Teinpä Sulo Vilenit...
Teinpä Sulo Vilenit...
...ja ostin skootterin. Kuulin hintapyynnön ja sen että on rekisterissä, huollettu ja viikon välein talvikautena lämpöiseksi käytetty. Kättelin. En tiedä merkkiä, mallia, vuosimallia, väriä enkä kuntoa. Hinta oli 100 euroa. Saas nähä ajaako muija sillä kesällä vai tuleeko musta Hyvinkään ensimmäinen skootterivälittäjä.
9-3 Cabriolet 2009
9-5 Aero 2011
9-4X 2011
9-5 Aero 2011
9-4X 2011
Re: Teinpä Sulo Vilenit...
Juuri näin se pitääkin toimia. Kaikkea pitää kokeilla, joten ostan itsekin vielä skootterin joku päivä.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2947
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: Teinpä Sulo Vilenit...
Hinta kuulostaa siltä, että voisi jo kokeilla. Viiden kilsan työmatkalle toi olis passeli niinä päivinä, kun töissä ei ole autolle käyttöä ja polkupyörä ei kiinnosta....
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Re: Teinpä Sulo Vilenit...
Mamman reaktio kuulosti siltä, että mun täytynee ostaa uusi kravattineula pikkujouluissa kadonneen tilalle...
9-3 Cabriolet 2009
9-5 Aero 2011
9-4X 2011
9-5 Aero 2011
9-4X 2011
Re: Teinpä Sulo Vilenit...
Kaikkea sitä pikkujouluissa tulee ostelleeksi
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Teinpä Sulo Vilenit...
Yhden kesän skootterilla ajaneena voin suositella sitä mainiosti, varsinkin jos asuu vähänkin isomman kaupungin alueella. Parkkiongelmia ei ole ja ilmastointikin hoituu ilman lisäkuluja. Plussana vielä pieni bensan kulutus hyvä fiilis. Voisin hyvin itsekin harkita mopon ostoa.
Suurimman osan ajasta siirrän kuitenkin autolla vain itseäni, joten sen peltimäärän käskyttäminen nurkka-ajossa kieltämättä tuntuu välillä hölmöltä. Ja pikkuostokset menee kätevästi kassissa kun noissa mopoissa pruukaa olemaan yleensä se kassikoukkukin. Lakimuutos sen huippunopeuden muuttamiseen olisi toisaalta poikaa. Huippunopeudet voisivat olla yhtälailla lähemmäs 60 km/h nykyisen 45 sijasta. Mun mielestä se ainakin olisi kokonaisturvallisempaa.
Suurimman osan ajasta siirrän kuitenkin autolla vain itseäni, joten sen peltimäärän käskyttäminen nurkka-ajossa kieltämättä tuntuu välillä hölmöltä. Ja pikkuostokset menee kätevästi kassissa kun noissa mopoissa pruukaa olemaan yleensä se kassikoukkukin. Lakimuutos sen huippunopeuden muuttamiseen olisi toisaalta poikaa. Huippunopeudet voisivat olla yhtälailla lähemmäs 60 km/h nykyisen 45 sijasta. Mun mielestä se ainakin olisi kokonaisturvallisempaa.
Ex. mm. 9-5 -00 ja 9-5 -09. Nyt VW Multivan T5 2.0BiTDi 4motion
Re: Teinpä Sulo Vilenit...
Ei tuollaista lakimuutosta tarvita vaan isompien skoottereiden vakuutusmaksuihin tarvitaan muutos.Pekko_Å kirjoitti:Lakimuutos sen huippunopeuden muuttamiseen olisi toisaalta poikaa. Huippunopeudet voisivat olla yhtälailla lähemmäs 60 km/h nykyisen 45 sijasta. Mun mielestä se ainakin olisi kokonaisturvallisempaa.
Moposkoottereilla ei olisi aikuisten kulkineina mitään virkaa jos 125-250cm3 skoottorien vakuutusmaksut olisivat kohtuullisia (kuten esimerkiksi Keski- ja Etelä-Euroopassa). Meikäläinen vakuutusten hinnoittelu vaan ajaa turhaan kiusaamaan itseään moposkootterilla... etelämmässä aikuiset poikkeuksetta ajavat isommilla. Tiedä mistä hinnoittelu sitten johtuu... vakuutusyhtiöt toki varmasti mielellään kertovat erilaisia tarinoita, mutta veikkaanpa että kyse on lähinnä siitä että ketään ei kiinnosta kehittää aikuiselle skootteristille suunnattua vakuutustuotetta kun nykyinen systeemikin, jossa kaikenmaailman teinit kevareilla ja pomperistit japanilaisilla suihkupenismopoilla niputetaan aikuisten vastuuntuntoisten motoristien kanssa samaan läjään, lypsää ihan hyvin.
250cm3 skootterin on oikein mainio kulkupeli kaikkialle muualle paitsi soralle ja moottoritielle, mutta niilläkin sen kanssa selviää. Eteläisemmässä ilmanalassa sellaisella on tullut liikuttua paljon, mutta Suomen oloissa se on liian kallis vehje kun tehokasta käyttöaikaa on vähänlaisesti ja pidän sitä kuitenkin enemmän kulkuvälineenä kuin harrustuksena.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Re: Teinpä Sulo Vilenit...
Ruuhkassa moposkootterin selkeä etu on että autojonoja saa ohitella oikealtakin vapaasti ja laillisesti aivan kuin fillarilla ajaisi. Isommilla ajellessa pitää muistaa että samalla kaistalla olevan saa ohittaa vain vasemmalta.