9-3 ss V6 kysymyksiä
9-3 ss V6 kysymyksiä
Moro,
Ensinmäinen saab on hankittu ja kysymyksiä on vähintään miljoona, mutta jos muutaman niistä heittäisi ilmoille:
1. Onko xenon valojen säätö mahdollista ainoastaan obd portin kautta korjaamolla ? Kun pitäisi saada nostettua valokeilaa vähän ylemmäs, kun nyt ne näyttävät aivan liian alas.
2. Ja onko ajovalojen polttimoiden vaihto kuinka vaikeasti tehtävissä ? Kun konepellin alle kurkkaa näyttää siltä että koneen purkukin on helpompaa.
3. Putkisto pitäis uusia ehdottamasti, keskimmäisen änärin vaihdoin jo pois mutta äänet silti liian vaisut. Joten jos olisi tiedossa putkipaja etelä-suomessa missä voisi teettää katista taaksepäin putkiston niin kertokaa toki. Ja jos on tiedossa saab nettikauppoja mistä löytää putkistoja ja muuta palikkaa niin linkkiä kiitos.
4. Kuinka hyvin nämä vehkeet kestävät lisätehoja ? Ecun uudelleenohjelmointi tulee varmasti ajankohtaiseksi jossain vaiheessa, ja eksyin jo tossa jollekki sivulle jossa luvattiin 290hv/460nm. Aika hurjat vääntölukemat ja autollani onjo ajettu 115tkm eli kytkimen kestävyys huolestuttaa ehkä eniten.
Siinäpä tällä hetkellä eniten päätä vaivaavat kysymykset. Autohan on siis -07 9-3ss 2.8t V6 manuaali lootalla.
Ensinmäinen saab on hankittu ja kysymyksiä on vähintään miljoona, mutta jos muutaman niistä heittäisi ilmoille:
1. Onko xenon valojen säätö mahdollista ainoastaan obd portin kautta korjaamolla ? Kun pitäisi saada nostettua valokeilaa vähän ylemmäs, kun nyt ne näyttävät aivan liian alas.
2. Ja onko ajovalojen polttimoiden vaihto kuinka vaikeasti tehtävissä ? Kun konepellin alle kurkkaa näyttää siltä että koneen purkukin on helpompaa.
3. Putkisto pitäis uusia ehdottamasti, keskimmäisen änärin vaihdoin jo pois mutta äänet silti liian vaisut. Joten jos olisi tiedossa putkipaja etelä-suomessa missä voisi teettää katista taaksepäin putkiston niin kertokaa toki. Ja jos on tiedossa saab nettikauppoja mistä löytää putkistoja ja muuta palikkaa niin linkkiä kiitos.
4. Kuinka hyvin nämä vehkeet kestävät lisätehoja ? Ecun uudelleenohjelmointi tulee varmasti ajankohtaiseksi jossain vaiheessa, ja eksyin jo tossa jollekki sivulle jossa luvattiin 290hv/460nm. Aika hurjat vääntölukemat ja autollani onjo ajettu 115tkm eli kytkimen kestävyys huolestuttaa ehkä eniten.
Siinäpä tällä hetkellä eniten päätä vaivaavat kysymykset. Autohan on siis -07 9-3ss 2.8t V6 manuaali lootalla.
9-3SS Aero 2.8t V6 -07
Re: 9-3 ss V6 kysymyksiä
Nyt ei ehdi enempää, mutta valoja saa säädettyä umpioiden päältä kuusiokoloavaimella. Toisesta sivusuunnan säätöja toisesta pystysäätö. Polttimonvaihdosta olen kirjoittanut yksityiskohtaisen ohjeen jonnekin, mutta en nyt ehdi sitä kaivamaan. Joku muu varmasti auttaa.
e: http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... mo#p832082
e: http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... mo#p832082
ex SAAB 9-3SC -06, emännän käyttis stage 1
tuleva ex SAAB 9-5 -03 2,3t, uusi pata ja hieman uusia kujeita
SAAB 9-5 -07 2,3t
tuleva ex SAAB 9-5 -03 2,3t, uusi pata ja hieman uusia kujeita
SAAB 9-5 -07 2,3t
Re: 9-3 ss V6 kysymyksiä
Putkisto. Martelius exhaust laitila. Google martelius.
