-90 mallin tonnarin kytkinpoljin jäi pohjaan,tähän mennessä vaihdettu sylinterin kumit,ilmattu mutta kestää painaa 3-4krt,kun jää taas pohjaan.nyt hankaluuksia ilmata,ilmaruuvin kautta ei mene neste säiliöön,edes paineella,toiste päin,kun ottaa ilmaruuvin pois,niin nestettä tulee tosi hitaasti,myös paineella,työsylinteri liikkuu norm.näillä kolmella polkasulla,eikä näy vuotoa ulospäin(säiliö ei vajene)säiliöltä sylinteriin menevä letku uusittu.kun painaa kytkinpolkimen pohjaa,ja aukasee ilmaruuvin,niin sylkäsee nestettä kunnolla..
ny tarvis hyviä neuvoja...
auto siis 9000 -90 2.0t..
kiitän ja kumarran neuvoista.....
TONNARIN KYTKIN ONGELMA....
TONNARIN KYTKIN ONGELMA....
saab 9000 2.3t automaatti -91
Re: TONNARIN KYTKIN ONGELMA....
En nyt tiijä, mutta onko tämä kahdella sylinterillä? Poljin ja työ? Ainakin omassa 87 mallissa aikoinaan oli.
9-5 Aero - 00
Re: TONNARIN KYTKIN ONGELMA....
poljin sylinteri rikki
# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
Re: TONNARIN KYTKIN ONGELMA....
Kokeille tälläistä ilmaus tapaa. Itellä piti tehdä ainakin.
Pääsylinteriltä tuleva letku liitin irti (about laatikon ylöpuolella oleva), tippakannu ja siihen jarrunesteet. Ota joku sopiva pikku muoviletku joka menee kytkinputkelle tiukasti ja alat pumpata nestettä tarpeeksi.
Sitten toinen letku ylös päin pumpata nestettä sisään, mahdollisesti voit havaita kytkin ja jarrunesteen säiliön pinnan nousua.
letku kiini´ja ilmata kytkin normaalisti. Muista pitää max. 2-3s auki ilmaruuvia.
Pääsylinteriltä tuleva letku liitin irti (about laatikon ylöpuolella oleva), tippakannu ja siihen jarrunesteet. Ota joku sopiva pikku muoviletku joka menee kytkinputkelle tiukasti ja alat pumpata nestettä tarpeeksi.
Sitten toinen letku ylös päin pumpata nestettä sisään, mahdollisesti voit havaita kytkin ja jarrunesteen säiliön pinnan nousua.
letku kiini´ja ilmata kytkin normaalisti. Muista pitää max. 2-3s auki ilmaruuvia.
#5223
Saab 9-5 wagon 2,0t vector -03 stage 1
Saab 9-5 wagon 2,0t vector -03 stage 1
Re: TONNARIN KYTKIN ONGELMA....
poljin sylinteri vaihdettu toiseen..oisko mahdollisesti tukossa,se putki(metalli)mikä menee sylinteristä--->työsylinteriin....
se täs ihmetyttää,kun neste ei mee läpi ilmausruuvista säiliöön,eli sen pinta ei nouse...
se täs ihmetyttää,kun neste ei mee läpi ilmausruuvista säiliöön,eli sen pinta ei nouse...
saab 9000 2.3t automaatti -91
- JiiVee
- "Hölösuu"
- Viestit: 1103
- Liittynyt: Pe Syys 22, 2006 14:29
- Paikkakunta: Hausjärvi - Tre- Seinäjoki
Re: TONNARIN KYTKIN ONGELMA....
Olisiko vanhasta, hapertuneesta letkusta irronnnut kumitöönää, joka on sitten jäänyt sylintereihin.
Joskus tein niin, että kytkimen ollessa pohjassa, kaveri painoi ilmausruuvista nestettä ja nostin samalla poljinta hitaasti. Kupista sitten vanhat nesteet poi sitä mukaa kun sitä sinne tuli. Tulee nesteet vaihdettua ja toivottavasti epäpuhtaudetkin pois.
Joskus tein niin, että kytkimen ollessa pohjassa, kaveri painoi ilmausruuvista nestettä ja nostin samalla poljinta hitaasti. Kupista sitten vanhat nesteet poi sitä mukaa kun sitä sinne tuli. Tulee nesteet vaihdettua ja toivottavasti epäpuhtaudetkin pois.
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61, Corolla LB