Halpa bensa 95E 0,959eur

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
SEPA
"Hirsch"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja SEPA »

Kyllä ymmärrän tuon hintojen kattelun,mut itse kannatan ennemmin miehitettyjä asemia sen takia,koska rahat menee jonkun palkkaan eikä kokonaan öljy-yhtiön taskuun.Nuo halvat hinnat ei tuo yhtään lisää työpaikkoja kenellekkään.Ja koneet ei osaa puhua.

Nuo alhaiset hinnat,kaikille asemille on kuitenkin saman hintaista ostaa polttoaine(suurinpiirtein),mut kuka maksaa erotuksen :?: Koska kotomaassamme on yrittäjiä,jotka ovat ostaneet öljy-yhtiöltä aseman itselleen,heille ei löydy rikasta öljy-yhtiötä maksamaan erotusta.He joutuvat maksamaan kaiken itse ja työllistävät samalla muitakin.Näin tapetaan Suomesta yksityisyrittäjyys vähitellen.

Jatkan yrittäjien tukemista niin kauan kuin heitä riittää.
potkuhousu
"Hölösuu"
Viesti:

Jaahas

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Mulle taas bensan hinnan vahtiminen on harrastus jolla säästän varsin mallikkaasti tuhatkunta euroo vuodessa. Meinaan palaa välillä monta tankillista päivässä bensaa. Ennätys neljästi tankannut saman vuorokauden aikana.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Hallu
"Hölösuu"

Re: Jaahas

Viesti Kirjoittaja Hallu »

potkuhousu kirjoitti:Mulle taas bensan hinnan vahtiminen on harrastus jolla säästän varsin mallikkaasti tuhatkunta euroo vuodessa. Meinaan palaa välillä monta tankillista päivässä bensaa. Ennätys neljästi tankannut saman vuorokauden aikana.
Hä, vedäksää espoon keskuksessa "pi*lu-rinkii" :wink: vai minne sä saat noin pal "menovettä" menemään :?:
Ei kai tankki vuoda, ootko tarkastannu :?: :D
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
potkuhousu
"Hölösuu"
Viesti:

eikun duunikeikka Kuusamoon ja takas normaalia verkkasempaa vauhtia ja välillä Kajaani-Kuusamo meni 40 litraa 98E:ä
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jariha »

Katohan, olet sitten röyhkeästi vain ohi ajanut. Olisit nyt edes kahvilla käynyt...

No, kyllähän Kajaanissa kannattaa aina tankilla käydä, vaikka bensan hinta taisi taas vähän nousta :(
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
SEPA
"Hirsch"
Viesti:

Joutuuko POTKIS itse maksaan polttoaineet?Taidat saada kilometrirahat?Mut kuiteski,kaikki on otettava itselle mitä vain voi saada. :wink: :wink: Niin minäkin tekisin(ehkä). :wink:
potkuhousu
"Hölösuu"
Viesti:

no tota sen verran valasen että en maksa bensojani ja saan kilsakorvaukseni joten hyvää tuloa on toi autossa istuminen
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
NG900T
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja NG900T »

potkuhousu kirjoitti:eikun duunikeikka Kuusamoon ja takas normaalia verkkasempaa vauhtia ja välillä Kajaani-Kuusamo meni 40 litraa 98E:ä
Eikös firmalle tulis halvemmaks käyttää lentokonetta kuin maksaa huimia kilsakorvauksia lappiin ja takaisin? (arvaus 1500km, euroiksi muutettuha,huh) toisaalta sehän ei olisi enää kivaa kun ei tippuisi kilsakorvauksia kuin nihkeesti espoon ja helsinki-vantaan lentoparkin väliltä.... :?
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
NG900T
"Saabisti"

Mimmi kirjoitti:Minulla on Potkuhousun kanssa sama juttu, eli km-korvauksilla ajelen (joudun kylläkin maksamaan itse polttoaineet). Lentokoneet EIVÄT ota minun takaloosterin sisältöä kyytiinsä, joten...
Mitäs pommeja sä oikeen kuskaat kun ei kyytiin huolita :D
NG900T
"Saabisti"

Mimmi kirjoitti:Ei ihan pommeja, mutta aika lähelle menee.
Lastina voi olla (joskus) vaarallisia kemikaaleja, paineastioita, erikoiselektroniikkaa ja tietenkin "normaalit varaosat ja työkalut". Painoa on joskus noin 100 kg.
Eiku koneeseen vaan!
9-5tW
"Turbo"

