Saabin tulevaisuus II
Re: Saabin tulevaisuus II
Kyllä minäkin kaikesta huolimatta laitan markkani likoon saabin puolesta. On osoittautunut sen verran vaikeaksi tappaa...
Re: Saabin tulevaisuus II
Tosin "fanaattisena" Saabistini, pakko myöntää, että yhtäläisyyksiä Saabin tilaan ja Euron tilaan on jonninverran. Yhtä hyvin Muller olisi voinut puhua rahan mustaan aukkoon heittämisestä Euron osalta. Puuttuu vain muuta nolla perästä..
Eikä meidän lasten tarvitse maksaa Saabin velkoja seuraavia 50:ntä vuotta, toisin kävi Euron kanssa..
Saab 9-5 Aero
Re: Saabin tulevaisuus II
Ja mulla on edelleen se vapun kohdalla tehty SC Aero Griffinin tilaus sisällä - kukaan ei ole perunut... Tappiin asti katotaan tämä homma ja paikallisen jälleenmyyjän mielestä 'oikea asenne'. Ei vielä tehdä hätiköityjä päätoksiä vaikka maassa yli 40 uutta Saabia edelleen on.
Re: Saabin tulevaisuus II
Meneekö entinen vaihdossa ? Meinaan vaan että ei saata alkuperäinen hyvityshinta olla enää voimassa.....Hagrid kirjoitti:Ja mulla on edelleen se vapun kohdalla tehty SC Aero Griffinin tilaus sisällä - kukaan ei ole perunut... Tappiin asti katotaan tämä homma ja paikallisen jälleenmyyjän mielestä 'oikea asenne'. Ei vielä tehdä hätiköityjä päätoksiä vaikka maassa yli 40 uutta Saabia edelleen on.
Re: Saabin tulevaisuus II
Kuten sanottu, nyt Muller, Lofalk ja Nuorenmiehen Resirentti Rachel Pang (sukua Pang Da:lle?) ovat virkanneet uuden ehdotuksen, jossa on mukana kolmas, ei-kiinalainen osapuoli. Tämän ei-kiinalaisen oaspuolen omistusosuus olisi 50% luokkaa.MRe kirjoitti:On osoittautunut sen verran vaikeaksi tappaa...
Saas nährä. Käsittääkseni tuo 100% oli NDRC:n vaatimus. Ja lisäksi GM ei varmaan hyväksy mitään soppareita, joissa on mahdollista että omistusosuus valuu kuitenkin Kiinaan tavalla jos toisella. Ainakaan siis niin kauan kun GM:llä on asiaan jotain sanottavaa.
Mutta taas ototellaan.
Tästä kirjoitti kaikkien valepukkien äiti ja isä DI, joten ylläoleva ei voi olla totta.
http://di.se/Artiklar/2011/12/3/252745/ ... 6865&rlt=0
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Saabin tulevaisuus II
http://www.saabsunited.com/2011/12/upda ... roval.htmlAccording to information available to TTELA, after long negotiations in Stockholm an ownership structure has now been found for Saab, hope is that it will be approved on all levels, even GM.
The structure has been signed by Victor Muller and is developed with the chinese partner Youngman. Exactly how the suggestion looks is unclear, but Youngman seems to have backed down from its previous desire to take a majority part in Saab. It is not unlikely that Youngmans part is now below 20% to agree to the terms set by General Motors.
In the deal, a third party, probably not chinese, is also included but this part is also a minority. It is however unclear if Pang Da still has any part in the new ownership role. The problem according to TTELA’s sources is that Pang Da has been the one pushing for a larger ownership role in Saab, larger than what GM would accept.
Pang Da has not been present at the negotiations in stockholm during these last few days. This new deal is likely Saabs only way of avoiding bankruptcy. The papers were sent over to GM yesterday and right now, the tension is high as to what the reaction might be in Detroit.
