Satku pröttää.
Satku pröttää.
Tuo viimeisin ostos alkoi tekemään käyntihäiriötä tänään. Elikä 8v 900i ja katilla.
Tuossa vaihdoin öljyt ja kiristelin hihnoja niin koekäytön aikana sammui yhtäkkiä ja lähti huonosti käyntiin, käy vaivaisesti ja kun kaasua painaa nopeasti niin tuntuu tukehtuvan ja saattaa sammua, sekä pätpättää, mutta varovasti kierroksia nostaen toimii. Ihan kuin tukehtuisi ja bensanhajua olisi havaittavissa.
Tulppia aloin vaihtamaan ja kahdessa oli pää lähtenyt ruodosta irti ja jäänyt johtimeen, huomena uudet johdot, mutta tuskin tuo noihin oireisiin auttaa vai voisiko olla niin tarkka. Yritin niitä päitä irroitella johdoista, mutta ei kovin helpolla tunnu irtoavan. Ennen öljynvaihtoa hieman pesin konetilaa, mutta tuskin vettä mihinkään arkaan paikkaan meni, kun varoin roiskimasta sähköosiin.
Ainut liitin minkä irroitin oli virranjakajan kyljessä oleva liitin, kun vaihdoin termostaatin.
Mikä tuossa nyt mahtaa kiukutella vai korjaantuuko kun saa uudet sytytysjohtimet?
Tuossa vaihdoin öljyt ja kiristelin hihnoja niin koekäytön aikana sammui yhtäkkiä ja lähti huonosti käyntiin, käy vaivaisesti ja kun kaasua painaa nopeasti niin tuntuu tukehtuvan ja saattaa sammua, sekä pätpättää, mutta varovasti kierroksia nostaen toimii. Ihan kuin tukehtuisi ja bensanhajua olisi havaittavissa.
Tulppia aloin vaihtamaan ja kahdessa oli pää lähtenyt ruodosta irti ja jäänyt johtimeen, huomena uudet johdot, mutta tuskin tuo noihin oireisiin auttaa vai voisiko olla niin tarkka. Yritin niitä päitä irroitella johdoista, mutta ei kovin helpolla tunnu irtoavan. Ennen öljynvaihtoa hieman pesin konetilaa, mutta tuskin vettä mihinkään arkaan paikkaan meni, kun varoin roiskimasta sähköosiin.
Ainut liitin minkä irroitin oli virranjakajan kyljessä oleva liitin, kun vaihdoin termostaatin.
Mikä tuossa nyt mahtaa kiukutella vai korjaantuuko kun saa uudet sytytysjohtimet?
#1598
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Re: Satku pröttää.
Ihan perustarkistuksina K-Jetronicia koskien, tulihan öljyntäyttökorkki kunnolla kiinni, ja eikä koneen kimpussa temutessa vahingossa ole tönäisty esim. huohotinletkun nippaa venttiilikopasta irti tai poikki, tai muitakaan alipaineliitäntöjä?
Melko pienikin ilmavuoto saattaa sekoittaa tuon mekaanisen ruiskun, ja juuri alipaineesta osaltaan riippuvaisen määräjakajan toiminnan = seokset sekaisin ja prötää.
Melko pienikin ilmavuoto saattaa sekoittaa tuon mekaanisen ruiskun, ja juuri alipaineesta osaltaan riippuvaisen määräjakajan toiminnan = seokset sekaisin ja prötää.
Re: Satku pröttää.
No 100 % varmuutta ei tietysti ole, mutta ainakin mittatikku on kiinni. Yksi letku irtosi siitä imusarjasta kun suodinta vaihdoin, mutta ei käsittääkseni mitään mennyt rikki. Täytyy vielä tutkia tarkemmin. Voihan tuo epätasainen käynti aiheutua niistä tulpanhatuista, jotka kahdessa pytyssä on huonosti kiinni.
#1598
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Re: Satku pröttää.
Mites nuo tulpanjohdot? Motonetin luettelossa päättymisaika 8/89 johdoille, en tiedä milloin tuo oma on valmistettu vaikka rekisteröity 3/90 eroaako uudemmat jotenkin vai loppuiko tuolloin 8v valmistus? Pituudet ainakin täsmää, joten taitaa olla sopivat.
#1598
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24620
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Satku pröttää.
ja kannattaa siltikin kurkata virranjakajan sisään ja kuivata...
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Satku pröttää.
No nyt pelittää paremmin. Vaihdettu virranjakajan kansi, pyörijä ja tulpanjohdot, sekä kaksi tulppaa lisää. Ilmanpuhdistimen vaihto voisi olla yksinkertaisemmin toteutettu, mutta kuitenkin kohtuullisesti vahdettava. Vk-tiiviste täytyy vielä vaihtaa.
Tehostimen pumppu taitaa hieman kahista, onkohan vaarallista?
Voisihan tuo auto siistimpikin olla, harmi kun tuli hätäiltyä oston kanssa, toki moni ajelee vieläkin epäsiistimmällä.
Tehostimen pumppu taitaa hieman kahista, onkohan vaarallista?
Voisihan tuo auto siistimpikin olla, harmi kun tuli hätäiltyä oston kanssa, toki moni ajelee vieläkin epäsiistimmällä.
#1598
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24620
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: Satku pröttää.
moni kakku päältä kaunis...
mikä VK-tiiviste?? ei aukea..
tehostimeen kannattaa vaikka vaihtaa öljyt..
miksi et vaihtanu kaikkia sytytystulppia kerralla 2,5e/kpl-- öööö
mikä VK-tiiviste?? ei aukea..
tehostimeen kannattaa vaikka vaihtaa öljyt..
miksi et vaihtanu kaikkia sytytystulppia kerralla 2,5e/kpl-- öööö
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: Satku pröttää.
Kaksi vaihdoin eilen ja kahdesta oli jäänyt hattu sinne johtimeen, enkä saanut niitä irti, joten uudet johdot ja loput tulpatkin saattoi vaihtaa. NGK:t 2 e/kpl
Eikös VK-tiiviste ole venttiilikopantiiviste.
Kyllä se päältä onkin kaunis, kun ei katsele niitä oven alareunoja. Pohja on tosi hyväkuntoinen, eikä konepellin reunakaan ole kuin aavistuksen ruosteessa niistä takareunoista. Sisusta kun on vaalea niin likatahrat näkyvät.
Eikös VK-tiiviste ole venttiilikopantiiviste.
Kyllä se päältä onkin kaunis, kun ei katsele niitä oven alareunoja. Pohja on tosi hyväkuntoinen, eikä konepellin reunakaan ole kuin aavistuksen ruosteessa niistä takareunoista. Sisusta kun on vaalea niin likatahrat näkyvät.
#1598
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls