Saabin tulevaisuus II
Re: Saabin tulevaisuus II
Tuolta saabsunited sivulta olen minäkin tänne kirjoittanut. 200 inssiä pääsi toisaalle saabin ei autoihin liittyviin osiin töihin. Kulisseissa käy hyörinä, ja lähiviikot ratkaisee. Aika toiveikkaita ovat vielä, kansia ei ole lopullisesti suljettu. Nyt kaikki tilaamaan WE ARE SAAB tarrat autoihin, ja näytetään voimamme vielä kerran tammikuun puolivälissä. Lehtijuttuihin ei tällä hetkellä voi luottaa.
Tässä saabsunited lyhyesti.
Tässä saabsunited lyhyesti.
Jäsen #4473, Tech 2
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Re: Saabin tulevaisuus II
Mistä noita tarrjoja voi tilata? Koitin selailla josko jossain oli linkki ollu, mut ei osunu kohilleen...Naxu kirjoitti: Nyt kaikki tilaamaan WE ARE SAAB tarrat autoihin
Tänks!
Sininen Saab 9-3, '99
Re: Saabin tulevaisuus II
Jäsen #4473, Tech 2
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Re: Saabin tulevaisuus II
Ei ole maahantuoja reagoinut Saabin tilanteeseen, ei ole edes muuttanut nettisivuja.Sivuilla voi edelleen suunnitella itselleen auton jota ei kuitenkaan saa koskaan tilattua.Sivuilla myös hintavertailua muihin automerkkeihin. Mielestäni maahantuoja voisi poistaa sivut käytöstä koska autoja ei enää tulla valmistamaan.
Re: Saabin tulevaisuus II
Kyllä se sieltä katoaakin kunhan saabin asia on kokonaan käsitelty valmiiksi, ja eihän ne sivut siellä bittiavaruudessa paljoa häiritsekään!ristoj kirjoitti:Mielestäni maahantuoja voisi poistaa sivut käytöstä koska autoja ei enää tulla valmistamaan.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Saabin tulevaisuus II
No nih nyt tuli elonmerkkiä Mulleriltäkin.
Victor Muller: "Jag har inte gett upp"
- Och tidigare spekulant är på gång
Saab - 10:25 TROLLHÄTTAN Victor Muller har inte gett upp hoppet om Saab. Vd:n ska ha ägnat nästan hela julen åt att försöka rädda bilfabriken.
Samtidigt kommer nu rapporter om att kinesiska Dongfeng Motor är ute efter Saabs konkursbo.
___________________________________________________________
Victor Muller "En ole antanut periksi"
-Ja aikaisempi kaupanhaluinen on tulossa esiin.
Saab - 10:25 Trollhättan Victor Muller ei ole luovuttanut toivoaan
saab'ista. Tj:a on omistanut melkein koko joulunsa saabin autotehtaan pelastamiseen.
Samanaikaisesti ilmestyi raportteja, että Kiinalainen Dongfeng Motor
on aikeissa hankkia konkurssipesän itselleen.
Linkki TTELAn uutiseen: http://ttela.se/ekonomi/saab/1.1477439- ... -gett-upp-
Victor Muller: "Jag har inte gett upp"
- Och tidigare spekulant är på gång
Saab - 10:25 TROLLHÄTTAN Victor Muller har inte gett upp hoppet om Saab. Vd:n ska ha ägnat nästan hela julen åt att försöka rädda bilfabriken.
Samtidigt kommer nu rapporter om att kinesiska Dongfeng Motor är ute efter Saabs konkursbo.
___________________________________________________________
Victor Muller "En ole antanut periksi"
-Ja aikaisempi kaupanhaluinen on tulossa esiin.
Saab - 10:25 Trollhättan Victor Muller ei ole luovuttanut toivoaan
saab'ista. Tj:a on omistanut melkein koko joulunsa saabin autotehtaan pelastamiseen.
Samanaikaisesti ilmestyi raportteja, että Kiinalainen Dongfeng Motor
on aikeissa hankkia konkurssipesän itselleen.
Linkki TTELAn uutiseen: http://ttela.se/ekonomi/saab/1.1477439- ... -gett-upp-
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Saabin tulevaisuus II
Mitäpä ne sivut siellä haittaa. Toivottavasti on mahdollisimman pitkään olemassa.ristoj kirjoitti:Mielestäni maahantuoja voisi poistaa sivut käytöstä koska autoja ei enää tulla valmistamaan.