Jani Virtanen
Saab 9-3SS 2.0t ARC "Stage1"
Bmw 518 M10B18 e28- Projekti, turboa, isoa vannetta ja voimaa
janipetterivirtanen(a)gmail.com
Saab 9-3SS 2.0t ARC "Stage1"
Bmw 518 M10B18 e28- Projekti, turboa, isoa vannetta ja voimaa
janipetterivirtanen(a)gmail.com
Re: 9-3 ss V6 kysymyksiä
Xenoni pitäis tehdä räpäytys kun valot laittaa päälle ( vertailu isku)
Jos auto säädössä on vikaa jää valot muutaman asteen liian alas.
Techkllä voi tehdä ns xenon säätöjen kalibroinnin.
Jos auto säädössä on vikaa jää valot muutaman asteen liian alas.
Techkllä voi tehdä ns xenon säätöjen kalibroinnin.
Saab 9-3 1,8t SS
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Re: 9-3 ss V6 kysymyksiä
Kerkesin ensiomistajana (haltijana ) ajella 9-3 SC Aero -06 manuaalilla 4 ja ½ vuotta, eikä auto ollut hetkeäkään vakiona. Viimeiset vuodet lukemilla 328hp 540nm. Moottori / voimansiirto osastolla ei vikoja, ei pienintäkään. Kytkin kesti täysin mukana, ei ongelmia siinä. Sitten jouduin rahapulassa auton myymään, ja ikävä on Mutta jatkaa edelleen toisen omistuksessa.Väpä kirjoitti:Moro,
4. Kuinka hyvin nämä vehkeet kestävät lisätehoja ? Ecun uudelleenohjelmointi tulee varmasti ajankohtaiseksi jossain vaiheessa, ja eksyin jo tossa jollekki sivulle jossa luvattiin 290hv/460nm. Aika hurjat vääntölukemat ja autollani onjo ajettu 115tkm eli kytkimen kestävyys huolestuttaa ehkä eniten.
Pitäisin esittämiäsi lukemia täysin turvallisena. Itselläni tosin auto oli aivan uusi ja sillä ajettiin vähän, mutta tyylillä
T: Petteri
Ahdin määrää tahdin
------------------------
Mr. Aero 2006
------------------------
Mr. Aero 2006
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: 9-3 ss V6 kysymyksiä
Kannattaa varmaan satsata tuossa putkisto puolella noihin rosteri putkiin.
Partforsaabs, neobros.co.uk ja sitten Maptunilta kannattaa kysellä Lindemanin Vesan kautta tarjousta. Neobrossillta muistellakseni oli joku alennus myös.
Tuossa 6-v manuaalissa kyllä on kestoa, 450Nm on vielä "tehtaan puolesta" ok.
Joten pelivaraa on ylöspäin.
Tietysti jos luistattelee jne. niin saahan sen kykän antautumaan aiemminkin!
Partforsaabs, neobros.co.uk ja sitten Maptunilta kannattaa kysellä Lindemanin Vesan kautta tarjousta. Neobrossillta muistellakseni oli joku alennus myös.
Tuossa 6-v manuaalissa kyllä on kestoa, 450Nm on vielä "tehtaan puolesta" ok.
Joten pelivaraa on ylöspäin.
Tietysti jos luistattelee jne. niin saahan sen kykän antautumaan aiemminkin!
Re: 9-3 ss V6 kysymyksiä
Putkistoon ilman muuta rosteria, muita vaihtoehtoja en näe. Itsellä oli 3" BSR rosteriputkisto, tietyillä etumodifikaatioilla, ja erittäin hyvä oli. On tallessa nauhotettua äänimaailmaakin, laita yv jos kiinnostaa.
Itse aikanani ennen virittelyjä muistan jonkun tälle foorumille postanneen ruotsin herran sanoneen että tuo Aeron manuaali laatikko pystyy 550 nm nimelliskestävyyteen (ehkä joku muistaa postanneensa tämän) ja löytynee kun searchilla aikansa hakee. Tästä en sen suurempia takuita anna (ja itseasiassa olisikin mukava vieläkin löytää se viestiketju), voi olla myös että ihan höpöjä muistelen, mutta sen mukaan itse rakentelin.
Itse aikanani ennen virittelyjä muistan jonkun tälle foorumille postanneen ruotsin herran sanoneen että tuo Aeron manuaali laatikko pystyy 550 nm nimelliskestävyyteen (ehkä joku muistaa postanneensa tämän) ja löytynee kun searchilla aikansa hakee. Tästä en sen suurempia takuita anna (ja itseasiassa olisikin mukava vieläkin löytää se viestiketju), voi olla myös että ihan höpöjä muistelen, mutta sen mukaan itse rakentelin.
