Käyntihäiriö.

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
J-ani
"Aero"
Viestit: 463
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 15:22

Käyntihäiriö.

Viesti Kirjoittaja J-ani »

No niin talvi tuli ja 90:ni lopetti yhteistyön. Käynnistin auton kylmänä ja jätin käymään tyhjäkäyntiä, jotta se vähän lämpeäisi ennen matkaan lähtöä. Muutaman minuutin kuluttua käynti muuttui vaivalloiseksi niinkuin ei olisi saanut bensaa tai kipinää. Yritin lisätä kaasua sillä seurauksella, että auto sammui. Myöhemmät käynnistys yritykset tuottivat sen tuloksen, että auto kävi todella vajailla pytyillä vaivoin. Mikä neuvoksi? (sytytysyksikkö??)

Auto on siis Saab 90 vm86 lisättynä K-jetronicilla vuoden 85 saab 900i:stä.
#1890
Hitain Pohjois-Suomessa
"Hirsch"
Viestit: 746
Liittynyt: Ke Touko 12, 2004 09:45
Paikkakunta: Sieppijärvi(Länsi-Lappi)/Oulu.

Viesti Kirjoittaja Hitain Pohjois-Suomessa »

Onko tulpan johdot ehjiä? Itselläni oli ysiysissä kerran yllättäen johdot rikki.
9-3 X -11 (KA); 9-3 2.0T biopower -08(KA);9000 CSE jubileum -97 kesäauto
Stupid Assholes Always Buyin'em' (SAAB).
teesalama
"Hölösuu"
Viestit: 2521
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 09:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja teesalama »

Ettei sytytystulpat kastuneet liiasta bensasta?

Ota tulpat irti ja kuivata ne kunnolla. Koneessa kiinni ollessaan ne ei kuiva pitkässäkään ajassa.
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7776
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Ja se virranjakajan kansi ( sisäpuolelta ) on syytä kuivata, voipi se olla myös halki.
Ja ne tulpan johdon suojakumit ovat ehjät, ei vesi pääse majailemaan.
( lämpöaikakytkin..? )
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

NGK:n tulpat muuten on sellaisia että saattavat mennä heti pilalle jos kastuvat kunnolla. Joten tulppien vaihtoakin kannattaa kokeilla.
Aki Peltola #1132
Avatar
Gouldenwind
"Hirsch"
Viestit: 906
Liittynyt: Ti Loka 21, 2003 11:39
Paikkakunta: PORI

Viesti Kirjoittaja Gouldenwind »

-87 kaasari-satkustani meni viikko sitten PUOLA! taudin kuva oli seuraavanlainen: Kyki vain kuin kiihdytti pikatiellä, kunnes koitti päivä jolloin yksi pytty pois käytöstä ja kun sammutti ei luvannutkaan.

-kansi oli uusi
-pyörijä uusi
-tulpat uudet
-tulpan johdot uudet
-Ohjausyksikkö tarkistettiin
-kalvo oli ehjä

huomattiin että kipnää tuli tuskin lainkaan.
J-ani
"Aero"
Viestit: 463
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 15:22

K-jet

Viesti Kirjoittaja J-ani »

Saab alkoi taas toimimaan kun kuivasi kastuneet tulpat. Mutta uusi ongelma on seuraavanlainen. Bensaa menee nytten n. 15-20l /100km (arvio). Ajattelin kylmäkäynnistyssuuttimen vuotoa mutta kun otin kylmänä piuhan pois suuttimelta niin ei auto käynnistynyt -> johto paikoillaan ollen käynnistyi.

Toiseksi jo ennestään ollut ongelma kylmänä nykii vähänkään kovemmin vedätettäessä rajusti. Lämpimänä nykii ainoastaan suurilla vaihteilla kaasupohjassa vedätettäessä. Mistä päin k-jettiä näitä vikoja pitää alkaa etsimään?

Jani
#1890
teesalama
"Hölösuu"
Viestit: 2521
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 09:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja teesalama »

Olisko tässä taas niitä k-jetin jumiutuneita osia? Kukas se suosittelikaan 2T-öljyn laittoa bensan joukkoon? (ei tietenkään kat-mallin autoihin)
Korkillinen tankilliseen tjsp.

Hienoa, että lähti tulille :D
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11632
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Voi sitä laittaa kaksi desiä täyteen tankilliseen, joku käyttää säännöllisesti joka toinen - joka kolmas tankillinen.

Rykiminen täyskaasulla ei kyllä minusta kuulosta jumittavalta jakajalta.

Minulla nypyttää vain osakaasulla alakierroksilla, on himpun verran liian laihalla. Jos haluaa että mennään tasaisesti, pitää laittaa kaasu pohjaan. Ja usein tulee poljettuakin jos on reitti vapaa...
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7776
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
Vastaa Viestiin