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
Re: Saabin tulevaisuus II
Itse ajattelin, että sivut pitää tallettaa jos Saab häviää. Se on osa nykypäivän arkea ja tulevaa historiaa, ihan kuten menneen ajan myyntiesitteet tänä päivänä. Ja sisältää kohtalaisen paljon tietoa & kuvia.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: Saabin tulevaisuus II
Ei kai ne nettisivut mitään haittaa. Se mitä ihmettelen, ettei ole valmistajan tilanteesta mitään lausuntoa. Kyllähän mahdollisen ostajan pitäisi tietää valmistajan tilanne. Pesän intresseissä on toki myydä tavaraa, mutta kuluttajan suoja...
Katsoin muuten Suomen lisäksi USA:n tilanteen. Ei lausuntoa sielläkään. Silmään sen sijaan pisti, että Saab on ottanut Audin kiinni hinnoissa ja valikoima on huomattavan kapea. Tässä on selkeä muutos muutaman vuoden takaiseen. Silloin 9-3 vs. A4 oli 26 vs 32 kUSD, nyt molemmat 30+ kUSD ja 9-3 melkeinpä huonommin varustein. Ei ihme, jos ei käynyt kauppa.
Katsoin muuten Suomen lisäksi USA:n tilanteen. Ei lausuntoa sielläkään. Silmään sen sijaan pisti, että Saab on ottanut Audin kiinni hinnoissa ja valikoima on huomattavan kapea. Tässä on selkeä muutos muutaman vuoden takaiseen. Silloin 9-3 vs. A4 oli 26 vs 32 kUSD, nyt molemmat 30+ kUSD ja 9-3 melkeinpä huonommin varustein. Ei ihme, jos ei käynyt kauppa.
Re: Saabin tulevaisuus II
Nettisivujahan tallettaa Internet archive, mutta http://www.saab.fi jää siellä ainakin minun Firefoxeilla vain rullaamaan sitä alun turbo-tiimalasia. Esim. tilanne 1.1.2011 pitäisi löytyä osoitteella http://web.archive.org/web/201101010202 ... fi/start#/.
9-5 2,0t Wagon -05
Re: Saabin tulevaisuus II
Nybilsgarantin gäller inte.
Det beskedet har fått Saabs återförsäljare att överväga att stämma Saabs dotterföretag Parts.
När TTELA tar kontakt med Saab Parts vd, Lennart Ståhl, säger han:
– Vi svarar för garantin för Saabs reservdelar, däremot har vi aldrig ansvarat för nybilsgarantin, det gör Saab Automobile. Det är tydligt i de avtal som finns. Det är Saabs konkursförvaltare som nu fattat beslutet om att nybilsgarantin inte gäller.
– Det här är mycket allvarligt, det rör sig om drygt 10 000 fordon, säger återförsäljarföreningens ordförande Peter Hallberg.
___________________________________________________________
Uuden auton takuu ei ole voimassa.
Tämä tiedoitus on saanut jälleenmyyjät harkitsemaan haasteen jättämistä Saabin tytäryhtiölle Parts'ille.
Kun ttela otti yhteyttä Saab Parts toimitusjohtajaan Lennart Ståhl'iin
niin hän vastasi:
Me vastaamme takuuseen joka koskee saabin varaosia, sitävastoin emme ole koskaan vastannut uusien autojen takuista, tämä selviää selvästi sopimuksista jotka ovat voimassa. Se on Saabin konkurssi-hoitaja joka on päättänyt ettei uusauto takuu ei koske heitä.
-Tämä on kovin vakavaa, tämä koskee noin 10 000 autoa sanoo
Jälleenmyyjä yhdistyksen puheenjohtaja Peter Hallberg.
HUOM!Tämä koskee tällä hetkellä vain ruotsia.
Lisää infoa tulee kunhan saan tietää enemmän.
Tässä uutisessa ei mainittu lainkaan ulosviedyistä autoista.
Uutinen kokonaisuudessaan Täällä.
Det beskedet har fått Saabs återförsäljare att överväga att stämma Saabs dotterföretag Parts.
När TTELA tar kontakt med Saab Parts vd, Lennart Ståhl, säger han:
– Vi svarar för garantin för Saabs reservdelar, däremot har vi aldrig ansvarat för nybilsgarantin, det gör Saab Automobile. Det är tydligt i de avtal som finns. Det är Saabs konkursförvaltare som nu fattat beslutet om att nybilsgarantin inte gäller.
– Det här är mycket allvarligt, det rör sig om drygt 10 000 fordon, säger återförsäljarföreningens ordförande Peter Hallberg.
___________________________________________________________
Uuden auton takuu ei ole voimassa.
Tämä tiedoitus on saanut jälleenmyyjät harkitsemaan haasteen jättämistä Saabin tytäryhtiölle Parts'ille.
Kun ttela otti yhteyttä Saab Parts toimitusjohtajaan Lennart Ståhl'iin
niin hän vastasi:
Me vastaamme takuuseen joka koskee saabin varaosia, sitävastoin emme ole koskaan vastannut uusien autojen takuista, tämä selviää selvästi sopimuksista jotka ovat voimassa. Se on Saabin konkurssi-hoitaja joka on päättänyt ettei uusauto takuu ei koske heitä.
-Tämä on kovin vakavaa, tämä koskee noin 10 000 autoa sanoo
Jälleenmyyjä yhdistyksen puheenjohtaja Peter Hallberg.
HUOM!Tämä koskee tällä hetkellä vain ruotsia.
Lisää infoa tulee kunhan saan tietää enemmän.
Tässä uutisessa ei mainittu lainkaan ulosviedyistä autoista.
Uutinen kokonaisuudessaan Täällä.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Saabin tulevaisuus II
Tässä lienee pääasiassa kyse valuuttakurssien (kruunu, euro, dollari) aiheuttamasta hintojenmuutoksesta?karitammi kirjoitti: Silmään sen sijaan pisti, että Saab on ottanut Audin kiinni hinnoissa ja valikoima on huomattavan kapea. Tässä on selkeä muutos muutaman vuoden takaiseen. Silloin 9-3 vs. A4 oli 26 vs 32 kUSD, nyt molemmat 30+ kUSD ja 9-3 melkeinpä huonommin varustein. Ei ihme, jos ei käynyt kauppa.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: Saabin tulevaisuus II
Voisi olla hyvä selitys. Muiksi selityksiksi ajattelin USA:n markkinan merkityksen pienentymistä ja myyjän saamien subventioiden poistumista GM:n poistumisen myötä.Marko A kirjoitti:Tässä lienee pääasiassa kyse valuuttakurssien (kruunu, euro, dollari) aiheuttamasta hintojenmuutoksesta?karitammi kirjoitti: Silmään sen sijaan pisti, että Saab on ottanut Audin kiinni hinnoissa ja valikoima on huomattavan kapea. Tässä on selkeä muutos muutaman vuoden takaiseen. Silloin 9-3 vs. A4 oli 26 vs 32 kUSD, nyt molemmat 30+ kUSD ja 9-3 melkeinpä huonommin varustein. Ei ihme, jos ei käynyt kauppa.
Re: Saabin tulevaisuus II
Tässä taidetaan liiaksi verrata omenoita päärynöihin. Hyvinvoivia ja suurehkoja volyymeja tekeviä autotehtaita verrataan kituneeseen ja riutuneeseen pieneen valmistajaan havumetsävyöhykkeellä.
Kyllä konkurssi on pitkäaikaisen kannattamattoman toiminnan tulos, ei siitä eroon pääse kosmeettisilla pikkutempuilla, eikä jonkun sponsorin apurahainjektioilla.
Konkurssin synnystä A. Prihti teki väitöstutkimuksesensa ja muistan vielä hänen luentonsa kauppakoulussa 1976. Ajat ovat tietenkin muuttuneet mutta tuskin kapitalismi ja markkinatalous lempeämmiksi.
Kyllä konkurssi on pitkäaikaisen kannattamattoman toiminnan tulos, ei siitä eroon pääse kosmeettisilla pikkutempuilla, eikä jonkun sponsorin apurahainjektioilla.
Konkurssin synnystä A. Prihti teki väitöstutkimuksesensa ja muistan vielä hänen luentonsa kauppakoulussa 1976. Ajat ovat tietenkin muuttuneet mutta tuskin kapitalismi ja markkinatalous lempeämmiksi.
Re: Saabin tulevaisuus II
Kun tässä nyt on tätä off toppiacia niin jatketaan sillä linjalla.
Onko kukaan kysellyt saako saabin alkuperäisosia jollain ulosmyynti hinnalla?
Olisiko esim. Sauli naskilla mitään tietoa tästä..
Onko kukaan kysellyt saako saabin alkuperäisosia jollain ulosmyynti hinnalla?
Olisiko esim. Sauli naskilla mitään tietoa tästä..
Ex: 9-3 SC,2008,1,9TTid,A6,Vector, JC's Anti Exhaust Gas Recirculation Program
http://i368.photobucket.com/albums/oo12 ... nder5l.jpg
Nykyään ihan vaan Skodalla
http://i368.photobucket.com/albums/oo12 ... nder5l.jpg
Nykyään ihan vaan Skodalla