Ostinpa tonnarin. Taas.
Ostinpa tonnarin. Taas.
Tämän: http://www.nettiauto.com/saab/9000/4384976
Kori näytti todella hyväkuntoiselta, kone kehräsi ja koeajolla tuli fiilis että täähän on tässä. Laiskahan tuo on että jotain tarttis enstöikseen tehdä sille asialle. Sisäilmanhaistelijakin vähän rutisee sekä puhallin puskee vain kuumaa millä tahansa lämpötilalla. Ulkolämpötila oli myös viivoilla. Nahkajakkaroista saa hienot pelkällä pesulla, muuten olivat täysin ehjät. Tuontiauto tuo on mutta historiasta ei ole mitään sen kummemmin tietoa. Olipa mukavaa ajella taas isolla tonnarilla pitkästä aikaa, kyyti oli ylipehmeää ja vakaata. Stage1 vielä sisään niin avot.
Tyhmä kysymys: tuossa on apurin airbag hanskalokeron tilalla? Ei siis hanskalokeroa?
Kori näytti todella hyväkuntoiselta, kone kehräsi ja koeajolla tuli fiilis että täähän on tässä. Laiskahan tuo on että jotain tarttis enstöikseen tehdä sille asialle. Sisäilmanhaistelijakin vähän rutisee sekä puhallin puskee vain kuumaa millä tahansa lämpötilalla. Ulkolämpötila oli myös viivoilla. Nahkajakkaroista saa hienot pelkällä pesulla, muuten olivat täysin ehjät. Tuontiauto tuo on mutta historiasta ei ole mitään sen kummemmin tietoa. Olipa mukavaa ajella taas isolla tonnarilla pitkästä aikaa, kyyti oli ylipehmeää ja vakaata. Stage1 vielä sisään niin avot.
Tyhmä kysymys: tuossa on apurin airbag hanskalokeron tilalla? Ei siis hanskalokeroa?
Viimeksi muokannut dj_pirtu, La Joulu 03, 2011 13:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Re: Ostinpa tonnarin. Taas.
Onnittelut, siistissä kunnossa näyttäisi Saab olevan. Penkitkin kilometreihin nähden hienossa kunnossa!
Joo tonnariisi on valittu vänkärin bägi valinnaisvarusteeksi ja se korvaa hanskalokeron. Ilmeisesti noita ei silloin osattu samaan tilaan mahduttaa, sama juttu omassa tonnarissa. Mutta eipä tuo ole häirinnyt, säilytystilaa kuitenkin ovissa ja keskikonsolissa!
- Jyri
Joo tonnariisi on valittu vänkärin bägi valinnaisvarusteeksi ja se korvaa hanskalokeron. Ilmeisesti noita ei silloin osattu samaan tilaan mahduttaa, sama juttu omassa tonnarissa. Mutta eipä tuo ole häirinnyt, säilytystilaa kuitenkin ovissa ja keskikonsolissa!
- Jyri
Saab 9000 2.3T -95 Imola Red RE85
#5359 Jyri Koskinen
#5359 Jyri Koskinen
Re: Ostinpa tonnarin. Taas.
Hanskalokeroa ei juuri koskaan tule käytettyä mutta kun se puuttuu niin ihmetys on suuri. Huomenissa saan haettua auton omaan pihaan kun ei ollut kakkoskuskia nyt saatavilla. Tuo porrasperäinen miellyttää silmää kyllä enempi kuin edellinen CS-tonnari.
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Re: Ostinpa tonnarin. Taas.
Hienolta näyttää ja konttiperä on aina hyvä valinta! (täysin puolueellinen mielipide)
Lämmityslaitteen saa varmaankin puhaltamaan muitakin lämpötiloja, kun laittaa lämmönsäätövaijerin paikoilleen. Näin ainakin minulla oli. Vielä kun muistaisi laittaa lukituslevyn siihen tapin päähän, ettei vaijerin silmukka pääse irtoamaan uudelleen.
