Jumppasin vielä lisää ja putken ei mielestäni pitäisi kolinoita tehdä, jostain oikean takakulman tienoilta tuntuu silti kuuluvan terävä kolina. Kuuluu ehkä ennemminkin pienemmissä epätasaisuuksissa paremmin mitä isoissa höykyissä. Takakontista on siivottu kaikki irtoava, kalupakkia myöden. Puslatkin näyttäis omaan silmään olevan kohtuu kunnossa. Niin ja auton ollessa paikallaan en saa ilmiötä toistumaan takakontista heiluttamalla.
Hmmmm....
Fruit kirjoitti: jostain oikean takakulman tienoilta tuntuu silti kuuluvan terävä kolina. Kuuluu ehkä ennemminkin pienemmissä epätasaisuuksissa paremmin mitä isoissa höykyissä.
Oirekuvaukseen sopiva ja ihan perusjuttuhan on tietenkin jarrusatuloiden jousisangat, ovatko väljänä tai puuttuvatko kokonaan. Niiden tehtävä on pitää satulan runko-osa ja sylinterin sisältävä liukuva osa ja välissään jarrupala välyksettömänä = kolinattomana.
Tarkista kaikki mutterit että ovat kireät, mulla hakkas sellane rungossa oleva kiinnike joka oli myös kiinni vakaajatangossa. sen kun kiristin niin loppu kolinat. siinä kuskin puoleisen takarenkaan vieressä 30cm keskelle päin.
Onko tuo jarrusatulan jousisangan väljyys todettavissa ihan kokeilemalla?
Meinaan irrotin renkaan ja koitin varovasti onko klappia eikä tuntunut ainakaan vähän kevyemmällä otteella. Puslia joutunen uusimaan joka tapauksessa, mutta onko takaluukun kiinnikkeissä / verhoilussa /materiaaleissa noin muuten jotain
joka löystyisi ja alkaisi pitämään kolinaa? Luukku menee kyllä kunnolla kiinni, ja kaikki irtonainen työkalupakkia myöten on otettu veke mutta silti tuntuu vaan kolisevan. Pitänee ottaa stetoskooppi käyttöön...
Viimeksi muokannut Fruit, Ke Joulu 28, 2011 19:28. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Fruit kirjoitti:Onko tuo jarrusatulan jousisangan väljyys todettavissa ihan kokeilemalla?
Meinaan irrotin renkaan ja koitin varovasti onko klappia eikä tuntunut ainakaan vähän kevyemmällä otteella. Puslia joutunen uusimaan joka tapauksessa, mutta onko takaluukun kiinnikkeissä / verhoilussa /materiaaleissa noin muuten jotain
joka löystyisi ja alkaisi pitämään kolinaa? Luukku menee kyllä kunnolla kiinni, ja kaikki irtonainen työkalupakkia myöten on otettu veke mutta silti tuntuu vaan kolisevan. Pitänee ottaa stetoskooppi käyttöön...
Lue toi mun eka viesti, se sulla siellä paukkuu...jakoavain käteen vaan ja kaikki kireäks joka kiinnittää kelkkaa runkoon
Nyt kun aika ja paikka kohtasivat oikealla tavalla pääsin kiristelemään pultteja.
Väänsin kaikki niin kireälle mitä näillä "naruilla" ja perus lenkkiavaimilla sai mutta ei tuntunut vaikutusta olevan.
Lisäksi keskemmältä kuuluu isommissa höykyissä räminä joka se lienee siltikin vielä putkesta peräisin. Tämä ei kuitenkaan haittaa yhtä paljon mitä tuo jatkuvampi kolina. Päivittäin kun ajaa sen 80 km niin alkaa pikkuhiljaa kypsymään...
Mutta toi kolina joka kuuluu pienemmissäkin kuopissa oikealta takaa voipi olla kai iskaristakin ?
On vaihdettu viime vuoden keväänä ja samalla vaihtui joka nurkkaan "GTS-alustasarja" jossa on KYB-iskarit.
Nuo ei kai ole sitä iskunvaimentimien parasta a-ryhmää? Pitää kokeilla vaikka Aero version Sachseja taakse jahka kerkeää...
EDIT: Tämä on vielä mutua mutta tuntuu että isommalla kuormalla kolisee vähemmän...