Turbomittarin asennus. 9000 94 vm. Ohjeita kaivataan.
-
- "Turbo"
- Viestit: 237
- Liittynyt: Ma Marras 07, 2011 23:46
- Paikkakunta: Kouvola
Turbomittarin asennus. 9000 94 vm. Ohjeita kaivataan.
Mistä/miten olette itse asentanut turbomittarin tonnariin ? kun ei tuolta ainenkaan omaan silmään löydy mitään läpivientiäkään ? nyt tarvisi rautalangasta väännetyt ohjeet turbomittarin saamiseksi sisälle. Tiedän kyllä mihin tuon T haaran laitan mutta ongelma on saada turbon letku sisälle
Og 9-5 2.3 mitsulla "kaikki irti".
Kouvola/Lapinlahti/Iisalmi.
Kouvola/Lapinlahti/Iisalmi.
Re: Turbomittarin asennus. 9000 94 vm. Ohjeita kaivataan.
Muistaakseni mittariston takana on valmis läpivienti.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
-
- "Turbo"
- Viestit: 237
- Liittynyt: Ma Marras 07, 2011 23:46
- Paikkakunta: Kouvola
Re: Turbomittarin asennus. 9000 94 vm. Ohjeita kaivataan.
Niin, siis onhan tuolla tuo saabin omaturbomittari. mutta ajattelin huvinvuoksi sinne laittaa ihan "kunnollisen"
Og 9-5 2.3 mitsulla "kaikki irti".
Kouvola/Lapinlahti/Iisalmi.
Kouvola/Lapinlahti/Iisalmi.
Re: Turbomittarin asennus. 9000 94 vm. Ohjeita kaivataan.
No, ota painetieto siitä mittariston omalle viisarille tulevasta letkusta.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
-
- "Turbo"
- Viestit: 237
- Liittynyt: Ma Marras 07, 2011 23:46
- Paikkakunta: Kouvola
Re: Turbomittarin asennus. 9000 94 vm. Ohjeita kaivataan.
Eli meinaatko että asennan sen uuden turbomittarin sinne mittaristoon vanhan tilalle ? vai jätänkö sen pois käytöstä ja vedän vaikka kojelautaan reijän ja vedän sen letkun kojelaudalle mihin laitan mittarin vaikkapa olisi rumaratkaisu mutta ei tässä kyllä haeta asennuksen näyttävyyttä..
Og 9-5 2.3 mitsulla "kaikki irti".
Kouvola/Lapinlahti/Iisalmi.
Kouvola/Lapinlahti/Iisalmi.
Re: Turbomittarin asennus. 9000 94 vm. Ohjeita kaivataan.
Ei, kun että nykäset mittaristosta irti sinne tulevan letkun, isket siihen T-haaran ja siitä toisen ulostulon jatkat lyhyellä letkunpätkällä takasin mittaristoon ja toisen ulostulon tuot sille lisämittarille. Sillon se T-haara on sisätiloissa ja siitä voi arpoa letkuvedon sinne minne tahtookaan. Itelläni on lisämittari keskikonsolissa edellisen omistajan toimesta, mutta melko suosittu paikka on vasemman A-pilarin alakulman tienoossa. Siihen toisin itte letkun siitä kaiutinritilän läpitte tai ohi, jos onnistuu pujottelemaan (en muista onnistuuko järkevästi, mut veikkaan että ei). Ja jos pelkäät kajariritilän puolesta, niin esim. mulla pitäis olla yks ylimääränen (muistaakseni musta) jossain, sen saa vaikka vitosella (+postarit), kunhan löydän.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Turbomittarin asennus. 9000 94 vm. Ohjeita kaivataan.
En tiedä onko tehtaanjäljiltä mutta omassa oli läpivienti apukuskin jalkatilassa. Saa näkyviin kun purkaa vähän mattoa ja äänieristettä edestä pois. Lisäksi imusarjassa oli tyhjä paikka alipaine letkulle johon ahtopainemittarin sai kätevästi kytkettyä ilman että alkuperäisiä letkuja tarvi katkoa.
Re: Turbomittarin asennus. 9000 94 vm. Ohjeita kaivataan.
Tuohon A-pilariin saa mm valmista mittaritelinettäkin ja sen letkun saa nätisti pujoteltua kaiutinritilän takaa A-pilarin verhoilun sisälle. Verhoilu lähtee irti, kun liu'ttaa sitä ylöspäin tai vetää. Siellä on muoviniitit ja verhoilussa hahlot. Kaiutinritiläkin on helpompi irrottaa ilman A-pilarin verhoilua. Ja kuten edellä jo todettiin, orkkismittarin letkusta on mukava haaroittaa, ellei halua tuoda ylimääräistä letkua kabiiniin.
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Re: Turbomittarin asennus. 9000 94 vm. Ohjeita kaivataan.