(ja saabsunitedin parjaajille myös alkuperäinen ruotsiksi: http://ttela.se/ekonomi/saab/1.1453309- ... radda-saab )
Itse veikkaisin tuon ja Saabsunitedin kirjoittajien vihjailujen perusteella että kolmas osapuoli on jokin autotehdas (BMW! ).
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Saabin tulevaisuus II
Pitää kuitenkin muistaa, että kiinassa kaikki firmat on teinejä ja isin nimi on NDRC. Jos isi ei anna rahaa, teini jää ilman uutta kikotinta.
Mutta mielenkiintoiseksi vetää.
Mutta mielenkiintoiseksi vetää.
Re: Saabin tulevaisuus II
Minä olen tätä miettinyt jo pitkään: Jos Bemari ei olisi ottanut Roverin kanssa aikanaan niin pahasti turpiinsa, niin tämä olisi jo aiemmassa vaiheessa voinut olla jopa todennäköistä. Nimenomaan Bemarin suunnasta katsottuna Saab olisi mitä mainioin lisä konsernin valikoimaan! Miniä ei voi loputtomasti suurentaa, mutta jos Saab jatkaisi siitä, mihin Mini loppettaa, olisi konsernin etuvetopohjainen mallistokin kattava! Sitä paitsi Trolliksen tehdas voisi aivan hyvin tehdä tiettyjä malleja myös Minille Saabien ohella...Rattivaihde kirjoitti: Itse veikkaisin tuon ja Saabsunitedin kirjoittajien vihjailujen perusteella että kolmas osapuoli on jokin autotehdas (BMW! ).
Tässä vaiheessa mikä tahansa uskottava ja riittävän vahva rahoittaja kelpaisi, mutta totta kai "oikea autotehdas" osakkaana takaisi sitä uskottavuutta ja pitkäjänteisyyttä, jolla myös ostajien luottamus olisi realistista taas saavuttaa.
Saabisti #2397
9-5 2,0t Linear Wagon vm.2002
Seat Alhambra 2,0TDI 4WD vm. 2013 (11/2012), mutta silti:
"Saab is The Truth, The Whole Truth and nothing but The Truth."
9-5 2,0t Linear Wagon vm.2002
Seat Alhambra 2,0TDI 4WD vm. 2013 (11/2012), mutta silti:
"Saab is The Truth, The Whole Truth and nothing but The Truth."
Re: Saabin tulevaisuus II
96 V4 -75
Re: Saabin tulevaisuus II
Jukka T kirjoitti:BMW tekee yhteistyötä Toyotan kanssa.
http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/bmw- ... teistyohon
Saabin tulevaisuus II ??
Re: Saabin tulevaisuus II
Tässä hiukan tästä uudesta ehdotuksesta GM:lle.
En internationell bank ersätter den
kinesiska återförsäljaren Pang Da som
delägare och får liksom Youngman strax
under 50 procent av ägandet i Saabs
moderbolag Swedish Automobile.
Eräs kansainvälinen pankki korvaa aiemmin
mukana olleen autojen jälleenmyyjän Pang Da'n
aiottuna osaomistajana heille tulee yhtäiso-osuus
kuin Yongman'illekin eli yhdessä hiukan alle 50 prosenttia
saabin omistuksesta Emoyhtiössä Swedish Automobile.
Lähde SVT nyheter.
En internationell bank ersätter den
kinesiska återförsäljaren Pang Da som
delägare och får liksom Youngman strax
under 50 procent av ägandet i Saabs
moderbolag Swedish Automobile.
Eräs kansainvälinen pankki korvaa aiemmin
mukana olleen autojen jälleenmyyjän Pang Da'n
aiottuna osaomistajana heille tulee yhtäiso-osuus
kuin Yongman'illekin eli yhdessä hiukan alle 50 prosenttia
saabin omistuksesta Emoyhtiössä Swedish Automobile.
Lähde SVT nyheter.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Saabin tulevaisuus II
Joo,
niinhän se taitaa nyt olla, että Panda on ulkona. YMCA ja Vitkor neuvottelevat uudesta diilistä, jossa Y ja joku kansainvälinen pankki ryhtyvät Vitkorin partnereiksi SWANiin. Eli kiinalaiset eivät tule suoraan SAABin omistajiksi.
Saadaanko tälle sitten GM:n ja NDRC:n lupa, onkin toinen juttu.
Mutta siis mitään autotehdasta ei tähän kuvioon ole tulossa, vaikka niin jossain spekuloitiinkin.
Ja asiasta kirjoitti DI.
http://di.se/Artiklar/2011/12/4/252759/ ... 6877&rlt=0
---
Edittiä: tässä mitä SU kirjoitti omistusosuuden jakautumisesta:
Ownership in SWAN:
SWAN: 50.1%
International Bank: 29,9%
Youngman: 19,9%
Hmm.... mun matikalla tuosta puuttuu 0.1%...
niinhän se taitaa nyt olla, että Panda on ulkona. YMCA ja Vitkor neuvottelevat uudesta diilistä, jossa Y ja joku kansainvälinen pankki ryhtyvät Vitkorin partnereiksi SWANiin. Eli kiinalaiset eivät tule suoraan SAABin omistajiksi.
Saadaanko tälle sitten GM:n ja NDRC:n lupa, onkin toinen juttu.
Mutta siis mitään autotehdasta ei tähän kuvioon ole tulossa, vaikka niin jossain spekuloitiinkin.
Ja asiasta kirjoitti DI.
http://di.se/Artiklar/2011/12/4/252759/ ... 6877&rlt=0
---
Edittiä: tässä mitä SU kirjoitti omistusosuuden jakautumisesta:
Ownership in SWAN:
SWAN: 50.1%
International Bank: 29,9%
Youngman: 19,9%
Hmm.... mun matikalla tuosta puuttuu 0.1%...
Re: Saabin tulevaisuus II
Sääli jos Pang Da on nyt tosiaan poissa kuvioista. Jos taru jatkuu niin vahvasti sitoutunut ja laaja jälleenmyyjäverkosto kiinassa ei olisi ollut ollenkaan huono asia.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Re: Saabin tulevaisuus II
Hmm.... mun matikalla jos SWAN omistaa SWANista 50,1 %, niin yhtiön todelliset omistusosuudet menevät:MRe kirjoitti: Edittiä: tässä mitä SU kirjoitti omistusosuuden jakautumisesta:
Ownership in SWAN:
SWAN: 50.1%
International Bank: 29,9%
Youngman: 19,9%
Hmm.... mun matikalla tuosta puuttuu 0.1%...
KV pankki: 59,9 %
Ungman: 39,9 %
Ja tästäkin puuttuu promilleja, mut ne meneekin penninpyöristykseen. Eli oliskohan SU:n jutussa mennyt SWAN ja SAAB sekaisin, eli eli tuo 50,1-29,9-19,9 olisi omistusosuudet Saabissa? Tämä siis meinaisi kai sitä, että hollantilainen pörssiyhtiö, jota johtaa herra nimeltä Muller olisi jatkossakin Saabin pääomistaja, ja Kiinalaisten homma olisi olla vähemmistöomistaja ja enemmistörahoittaja.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Saabin tulevaisuus II
En usko, että tällä olisi jotain tekemistä auton myymiseen kiinassa joten Pang Da saattaa hyvinkin olla se ainoa jälleenmyyjä kaukoidässä, silloinhan he vaan myyvät eivätkä omista osuuksia saabista.mike kirjoitti:Sääli jos Pang Da on nyt tosiaan poissa kuvioista. Jos taru jatkuu niin vahvasti sitoutunut ja laaja jälleenmyyjäverkosto kiinassa ei olisi ollut ollenkaan huono asia.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.