Täällä todettu kanssa, että eipä kannata diisselillä ajo enään kun vuosisuorite on luokkaa 25tkm. Löpön hinta vissiin pomppaa sen about 13senttiä litra, mikä 25000km/v @ 6,5l/100km diisselin kulutuksella tietää 211,25€ nousua polttoainekuluihin. Ainakin 9-3 2.2TiD Saabin käyttövoimavero tippui vain joku 70-80€ (18%), eli kokonaiskulut nousisi jotain 140€/v. Ei nyt sinänsä paljoa, mutta viduttaisi silti.Rene-Rane kirjoitti:ja nyt tietysti kun löpön hinta nousee ja silti tulee dieselvero päälle niin siitä järkevyydestä enään niin tiedä, kai joku pikkubensa halvemmaks tulis mutta noh ajellaan nyt tuollakin koskalla vielä pari sataa tuhatta ja mietitään sitten uudelleen
Hienosti kyllä osaa tuo virkamieskunta huolehtia siitä, että autoilun verokertymä ei pääse missään nimessä ainakaan pienenemään.
Ainakin minun työmatka-ajossa tulee nykyinen bensa-Fiiu halvemmaksi mitä n. 6litraa satkulla vievä diesel, jonka ajoneuvovero + käyttövoimavero on luokkaa 530€/vuosi.
"Isommaksi" autoksi (=rouvalle) tuli erinäisten kommervenkkien takia Biopoweroitu og-kolkki TiDin tilalle. Se vienee maltillisessa ajossa jotain 10-12l/100km etanoolia, jota saa ainakin vielä 1€/litra hintaan ilman mitään typeriä käyttövoimaveroja...