Olen laittanut muutamaan tonnariin analogisen kellon paikalle lisä mittarin. Hieman muokkaamalla kellon tilalle saa 52mm mittarin. Tämä on tietysti pois suljettu jos on SCC.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Re: Turbomittarin asennus. 9000 94 vm. Ohjeita kaivataan.
Mikäli oikein muistan, niin orkkisletkullakaan ei varsinaista läpivientiä ole kojelaudan takaa akvaariokoteloon, vaan siinä välissä on molemmin puolin letkuliittimet. Vasta akvaariokotelosta konehuoneeseen on itse letku vedetty läpi.
Pienenä vinkkinä, että jos et ole mittaristoa irroittamassa niin sitä ahtopainemittarin letkuakaan ei kannata repiä mittariston takaa irti. Katkaiset vain sen letkun sopivasta kohdasta ja laitat siihen T-haaran. Näin säästyt vähemmillä kirosanoilla ja vähemmän verisillä rystysillä. Ainakaan minun käsille ei ollut kojelaudan sisällä liikaa tilaa askarrella letkua takaisin mittariston takana olevaan liittimeen.
Pienenä vinkkinä, että jos et ole mittaristoa irroittamassa niin sitä ahtopainemittarin letkuakaan ei kannata repiä mittariston takaa irti. Katkaiset vain sen letkun sopivasta kohdasta ja laitat siihen T-haaran. Näin säästyt vähemmillä kirosanoilla ja vähemmän verisillä rystysillä. Ainakaan minun käsille ei ollut kojelaudan sisällä liikaa tilaa askarrella letkua takaisin mittariston takana olevaan liittimeen.
Osta aina halvinta. Se tulee kalliiksi ja kallis on laadukasta.
#2222 Saab 9000 CSE 2.0T '96
Saab 9⁵ 2.3t '00
#2222 Saab 9000 CSE 2.0T '96
Saab 9⁵ 2.3t '00
Re: Turbomittarin asennus. 9000 94 vm. Ohjeita kaivataan.
Myös kuskin jalkatilassa, (polkimien yläpuolella, verhoilun alla) on läpivientipaikka. Semmoinen jääkiekon kokoinen irroitettava kumilätkä, jonka läpi letkun voi tuoda helposti kabiiniin. Näin ainakin vm. -98:ssa.
900 2.1i Classic -93
9000 CS 2.0t -98
#2482
9000 CS 2.0t -98
#2482
Re: Turbomittarin asennus. 9000 94 vm. Ohjeita kaivataan.
Täytys itsellekin turbokello asentaa tulevaa stagetusta silmällä pitäen. Letkun joutus vetämään imusarjalle asti kun karvalakkiturbo....Mistähän saisi helposti mittarin taustavalolle sähkön, valokatkaisimesta varmaan.
Nyt: korealainen...
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Ex-Bååssit: 9-5 Aero AT sedan -00 BioPower, 9000CSE 2.0t -95 RE85, 9-5 Aero AT sedan -01 BioPower, 9000CDE 2.0t -96 RE85, 9000CS 2.0t -97, 232.7kW / 430.2Nm, 900i8 -88 AT
Re: Turbomittarin asennus. 9000 94 vm. Ohjeita kaivataan.
Valokatkaisimesta saa helpoiten, saa jopa valita himmentimen ohjaaman tai suoran virran väliltä(molemmat virtalukon takaa).
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
- timpetti
- "Hölösuu"
- Viestit: 1780
- Liittynyt: La Tammi 08, 2005 23:18
- Paikkakunta: Avaruuden pääkaupunki
Re: Turbomittarin asennus. 9000 94 vm. Ohjeita kaivataan.
Omaan vedin kuskinpuolelta läpiviennistä letkun ja ratin juuresta esille, toimii näinkin. http://timohakala.kuvat.fi/kuvat/Autot/ ... G_4534.JPG
2009 9³SC Vector 2.0T A6 XWD (KA)
2005 9³CV Aero 2.0T (HA)
1990 9000CC 2.0T A (MR)
1988B 9000CC 2.0T Red Box (PR)
1975 99L 2.0 A (HA)
2005 9³CV Aero 2.0T (HA)
1990 9000CC 2.0T A (MR)
1988B 9000CC 2.0T Red Box (PR)
1975 99L 2.0 A (HA)
Re: Turbomittarin asennus. 9000 94 vm. Ohjeita kaivataan.
Helpoin se on haaroittaa orkkismittarin letkusta mittariston takaa. Itse laitoin mittarin valokatkaisijan tilalle, ja siirsin valokatkaisijan kojelaudan alaosaan. Piuhat riittää hienosti, ei tartte kuin porata kuppiterällä sopiva reikä kojelaudan alaosaan. Valokatkaisijan reikää pitää hieman viilata suuremmaksi. Taustavaloille taisin ottaa sähköt tupakansytyttimeltä. http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... 4&start=30 Tuolta löytyy kuvat minun toteutuksesta, moni on tehnyt samanmoisen.
Kannatusjäsen
#3382
#3382