Lämmityslaitteen saa varmaankin puhaltamaan muitakin lämpötiloja, kun laittaa lämmönsäätövaijerin paikoilleen. Näin ainakin minulla oli. Vielä kun muistaisi laittaa lukituslevyn siihen tapin päähän, ettei vaijerin silmukka pääse irtoamaan uudelleen.
CD 9000 Griffin automaatti -93 Re85, Scarabe Green Metallic
96GL V4 Super-80, Charmottebrun "Seikkailusämpylä"
96GL V4 Super-80, Charmottebrun "Seikkailusämpylä"
Re: Ostinpa tonnarin. Taas.
Olenkin joskus lämmönsäätövaijerista kuullut jotain juttua mutta eipä tullut mieleen. Täytyy huomenna tutkia kun saa koslan talliin ihmeteltäväksi.XJ-JJJ kirjoitti:Hienolta näyttää ja konttiperä on aina hyvä valinta! (täysin puolueellinen mielipide)
Lämmityslaitteen saa varmaankin puhaltamaan muitakin lämpötiloja, kun laittaa lämmönsäätövaijerin paikoilleen. Näin ainakin minulla oli. Vielä kun muistaisi laittaa lukituslevyn siihen tapin päähän, ettei vaijerin silmukka pääse irtoamaan uudelleen.
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Re: Ostinpa tonnarin. Taas.
Lämmönsäätövaijeri löytyy konehuoneesta, ns. akvaariosta, eli kotelosta joka muodostuu tuulilasin alapuolelle moottorin tulipellin taakse. Otat suojamuovilevyn pois (olikohan kuusi ruuvia) ja pääset näkemään lämppärin moottorin keskellä koteloa. Pelkääjänpuolella puhallinkotelon reunassa on vaijeri (oikeammin ehkä ohut terästanko), joka liikuttaa lämmönsäätövipua. Katso onko lipsahtanut pois paikoiltaan tai jos on paikoillaan, niin liikkuuko lainkaan kun lämmitystä säätelee.
CD 9000 Griffin automaatti -93 Re85, Scarabe Green Metallic
96GL V4 Super-80, Charmottebrun "Seikkailusämpylä"
96GL V4 Super-80, Charmottebrun "Seikkailusämpylä"
Re: Ostinpa tonnarin. Taas.
Ahaa, se oli sen takia peruutettu sinne sivuun. Poikkesin itsekin katsomassa niitä kahta tonnaria sielä liikkeessä tänään. Kori on varmaan sen takia hyvä, kun on tuotu. Pientä alkavaa ruostetta oli takaluukussa, ovien alareunoissa ja oikealla tuulilasin reunassa, mutta tässävaiheessa ne saa hoidettua kuntoon, jos haluaa ettei mene pahemmaksi.
Se vapari oli huomattavasti huonommassa kunnossa koriltaan, elikä normaali Suomi-auto.
Voisiko johtua anturin viallisuudesta, kun ei näytä ulkolämpötilaa ja sen takia myös lykkää kuumaa sisälle, toki vaijeri voi olla irti tai moottori jumissa ja jäänyt lämmöt täysille, tosin tähän aikaa mieluimmin niin, kuin toisinpäin.
Edustavan näköinen muutoin.
Se vapari oli huomattavasti huonommassa kunnossa koriltaan, elikä normaali Suomi-auto.
Voisiko johtua anturin viallisuudesta, kun ei näytä ulkolämpötilaa ja sen takia myös lykkää kuumaa sisälle, toki vaijeri voi olla irti tai moottori jumissa ja jäänyt lämmöt täysille, tosin tähän aikaa mieluimmin niin, kuin toisinpäin.
Edustavan näköinen muutoin.
#1598
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Re: Ostinpa tonnarin. Taas.
Taisin olla siellä joskus klo 11-12 ja huomasin että saabisteja oli muitakin paikalla kun käyttelin autoa ja sulattelin laseja. Edellisessä tonnarissa manasin pitkään kun veti laseja huuruun niin eiköhän sisäilmankierto ollut jumittunut päälle. Läppä/luukku oli tuhannen jumissa ja joutu voimalla kampeemaan sitä toiseen asentoon.