Ahdin määrää tahdin
------------------------
Mr. Aero 2006
------------------------
Mr. Aero 2006
Re: 9-3 ss V6 kysymyksiä
Kiitoksia vastauksista. Valojen säätö onnistui ja uudet xenon polttimot tilauksessa, kun toinen polttimoista on alkanut näyttämään väsymisen oireita. Simonsin putkistokin tilattu, toivottavasti ei tarvitse pettyä. Mistään en löytänyt kuinka usein autoa pitäis huoltaa ja mitä huolletaan milloinkin. Öljynvaihto nyt ainakin alkaa olevan ajankohtainen kun viime vaihdosta onjo 15tkm. Ja siihen liittyen onkin muutama kyssäri, edellisessä VAG konsernin autossani öljynvaihto oli naurettavan helppoa joten vaihdon ne itse mutta miten on saabissa, onko helppo vaihtaa ? Ja mikä öljy olisi parasta tuolle koneelle ?
9-3SS Aero 2.8t V6 -07
Re: 9-3 ss V6 kysymyksiä
Öljyt on helppo vaihtaa.
roppu on öljypohjan takaosassa ja osoittaa taaksepäin ja suodatin on helposti otettavissa myös
roppu on öljypohjan takaosassa ja osoittaa taaksepäin ja suodatin on helposti otettavissa myös
Saab 9-3 SC 2.8T V6 Aero -06 (Hirsch)
Honda CRF450R -09 Supermoto (Kilpamoto)
Honda CBR637 (rakennettu)
Honda CRF450R -09 Supermoto (Kilpamoto)
Honda CBR637 (rakennettu)
Re: 9-3 ss V6 kysymyksiä
Jatketaanpas tähän, hommasin ohjelmoinnin 300hv/490nm ja kuten pelkäsin kytkin ei pysy mukana. Joten mistäs kannattaa lähtee kattelemaan järeämpää kytkintä ?
9-3SS Aero 2.8t V6 -07
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: 9-3 ss V6 kysymyksiä
Kannattais pysyä tuolla 450Nm alla.Väpä kirjoitti:Jatketaanpas tähän, hommasin ohjelmoinnin 300hv/490nm ja kuten pelkäsin kytkin ei pysy mukana. Joten mistäs kannattaa lähtee kattelemaan järeämpää kytkintä ?
Re: 9-3 ss V6 kysymyksiä
Noh, jos alle 450nm meinaa niin on fiksumpaa vain pitää vakiona.apu,apupoika kirjoitti:
Kannattais pysyä tuolla 450Nm alla.
Ihmeellisen heikko kykä näissä vehkeissä, tai sitten entiset omistajat ei ole osannut käyttää kytkintä. Oli nimittäin vakiona jo 400nm joten 90nm lisä ei pitäisi minusta olla ongelma. Ja hiukan hämmästyttää sekin että kytkimen ollessa lopussa senhän pitäis luistaa isoilla vaihteilla kun rasitus on kovimmillaan (?) vaan ei minulla. Mutta sen sijaan auton kytkin luisuu ihan pikkasen esim 2.vaihteella jossain 4000-5500rpm kohilla.
9-3SS Aero 2.8t V6 -07
Re: 9-3 ss V6 kysymyksiä
Eikös nyt kuitenkin 350nm ole vakiona.
900i -86 (KA), 900 Turbo -80 (MR), 96 GL Super -79 (MR), 99 LEA -73 (MR), 96 -73 (PR), 96 -65 (PR), 96 -63 (MR), Volvo S90 T8 -18 (KA)
#2819
#2819
Re: 9-3 ss V6 kysymyksiä
Tehtaan ilmoitus on tehtaan ilmoitus...kyllä näistä on lähes järestään penkitetty isompia lukemia mitä valmistaja ilmoittaanahkis kirjoitti:Eikös nyt kuitenkin 350nm ole vakiona.
Re: 9-3 ss V6 kysymyksiä
9-3Tid kirjoitti:Tehtaan ilmoitus on tehtaan ilmoitus...kyllä näistä on lähes järestään penkitetty isompia lukemia mitä valmistaja ilmoittaanahkis kirjoitti:Eikös nyt kuitenkin 350nm ole vakiona.
Vakiona penkistä 255hv/400nm...
9-3SS Aero 2.8t V6 -07