Viesti Kirjoittaja 9-5tW »

potkuhousu kirjoitti:no tota sen verran valasen että en maksa bensojani ja saan kilsakorvaukseni joten hyvää tuloa on toi autossa istuminen
...pakko kommentoida omaa onnetonta olotilaani. Mulle tulee pirusti työajoja vuodessa, ja olen joskus huvikseni laskenut kannattaako km korvauksilla ajeleminen. Työpaikkani politiikka autojen suhteen on jossain "kateellisten kapularattaan ja pyhän lehmän politiikan välimaastossa", eli km- korvauksia maksetaan 20tkm saakka, jonka jälkeen korvaus putoo puoleen (on meillä autoetumahdollisuuskin, mutta se vasta naurattaakin, kerron jos jotakuta kiinnostaa). Mulla toi 20tkm tulee kalenterivuoden mittaan täyteen yleensä elo-syyskuun tienoolla, jonka jälkeen ei naurata enää yhtään kun ei edes bensoja saa kunnolla irti. Duuni vain on sellainen että on pakko ajaa (joo, tästä saa keskustelun aikaiseksi mutta ei nyt mennä siihen).

Enivei, hypoteettisesti jos olisin töissä jossakin normaalissa yhtiössä joka maksaisi normaalisti kulujen mukaiset km -korvaukset, ei omalla autolla (siis bensa 9-5:lla) paljon ajaminen oikein kannata sittenkään. Auton arvon aleneminen täytyy ottaa huomioon laskelmissa, ja kaikkineen jos auto pelaa hyvin km korvaus kattaa niukin naukin kulut. Yhtään isompaa remppaa ainakaan oma laskelmani ei kestä.

Näin tuntuisi että pitkässä juoksussa km korvaus ei ole varsinaisesti tuloa... ja jos olisin jossain järkevässä firmassa töissä niin paljon ajaakseni ottaisin kyllä varmaan liisariauton. Ihan jo huolettomuuden nimissä. Ei tarvitsisi miettiä kuluja ja kulumista ja saisi 3 vuoden välein uuden aeron.. :lol:
potkuhousu
"Hölösuu"
Viesti:

NG900T kirjoitti:Eikös firmalle tulis halvemmaks käyttää lentokonetta kuin maksaa huimia kilsakorvauksia lappiin ja takaisin? (arvaus 1500km, euroiksi muutettuha,huh) toisaalta sehän ei olisi enää kivaa kun ei tippuisi kilsakorvauksia kuin nihkeesti espoon ja helsinki-vantaan lentoparkin väliltä.... :?
Ihan hullua sitten mä en sais nauttia Saballa ajamisesta 8O niin ja kuten Rakas Ääliömme sanoi niin 200kg kamaa raahattavana perässä paikasta toiseen on pikkasen hankalaa. Ja jos on useampi keikka niin sitten pitäis vuokraa joku Rellun Twingo. Hei haloooooooo mä meen mielummin malaa autolla kun istun jossain kissankaukalossa.

Mulla ei onneksi ole rajoituksia kilsojen suhteen.

9-5tW ei ole oikeen hyvä diili toi sun kilsarajoitus. Sull melkein pitäis olla vedellä toimiva auto joka on ekat 200Tkm huoltovapaa että pääsee ansioihin.

Ja joku heti kysyy miks mä en osta dieseliä, no siksi että mun pitää olla nopee että kerkeen joka paikkaan minne suunnittelen meneväni. Nopeus on valttia mun duunissa.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Rimuli
"Turbo"

Viesti Kirjoittaja Rimuli »

potkuhousu kirjoitti: Ja joku heti kysyy miks mä en osta dieseliä, no siksi että mun pitää olla nopee että kerkeen joka paikkaan minne suunnittelen meneväni. Nopeus on valttia mun duunissa.
Ompa aika kiireinen työ jos diiselin nopeuksilla ei kerkee...
Pari stegii lisää, ni saabas menee valonnopeutta, kerkee heti paremmin.
Turbo Saabismi on mun mieli sairaus!
9000 T16 -87
SEPA
"Hirsch"
Viesti:

Eihän Saappia oo tarkotettukkaan lentoon,ku ei ne ilmassa oo pysynykkään.On vain otettu siivet pois ja pari ovee lisää tilalle :wink:
potkuhousu
"Hölösuu"
Viesti:

Rimuli kirjoitti: Ompa aika kiireinen työ jos diiselin nopeuksilla ei kerkee...
Pari stegii lisää, ni saabas menee valonnopeutta, kerkee heti paremmin.
Joo on se varsinkin kun tulee laskettua välimatkan aina liian lyhkäsiksi ja todellisuudessa 100km pitempi matka. Ja emäntä soittaa joka ½ tunti olenko jo kotimatkalla vaikka juuri lähdin kotoa.

Mutta kyllä bensa ahdettu kulkupeli on rivaka menijä tälläselle kulkijalle.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Vastaa Viestiin