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Re: Ostinpa tonnarin. Taas.
Emmää löytäny sitä tankoa... En tajua missä se menee.
Ihmettelen kyl noita tehoja että onko tuo oikeesti noooiiin laaaaiiisska... Kolmosvaihteella ei juuri enää kiihtyvyyttä tunne. Hetkittäin tuntuu ettei mitään turboa ole. Hienosti käy kuitenkin eikä mitään muutakaan ihmeellistä.
Eka jännitystilanne oli tankkauksen jälkeen kun ei lähteny käyntiin. Kerkesin tovin jurnuttaa kunnes hoksasin että ajonestoledi vilkkuu... Tuossa on saabin alkuperäinen häly.
Ihmettelen kyl noita tehoja että onko tuo oikeesti noooiiin laaaaiiisska... Kolmosvaihteella ei juuri enää kiihtyvyyttä tunne. Hetkittäin tuntuu ettei mitään turboa ole. Hienosti käy kuitenkin eikä mitään muutakaan ihmeellistä.
Eka jännitystilanne oli tankkauksen jälkeen kun ei lähteny käyntiin. Kerkesin tovin jurnuttaa kunnes hoksasin että ajonestoledi vilkkuu... Tuossa on saabin alkuperäinen häly.
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Re: Ostinpa tonnarin. Taas.
Vaijeri tulee lämmönsäätövipuun puhaltimen ja ilmastointilaitteen liitoskohdassa aivan rintapellin tuntumassa, voipi olla ahdas paikka kun koneisto on edessä.
Kiihtyvyys on suhteellista, eihän 150 hevosella pidäkään selän painua penkkiin, mutta hyvin pysyy liikenteen rytmissä.
Täytyykö ajonesto kuitata erikseen pois päältä?
Kiihtyvyys on suhteellista, eihän 150 hevosella pidäkään selän painua penkkiin, mutta hyvin pysyy liikenteen rytmissä.
Täytyykö ajonesto kuitata erikseen pois päältä?
#1598
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Re: Ostinpa tonnarin. Taas.
Täytyy vielä ajan kanssa tutkia sitä vipua...
Jos autolla on ajettu, sammutettu ja jonkun ajan päästä pitäis lähteä taas ajamaan niin kakesta joudun käyttämään hälyn päälle ja pois että starttaa.
Ehkäpä tuon edellisen tonnarin +300hv on vielä niin tuoreessa muistissa että 150hv tuntuu mopolta. Täytyy youtubesta penkoa kiihdytysvideoita ja verrata.
Erittäin tyytyväinen hankintaan kuitenkin, kyyti ja ajettavuus on parhautta.
Jos autolla on ajettu, sammutettu ja jonkun ajan päästä pitäis lähteä taas ajamaan niin kakesta joudun käyttämään hälyn päälle ja pois että starttaa.
Ehkäpä tuon edellisen tonnarin +300hv on vielä niin tuoreessa muistissa että 150hv tuntuu mopolta. Täytyy youtubesta penkoa kiihdytysvideoita ja verrata.
Erittäin tyytyväinen hankintaan kuitenkin, kyyti ja ajettavuus on parhautta.
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Re: Ostinpa tonnarin. Taas.
Antaa tuo vähä eri kyydit mitä satkut.dj_pirtu kirjoitti:Täytyy vielä ajan kanssa tutkia sitä vipua...
Jos autolla on ajettu, sammutettu ja jonkun ajan päästä pitäis lähteä taas ajamaan niin kakesta joudun käyttämään hälyn päälle ja pois että starttaa.
Ehkäpä tuon edellisen tonnarin +300hv on vielä niin tuoreessa muistissa että 150hv tuntuu mopolta. Täytyy youtubesta penkoa kiihdytysvideoita ja verrata.
