Ilmastoinnin kalibrointi

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
blobbo
"Aero"
Viestit: 310
Liittynyt: Ti Huhti 29, 2008 20:05

Ilmastoinnin kalibrointi

Viesti Kirjoittaja blobbo »

Tietääkö kukaan tarkemmin mitä kaikkea ilmastoinnin kalibrointi tarkistaa ja missä järjestyksessä? Aamulla tuulilasi pääsi vähän huurtumaan ja painoin panelista lisää kierroksia puhaltimelle, ja yllättäen puhallin hyppäsikin heti yhdellä painalluksella täydelle teholle. Nopeuksia sai kyllä tämän jälkeen laskettua. Tein ilmastoinnin kalibroinnin pari kertaa, ja kalibrointi ilmoitta kahta vikaa heti prosessin alussa (siis ennen kuin se ledi alkaa kiertämään näytössä). Ideoita?

Jostain syystä välillä jännitte kabiinin puolella pääsee startissa laskemaan liikaa. Auto käynnistyy kovillakin pakkasilla (ainakin viime talvena käynnistyi), mutta joskus radio hukkaa kanavat (ja ilmastoinnin valot vilkkuu startin aikana). Tämän takia kalibrointi on ollut tapana tehdä talvella varmuuden vuoksi ainakin kerran kuukauteen.

auto on vm 92, eli onko se nyt sitten ACC2.
Avatar
Mawerick
"Hölösuu"
Viestit: 4244
Liittynyt: Pe Loka 31, 2003 13:30
Paikkakunta: Yläne

Re: Ilmastoinnin kalibrointi

Viesti Kirjoittaja Mawerick »

Mulla tuota jännitteen laskua aiheutti viallinen virtalukon pohja.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Chevrolet Captiva 2012.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
blobbo
"Aero"
Viestit: 310
Liittynyt: Ti Huhti 29, 2008 20:05

Re: Ilmastoinnin kalibrointi

Viesti Kirjoittaja blobbo »

Kalibrointi meni läpi kun auto oli seisonut päivällä hallissa pari tuntia. Ilemsesti siis kosteus/kylmyys teki jotain temppuja.. Pitänee tarkkailla tilannetta.

Virtalukon pohja on hyvä vinkki. Muistin nimittäin juuri, että pari kertaa on käynyt niin, että kesken startin virrat katkeaa koko autosta sekunnin murto-osaksi. Pätkäisy on niin nopea, ettei siihen ehdi sen kummemmin reagoida, vaan startti jatkuu heti pätkäisyn jälkeen ja auto hörähtää käyntiin.
Vastaa Viestiin