Paska maku jäi tästä uutisesta. En kuitenkaan heitä kirvestäni kaivoon, sillä maailma ei pääse eroon Saabista noin vain. Uskon, että jo ensi vuonna merkki herää taas eloon. Kenen toimesta, se jääköön nähtäväksi.
Harmittaa se, että Opel kuuluu GM:n merkkeihin. Kohtuu hyvä merkki sentään on kyseessä.
Tämä pitkä ja kiduttava loppu on saattanut ehkä kuitenkin hieman auttaa tilannetta vaihtoautojen suhteen. Eipä Saabeja missään käsistä viedä, mutta toisaalta ei hinnat nyt kuitenkaan ihan pohjalukemissa ole, ainakaan 9-3 mallin osalla. Pari vuotta sitten autokauppiaat kertoivat avoimesti karttavansa Saabia vaihdossa, nyt voisi kuvitella tilanteen jatkuvan nykyiseen malliin - eihän uusia ole muutenkaan valmistettu puoleen vuoteen, ja uudehkoja Saabeja on Suomessa erittäin vähän liikenteessä - eli ei niitä mistään ole ryntäyksellä vaihtoautohalleihin myöskään tulossa. Esim. Turussa on Rintajoupilla(?) saman ikäiset 08 malliset 9-3 ja V50 dieselfarkut automaatilla samoilla kilometreillä samaan hintaan. Eikä edes halvalla. Tosiaan, surulliselta näyttää, mutta ilman GM:n mukaan tuloa Saabin taru olisi saattanut loppua jo 90-luvun alun lamaan - vaikeudet alkoi jo aiemmin.
GM.n talossa "tiedetään " ettei Saab jatka enää konkurssin jälkeen Saabina.
Kiinalaiset ovat jonossa ostamassa konkurssi pesän mahdollisia rippeitä mutta näyttäisi siltä että se teknologia menee kiinan omille markkinoille uudella auto merkillä.
Joku sisäpiiriläinen tosin väitti tämän olevan taktikointia ja Saab jatkaa tulevaisuudessa Saabina myös länsi markkinoilla.
Toiset taas pitävät tätä mahdollisuutta täysin utopistisena koska GM pitää huolen " omista " tekniikoistaan ja komponenteista ja niiden uudelleen valmistaminen uusilla toimittajilla jne. tulee olemaan kohtuuttoman kallistai myös kiinalaisille.
EX: OG 900 GL, OG 900 GLE, OG 900 GLI, 9000 CS, og 9-5, 9-3. Ajossa ng 9-5, 2010 ja 9-3 2010
Aina välillä harmaita hiuksia aiheuttaa jälkipolven OG-95. 2003
Mitä tämän jälkeen tapahtuu? Saab on pyytänyt ja saanut konkurssia hoitamaan asianajaja Mats Emthén'in.
Ruotsin hallitukselta on tullut vastaus "lainoihin" ja kyselyihin veronmaksajien rahojen pelastamiseksi EIB/EIP:n takuihin.
Tähän vastasi hallitus, että Saabin arvo tänään on noin 3 miljaardia kruunua kaiken kaikkiaan ja se kattaa valtion takeet EIB/EIP:lle.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Kyllä vituttaa tämä Saabin tilanne ja varsinkin se kun vielä keväällä vaihdoin uuteen siinä uskossa että merkki nousee vielä jaloilleen. Nyt tietää että monta tonnia palaa euroja kun kukaan ei maksu juuri mitään kun menee vaihtamaan jos yleensä suostuvat ottamaan vaihdossa ollenkaan.Ei näköjään kannata enää sotkeutua pieniin valmistajiin,seuraava auto joltain isolta valmistajalta.
93se.tj kirjoitti:ei mun SS ole vielä mennyt nurin. nyt voi kerskua kaikille että näitä ei joka jannu saakaan
Ihan juuri sama mielessä, ostinkin tämän kulkineen vajaa kuukausi sitten ostajan kannalta sopuhintaan eli odotusarvoa pääomalle ei juuri ollut. Ennemmin muissa autoissa on ollut odotusarvoa mutta vaihtoon mennessä on kummallisen alhainen ollut liikkeen hyvitys