Erittäin tyytyväinen hankintaan kuitenkin, kyyti ja ajettavuus on parhautta.
Kyl se on vakiona melko laiska, minkäännäköistä turbopotkuu ei kyl tunnu et lastuttamaan vaan.
Mulla olis sellanen muistikuva että tuon ajoneston sais toimimaan niin ettei mee päälle kuin ovet lukkoon laittaessa vai olikos se kolkis...
Joku muu vois varmistaa tuon....
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Re: Ostinpa tonnarin. Taas.
Ei tosiaan ole mitään turbopotkua tahi kierroksilla tehoaluetta kuten vaikkapa Hondassa. Tasaisen laiskasti vetää koko alueella.
Onko heittää vinkkiä mistä lähtisi ensimmäiseksi ihmettelemään ulkolämpömittarin toimimattomuutta? Siis viivoilla.
Tuon sisälämppärin ongelma taitaa tosiaankin olla kuuman/kylmänsaanti. Eli:
-Pyynti vaikkapa 20'C ja auto lämpiää siihen
-Fööni hiljenee kokonaan ja siirtyy ylläpitoon
-Auto jatkaa lämpenemistään ja 20'C ylittyy
-ACC alkaa viilentämään ja vääntää fööniä isommalle vaan sieltä tuleekin kuumaa
-Fööni on hetken päästä täysillä vaan kuumaahan sieltä tulee ja auto on kuin sauna
Kuinkahan pitkäksi tuon sähköantennin pitäisi nousta, nyt menee juuri ja juuri katon korkeudelle. Jää surraamaan ylä- ja ala-asennossa hetkeksi ettei taida ihan koko pituuteen mennä.
Onko heittää vinkkiä mistä lähtisi ensimmäiseksi ihmettelemään ulkolämpömittarin toimimattomuutta? Siis viivoilla.
Tuon sisälämppärin ongelma taitaa tosiaankin olla kuuman/kylmänsaanti. Eli:
-Pyynti vaikkapa 20'C ja auto lämpiää siihen
-Fööni hiljenee kokonaan ja siirtyy ylläpitoon
-Auto jatkaa lämpenemistään ja 20'C ylittyy
-ACC alkaa viilentämään ja vääntää fööniä isommalle vaan sieltä tuleekin kuumaa
-Fööni on hetken päästä täysillä vaan kuumaahan sieltä tulee ja auto on kuin sauna
Kuinkahan pitkäksi tuon sähköantennin pitäisi nousta, nyt menee juuri ja juuri katon korkeudelle. Jää surraamaan ylä- ja ala-asennossa hetkeksi ettei taida ihan koko pituuteen mennä.
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Re: Ostinpa tonnarin. Taas.
Olet kai tsekannut, ettei hukkaportin tangosta ole sokka pudonnut tms?dj_pirtu kirjoitti: Ihmettelen kyl noita tehoja että onko tuo oikeesti noooiiin laaaaiiisska... Kolmosvaihteella ei juuri enää kiihtyvyyttä tunne. Hetkittäin tuntuu ettei mitään turboa ole. Hienosti käy kuitenkin eikä mitään muutakaan ihmeellistä.
9-5, 96, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Re: Ostinpa tonnarin. Taas.
En ole, ja luulen että tuo ei nyt pelitä niinkuin pitää. Tämä letku: http://www.nbl.fi/~nbl2192/autoja/tonna ... 011219.jpg on aivan laho. Muita letkuja kävin läpi ja ne näyttivät olevan kunnossa.Juha96 kirjoitti:Olet kai tsekannut, ettei hukkaportin tangosta ole sokka pudonnut tms?dj_pirtu kirjoitti: Ihmettelen kyl noita tehoja että onko tuo oikeesti noooiiin laaaaiiisska... Kolmosvaihteella ei juuri enää kiihtyvyyttä tunne. Hetkittäin tuntuu ettei mitään turboa ole. Hienosti käy kuitenkin eikä mitään muutakaan ihmeellistä.
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT