Azanovix kirjoitti: Mitäs jos tankkaisitkin sitä tavaraa, jolla kokonaiskustannukset jäävät pienimmiksi ja siirrät säästyneet rahat minun tililleni? Win-win-situation.
95 kertaa sadasta tankki tietää saavansa E85:sta, loput rahat mitkä jää yli menee omiin suihin tavalla tai toisella. Mutta jos samaan pöytään satutaan niin piffaan oluen tai grogin.
No hemmetti! Milloinkas olet taas tulossa Suomeen käymään?
Azanovix kirjoitti: No hemmetti! Milloinkas olet taas tulossa Suomeen käymään?
Saasnähä jos kesän aikana joutais käymään, kun ja jos tuun niin tuun ihan siihen lähitienoille eli Keravalle, faija kun kuoli niin ei oo stadissakaan enään kämppää, no äkkiäkös ton 35 kilsaa katajnokalta nykäsee meneen.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Asiantuntijana näyttää taas olevan mösjöö Laurikko, joka on saanut monopolin laukoa totuuksia (ks viimeinen Moottori) ja jota kaikki toimittajat käyttävät "asiantuntijana". Esim tuossa Moottorin jutussa ei ollut mitään, mitä ei olisi jo tuhannesti kirjoitettu. Eikös tuossa Kuppalehdessäkin vain väitetty, mitään mittaustuloksia ei ollut esillä. Ei ihme, että kaikki ihmettelee. Silti uskottelen vielä itselleni, että Trionic-kone pystyy hyödyntämään korkean oktaaniluvun Ihmeidenmaailman testauksen mukaisesti. Omat ajot ovat niin vaihtelevia, etten pysty paljon sanomaan omista havainnoista asian suhteen - enemmänkin olen siirtynyt taas testaamaan RE85:n kilometrikustannuksia.
Se mikä tuossa minua eniten häiritsee on se että alkoholiprosentteja ei ole näkyvissä. Siis ainakin oma järki sanoo että jos 95E10:ssä on 5% alkoholia ja 98E5:ssä samat niin eihän sen kulutuksen pidäkään juuri erota. Mutta kun tuota ei kerrota ja kun se prosentti saattaa vaihdella (ja vaihtelee) ihan joka erässä.
E: ja jos nyt olisin juoni bisnesmies niin pitäisin hetken etanoliprossia samana noissa molemmissa ja alkaisin lisätä sitä E10:iin todella varovasti lisää jolloin lisääntyvä kulutus ei pistäisi enää niin silmään. Ja kukas sanoo ettei tän kohun takia noin juuri tehdä??
Aivan sama lähteekö juosten vaiko letkuissa kituen
muppelo kirjoitti: että jos 95E10:ssä on 5% alkoholia ja 98E5:ssä samat niin eihän sen kulutuksen pidäkään juuri erota.
Eikos 95E10 se 10 prossa alkonlitkua ja 98E5 vain se 5 prossaa.
Sitähän tuon E10 ja E5 pitäisi osoittaa.
No sekaisin näkyy olevan noiden aineiden käyttö suomessa! Kinaa näkyy olevan joka puolella, jotkut autoilijat uhkaavat jo ostaa helikopterin ennenkuin ajavat näillä litkuilla.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
muppelo kirjoitti: että jos 95E10:ssä on 5% alkoholia ja 98E5:ssä samat niin eihän sen kulutuksen pidäkään juuri erota.
Eikos 95E10 se 10 prossa alkonlitkua ja 98E5 vain se 5 prossaa.
Ongelma on siinä että nuo 10% ja 5% on vain maksimiarvot sille, miten paljon on polttoaineessa on etanolia. Jos niissä erissä millä nuo "ei mitään eroa"-testit on tehty on ollut sekä E10:ssä että E5:ssä about saman verran etanolia, ei eroa tietenkään löydy.
#5168 Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
No mun mielestäni on aivan sama kuinka monta prossaa sitä kulloinkin on ellei löydy E85:sta, auto käy ja kulkee näillä kaikilla litkuilla aivan yhtähyvin.
PS: ainakin BioPower.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Kulutus kasvaa mutta se ei kai estä sitä että auto toimii ihan samalla lailla, oikeastaan paremmin kun poweria saa hiukan enemmän irti. Tankkaamallahan siitä kulutuksesta selviää.
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
Kansan Kukkaro sanoo muuta, kulutus kasvaa. Piste. Ei ole mitenkään yllättävää se että "ilmastotalkoihin" hölmöimpiä yllyttävät tulokset tuottavat jotkin "autolehdet" tai "autoliitto" joka itseasiassa ei ole aikoihin ollut yksityisautoilijan asialla kuten lupasi, vaan "virallisten" automaahantuojien & monopolisoitujen metallinkierrättäjien yhdistysten A´la Puputti.
Se nyt vaan on tuhoontuomittua, ihminen katsoo tankatessaan sitä mitä lompakkoon jäi, ja sitä mitä tankkiin meni.
Asiaa liippaavissa otsikoissa, erilaisissa medioissa mennään nyt ihan aikuisten oikeasti yhtä kaukana todellisuudesta kuin mentiin Itä-Saksan puolustushalukkuudessa.
Moni vaan menee ihan mutulla tuossa hommassa eikä oikean tiedon mukaan. Suurella osalla testaukset ajoittui kovimpiin pakkasiin eikä jostain syystä osata ajatella että -30 pakkasessa jokainen käynnistys on kylmäkäynnistys -> kulutus on kova.
Itsellä on muutaman vuoden ajalta jokainen tankkaus ylhäällä ja kulutus on sama kuin mikä on ollut ennenkin.
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008