuksen kanssa. Kiinasta etsitään kolmatta kumppania Nuorenmiehen ja Pandan rinnalle. Tällä saataisiin täytettyä GM:n vaatimus siitä, ettei Youngmanilla ole 50% omistusta sekä NDRC:n vaatimus 100% kiinalaisomistuksesta.
Saas nähdä. Mikähän tuossa Nuoressamiehessä GM:ää mättää?
http://di.se/Artiklar/2011/11/29/252236 ... 6597&rlt=0
Saas nähdä. Mikähän tuossa Nuoressamiehessä GM:ää mättää?
http://di.se/Artiklar/2011/11/29/252236 ... 6597&rlt=0
Re: Saabin tulevaisuus II
Ensimmäinen postaukseni tähän topiikkiin, mutta joskushan on aina aloitettava?
Tässä ennustukseni Saabin ja sitä lähellä olevien tahojen tulevaisuudesta:
Tässä ennustukseni Saabin ja sitä lähellä olevien tahojen tulevaisuudesta:
- Ennen Joulua julkaistaan diili, jolla noustaan suosta ja rahoitus turvataan pitkälle tulevaisuuteen. DI, TTAC, KL ja kumppanit huokaavat yhteen ääneen: "Mitä hittoa, eikö se taaskaan kuollut?!"
- Kesällä 2012 Saab-klubin aktiivit järjestävät ryhmämatkan Trollhättaniin ja pääsevät tehdaskierrokselle katsomaan, kun linja pukkaa ulos pitkiä pötköjä 9-5 SportCombia
- Samana syksynä SaabsUnitedin pojat järjestävät perinteisen Octoberfestin, jonka iltajuhlassa paljastetaan JC9-3. Ennakkotilauskirjaan pitää käydä ennen jatkoille siirtymistä monistamassa lisää sivuja.
- Vuonna 2013 Saabin myynti ylittää 100.000 autoa ja Saab-klubin jäsenmäärä nousee yli 4.000:n.
- Vuonna 2015 Suomessa myydään pitkästä aikaa yli 5.000 Saabia, joista lähes puolet on edellisenä vuonna esiteltyä mallia 9-1.
Petteri #507 | Klubin puhis 2018 - 2022 | IT- ja tiedotusvastaava 2016 - 2022
Enää yksi Saabi: 99 EMS '73
Enää yksi Saabi: 99 EMS '73
Re: Saabin tulevaisuus II
Kerrankin positiivista tekstiä joltakin! Itse en ole ajatellut kovin syvemmin asiaa mutta jotain paljolti tällaista olen ounastellut! Kuten todettua, täällä jotkut haluavat taikka olettavat, että Saab tullaan hautamaan piakkoin, jolta se on tosin välillä näyttänyt. Itse olen ollut lähes koko ajan positiivisella asenteella Saabbia kohtaan. Mitä Saab voi myydä mielestäni, niin se on korkeahko laatu, jos sille annetaan vapaat kädet ja rahaa. Tälläkin hetkellä nautin tuosta omasta vanhasta Saabista enemmän kuin uudestä 'kehittyneestä' Toijotasta. Toijota on merkki mielestäni, joka on täynnä 'raameja' eli rajoituksia jos vertaa Saabiin. Siksi en pidä siitä, tuota ei voi edes virittää kunnolla, laiska pata, mutta kulkee ja toimii. Saabin kulutus tuossa 'vanhassa' on edullinen siihen nähden mitä se maksaa ja paljonko kulkee (tehot). Mutta kuten todettua, kaikilla on mielipiteensä.pjv kirjoitti:Ensimmäinen postaukseni tähän topiikkiin, mutta joskushan on aina aloitettava?
Tässä ennustukseni Saabin ja sitä lähellä olevien tahojen tulevaisuudesta:
(Tämä viesti sisältää tulevaisuuteen katsovia lausuntoja, joiden toteutumisesta juuri kuvatun kaltaisena ei voida antaa takeita.)
