Kuka osaisi jeesata ajotieturi asiassa.

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Henkka poika
"Viggen"
Viestit: 597
Liittynyt: Ke Heinä 13, 2011 22:51
Paikkakunta: Pieksämäki

Kuka osaisi jeesata ajotieturi asiassa.

Viesti Kirjoittaja Henkka poika »

Vaihdon isomman "tietokoneen" analogi kellon tilalle. No kello toimii, r ja info pelaa, mutta kaikki muu, keskinopeus yms. on mykkänä. Keskelle jäi yksi napa ilman piuhaa- siinäkö vika? Itse järkeilin, ettei saa tietoa ajonopeudesta ja se hannaa.

Ps. Aikahälytys näyttää myös toimivan.
Ex: Saab 96-74 eka. Monta saabia. . Pojan 900i 2d -84. Omat, Musta 9-5 2.3 isoT A5 2007. Saab 9-3 1.8t biopower 2009. 9-5 aero sportcompi aut 2000 #5420
suorsa
"Hölösuu"
Viestit: 3460
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:11
Paikkakunta: Kouvola

Re: Kuka osaisi jeesata ajotieturi asiassa.

Viesti Kirjoittaja suorsa »

Seuraamalla SCC/DCC:n takana olevaa piuhanippua löytyy se kolmaskin liitin.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 3x 9-5 Tid -10, 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 900 Aero 89 (PR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11627
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kuka osaisi jeesata ajotieturi asiassa.

Viesti Kirjoittaja jus »

Ja jos se SCC on sellaista mallia, jossa on vain yksi kahdeksannapainen liitin ja auton johtosarja sellaista mallia, että on kaksi liitintä, pitää siirtää joko johtoja toisesta (vielä toistaiseksi löytämättömästä) johtoliitinrungosta toiseen.

Kirjoittamasi viittaisi nyt vähän siihen suuntaan, että SCC on mallia, jossa on vain yhdelle 8-napaiselle liittimelle nastoja ja auton johtosarjan liittimessä ei ole johtoja kaikille paikoille missä SCC odottaisi.

Yksiliittimellisessä nopeustieto pitäisi tulla vihreällä johdolla napaan viisi. Kaksiliittimellisessä nopeustieto on toisen liittimen navassa kahdeksan.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Henkka poika
"Viggen"
Viestit: 597
Liittynyt: Ke Heinä 13, 2011 22:51
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Kuka osaisi jeesata ajotieturi asiassa.

Viesti Kirjoittaja Henkka poika »

On 2:lla liittimellä. Tieturi vm. 92:sta 2.3t:stä, jossa myös kaksi piuhan paikkaa. Pitää käydä katsomassa lampulla kojetaulun uumeniin, josko sieltä se yx kadonnut lammaskin löytyisi.
Ex: Saab 96-74 eka. Monta saabia. . Pojan 900i 2d -84. Omat, Musta 9-5 2.3 isoT A5 2007. Saab 9-3 1.8t biopower 2009. 9-5 aero sportcompi aut 2000 #5420
Henkka poika
"Viggen"
Viestit: 597
Liittynyt: Ke Heinä 13, 2011 22:51
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Kuka osaisi jeesata ajotieturi asiassa.

Viesti Kirjoittaja Henkka poika »

Katselin johtonippuja, ei löytynyt ylimääräistä. Mutta toisen pienemmän liittimen yksi johto jää ilman uroskappaletta. Vieressä on yksittäinen vapaa uros. Taijan koittaa hyppy johtimella, josko... vai palaako koko auto. Mutta kävi miten kävi, nii koitan kuitenkin. :roll:
Ex: Saab 96-74 eka. Monta saabia. . Pojan 900i 2d -84. Omat, Musta 9-5 2.3 isoT A5 2007. Saab 9-3 1.8t biopower 2009. 9-5 aero sportcompi aut 2000 #5420
Henkka poika
"Viggen"
Viestit: 597
Liittynyt: Ke Heinä 13, 2011 22:51
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Kuka osaisi jeesata ajotieturi asiassa.

Viesti Kirjoittaja Henkka poika »

Kokkeiltu hypyllä. Ainoa muutos, nyt hälyttää n. 15 sek välein :lol: Tarkemmin tutkittuna alkuperäisessä kellossa näyttää olevan 6 ja 3 urosta - samoin johtosarjoissa vastaavat tytöt.
Tuossa -92:n "tietokoneessa" on 5+2 ja se yksi keskellä. 6-napasessakin jää myös yksi johto ilman, onko se joka pitää hyppäyttää?
Ex: Saab 96-74 eka. Monta saabia. . Pojan 900i 2d -84. Omat, Musta 9-5 2.3 isoT A5 2007. Saab 9-3 1.8t biopower 2009. 9-5 aero sportcompi aut 2000 #5420
Vastaa Viestiin