potkuhousu kirjoitti:no tota sen verran valasen että en maksa bensojani ja saan kilsakorvaukseni joten hyvää tuloa on toi autossa istuminen
...pakko kommentoida omaa onnetonta olotilaani. Mulle tulee pirusti työajoja vuodessa, ja olen joskus huvikseni laskenut kannattaako km korvauksilla ajeleminen. Työpaikkani politiikka autojen suhteen on jossain "kateellisten kapularattaan ja pyhän lehmän politiikan välimaastossa", eli km- korvauksia maksetaan 20tkm saakka, jonka jälkeen korvaus putoo puoleen (on meillä autoetumahdollisuuskin, mutta se vasta naurattaakin, kerron jos jotakuta kiinnostaa).  Mulla toi 20tkm tulee kalenterivuoden mittaan täyteen yleensä elo-syyskuun tienoolla, jonka jälkeen ei naurata enää yhtään kun ei edes bensoja saa kunnolla irti.  Duuni vain on sellainen että on pakko ajaa (joo, tästä saa keskustelun aikaiseksi mutta ei nyt mennä siihen). 
Enivei, hypoteettisesti jos olisin töissä jossakin normaalissa yhtiössä joka maksaisi normaalisti kulujen mukaiset km -korvaukset, ei omalla autolla (siis bensa 9-5:lla) paljon ajaminen oikein kannata sittenkään. Auton arvon aleneminen täytyy ottaa huomioon laskelmissa, ja kaikkineen jos auto pelaa hyvin km korvaus kattaa niukin naukin kulut. Yhtään isompaa remppaa ainakaan oma laskelmani ei kestä. 
Näin tuntuisi että pitkässä juoksussa km korvaus ei ole varsinaisesti tuloa... ja jos olisin jossain järkevässä firmassa töissä niin paljon ajaakseni ottaisin kyllä varmaan liisariauton. Ihan jo huolettomuuden nimissä. Ei tarvitsisi miettiä kuluja ja kulumista ja saisi 3 vuoden välein uuden aeron..