- Ennen Joulua julkaistaan diili, jolla noustaan suosta ja rahoitus turvataan pitkälle tulevaisuuteen. DI, TTAC, KL ja kumppanit huokaavat yhteen ääneen: "Mitä hittoa, eikö se taaskaan kuollut?!"
- Kesällä 2012 Saab-klubin aktiivit järjestävät ryhmämatkan Trollhättaniin ja pääsevät tehdaskierrokselle katsomaan, kun linja pukkaa ulos pitkiä pötköjä 9-5 SportCombia
- Samana syksynä SaabsUnitedin pojat järjestävät perinteisen Octoberfestin, jonka iltajuhlassa paljastetaan JC9-3. Ennakkotilauskirjaan pitää käydä ennen jatkoille siirtymistä monistamassa lisää sivuja.
- Vuonna 2013 Saabin myynti ylittää 100.000 autoa ja Saab-klubin jäsenmäärä nousee yli 4.000:n.
- Vuonna 2015 Suomessa myydään pitkästä aikaa yli 5.000 Saabia, joista lähes puolet on edellisenä vuonna esiteltyä mallia 9-1.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Saabin tulevaisuus II
Sanotaanko vielä näin: ne skeptikot joita täällä on luultavasti, ottavat esille lähinnä enimmäkseen negatiivisia asioita taikka jopa esitetään ne negatiivisesti. Itse olen nähnyt jo tavallaan 5 automerkkiä ja näistä kaksi ovat olleet laadukkaita kohtalaisesti: Saab ja Landrover. Itse ainakin aion puuhaltaa Saabeilla niin kauan kuin veri suonissa pyörii ja sillä edellytyksellä, että Saabbeja on. Saab on auto, jolla on oikeasti MUKAVA ajaa. Se on turvallinen ja luotettava ja ei ole pahakulutuksinen. Ja minulle sekin on tärkeää ja on aina ollut, että saan auton, jota ei ole ihan naapurissa. Haluan uniikkeja autoja, joita Saab voisi tarjota tuolla pienellä tuotannollaan. Ihmiset ovat niin tolloja kuten täällä on foorumilla on huomattu, että niitä verrataan vanhan ajan kulutussyöppöihin Saabbeihin. Ja sitten kun joku hoksaa jotain mullistavaa, niin se jokainen haluaa. Täällä kyläseudulla, missä itse olen, on jo suurena tapana hankkia mustaCitimaasturi, sellaista se on. Sattumalta itsekin haaveilin hieman sellaisesta, mutta hinnan takia en enää yhtään ja tuon äsköisen takia. Ja sekin vielä, josta ei varmaan moni pidä, täällä on vain kourallinen taikka kaksi sellaisia ihmisiä, jotka todella tietävät asioista foorumin aiheeseen liittyen eli Saabiin ja minä en kuulu niihin. Amatööri olen tässä suhteessa.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Saabin tulevaisuus II
Onko Saabilla aikomusta lähteä jossain vaiheessa kiusaamaan S-sarjalaisia ynnä vastaavia edustusautoluokkaan?
Olen ikuisesti optimisti Saabin suhteen enkä siksi voi kuvitella mitään muuta vaihtoehtoa merkille kuin feeniksmäisen nousun tuhkista. Tosin pjv:n ehdottamaa 100.000 myydyn auton rajaa tuskin vielä rikotaan vuonna 2013. Uskoisin lukujen liikkuvan välillä 75.000 - 90.000 kpl.
Olen ikuisesti optimisti Saabin suhteen enkä siksi voi kuvitella mitään muuta vaihtoehtoa merkille kuin feeniksmäisen nousun tuhkista. Tosin pjv:n ehdottamaa 100.000 myydyn auton rajaa tuskin vielä rikotaan vuonna 2013. Uskoisin lukujen liikkuvan välillä 75.000 - 90.000 kpl.
Re: Saabin tulevaisuus II
Voi olla ettei rikota, mutta tärkeintä olisi saada tuotanto voitolliseksi. Mukavaa, että on meitä muitakin.kaihola kirjoitti:Onko Saabilla aikomusta lähteä jossain vaiheessa kiusaamaan S-sarjalaisia ynnä vastaavia edustusautoluokkaan?
Olen ikuisesti optimisti Saabin suhteen enkä siksi voi kuvitella mitään muuta vaihtoehtoa merkille kuin feeniksmäisen nousun tuhkista. Tosin pjv:n ehdottamaa 100.000 myydyn auton rajaa tuskin vielä rikotaan vuonna 2013. Uskoisin lukujen liikkuvan välillä 75.000 - 90.000 kpl.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Saabin tulevaisuus II
Ei muuta kun optimistit vaan hakemaan pankista lainaa ja saabbia tilaukseen. Kuka ne 100 000 autoa ostaa, kun tännekin kirjoittajista n.95% omistaa 5-15 vuotta vanhan saabin joka on ostettu käytettynä? Toki hyvin toimiva jälkimarkkina tukee merkin uusien autojen myyntiäkin, mutta kyllä se ensin pitää lähteä siitä että ostetaan tehdasuusia autoja. Vaikka käytetty myytäisiin viitenkymmeneen kertaan ja joka kerta voitolla ja sitä voisi virittää vaikka kuinka joka kierroksella, niin tehdas on siitä saanut rahaa tasan yhden kerran.
Toinen mahdollisuus tukea saabbia on ostaa osakkeita, jolloin osakekurssi ja yhtiön arvo nousee. Kolmas olisi se, että lähettää selvää rahaa Mullerille. Varmaan Swade tietäisi tilinumeron.
Toinen mahdollisuus tukea saabbia on ostaa osakkeita, jolloin osakekurssi ja yhtiön arvo nousee. Kolmas olisi se, että lähettää selvää rahaa Mullerille. Varmaan Swade tietäisi tilinumeron.
Re: Saabin tulevaisuus II
TTela on listannut viisi omistusskenaariota seuraavasti:
1. Youngman 60, Pang Da 40 prosenttia
- Nykyinen ehdotus, jota GM ei siis hyväksy. Epätodennäköinen
2. YMCA 50%, Panda 50%
- Hieman parempi, mutta tuskin menee läpi, koska GM:kin on nyt tajunnut, että kaksi kinuskia on sama kuin yksi: NDRC sanoo mitä tehdään. Jos osake-enemmistö on millään tavalla kinuksien käsissä, GM:llä ei ole mitään mahdollisuutta vaikuttaa asioihin. Kaupan jälkeen NDRC voi vaikka pakottaa toisen myymään osakkeet toiselle. Tai yhdistää firmat.
3. YMCA 26%, Panda 26% ja SWAN 48%
- Alkuperäinen, kesällä neuvoteltu diili. Epätodennäköinen yllämainituista syistä: kaksi kinuskia on sama kuin yksi.
4. YMCA ja Panda alle 50% loput jollain muulla (SWAN?)
- tämä vaihtoehto ei kiinnosta kinuskeja, ainakaan ei ole tähän asti kiinnostanut. Riippuu kuinka kovasti kiinalaiset haluavat Saabin/GM:n teknologiaa ja paljonko he todellisuudessa ovat jo nyt Saabiin investoineet ja millä ehdoilla. Tämän GM voisi mahdollisesti hyväksyä, riippuen toki muista ehdoista, kuten että kuka olisi kolmas omistaja ja millä ehdoilla. GM ei salli >50% kiinalaisomistusta niin kauan kun heillä on lisenssejä pelissä.
5. YMCA alta 50%, Panda pakkaa kamansa ja menee kotio
- sama juttu kuin kohta 4 ja onko Nuorellamiehellä riittävästi rahhoo ja riittääkö aika tämmöisen skenaarion rakentamiseen.
Ja tuossa tuo stoori:
http://ttela.se/ekonomi/saab/1.1448740- ... andeformer
1. Youngman 60, Pang Da 40 prosenttia
- Nykyinen ehdotus, jota GM ei siis hyväksy. Epätodennäköinen
2. YMCA 50%, Panda 50%
- Hieman parempi, mutta tuskin menee läpi, koska GM:kin on nyt tajunnut, että kaksi kinuskia on sama kuin yksi: NDRC sanoo mitä tehdään. Jos osake-enemmistö on millään tavalla kinuksien käsissä, GM:llä ei ole mitään mahdollisuutta vaikuttaa asioihin. Kaupan jälkeen NDRC voi vaikka pakottaa toisen myymään osakkeet toiselle. Tai yhdistää firmat.
3. YMCA 26%, Panda 26% ja SWAN 48%
- Alkuperäinen, kesällä neuvoteltu diili. Epätodennäköinen yllämainituista syistä: kaksi kinuskia on sama kuin yksi.
4. YMCA ja Panda alle 50% loput jollain muulla (SWAN?)
- tämä vaihtoehto ei kiinnosta kinuskeja, ainakaan ei ole tähän asti kiinnostanut. Riippuu kuinka kovasti kiinalaiset haluavat Saabin/GM:n teknologiaa ja paljonko he todellisuudessa ovat jo nyt Saabiin investoineet ja millä ehdoilla. Tämän GM voisi mahdollisesti hyväksyä, riippuen toki muista ehdoista, kuten että kuka olisi kolmas omistaja ja millä ehdoilla. GM ei salli >50% kiinalaisomistusta niin kauan kun heillä on lisenssejä pelissä.
5. YMCA alta 50%, Panda pakkaa kamansa ja menee kotio
- sama juttu kuin kohta 4 ja onko Nuorellamiehellä riittävästi rahhoo ja riittääkö aika tämmöisen skenaarion rakentamiseen.
Ja tuossa tuo stoori:
http://ttela.se/ekonomi/saab/1.1448740- ... andeformer
Re: Saabin tulevaisuus II
Joku nekin on uutena ostanutEi muuta kun optimistit vaan hakemaan pankista lainaa ja saabbia tilaukseen. Kuka ne 100 000 autoa ostaa, kun tännekin kirjoittajista n.95% omistaa 5-15 vuotta vanhan saabin joka on ostettu käytettynä?
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Re: Saabin tulevaisuus II
Joo muuten. Olen ollut halukas jo aika kauan ostamaan uuden Saabin ja vähän Saabin osakkeita, mutta en ole rikas joten rahaa ei ole. Ja toisekseen pihapiiriin on joutunut sijoittamaan yli 100 000euroa rahaa, niin sinne ne menee. Ja kolmannekseen, ei ne pankit aina lainaa anna vaikka olisi hoitanut velkansa ajallaan.MRe kirjoitti:Ei muuta kun optimistit vaan hakemaan pankista lainaa ja saabbia tilaukseen. Kuka ne 100 000 autoa ostaa, kun tännekin kirjoittajista n.95% omistaa 5-15 vuotta vanhan saabin joka on ostettu käytettynä? Toki hyvin toimiva jälkimarkkina tukee merkin uusien autojen myyntiäkin, mutta kyllä se ensin pitää lähteä siitä että ostetaan tehdasuusia autoja. Vaikka käytetty myytäisiin viitenkymmeneen kertaan ja joka kerta voitolla ja sitä voisi virittää vaikka kuinka joka kierroksella, niin tehdas on siitä saanut rahaa tasan yhden kerran.
Toinen mahdollisuus tukea saabbia on ostaa osakkeita, jolloin osakekurssi ja yhtiön arvo nousee. Kolmas olisi se, että lähettää selvää rahaa Mullerille. Varmaan Swade tietäisi tilinumeron.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003