Ihan joka sanaa en nyt lukenu uusiksi, mutta...
Mulla on semmonen kutina, että ketjun aloitajalla on egr alkanut pikkuhiljaa karstoittuessaan toimimaan väärin ja alkanut sotke imusarjaa normaalia noepammin ja kun imusarja läppineen ei toimi, tukkeutuu partikkelisuodin. Tätä samaa on kuultu jo niiiin monelta muulta taholta ja itellä meni just imusarja egr:n kans uusiks, että eiköhän se oo sulla sama edessä. Jos ei nyt, niin ehkä vuoden päästä tms... Mulla ei ehtiny suodatin tukkeutua, mutta tiuhaan se sitä halusi alkaa puhdistamaan ajon aikana.
Sitä en tiedä voiko tuo suodatin oikeasti mennä niin tukkoon, etteikö sitä voisi puhdistaa, vaikka pakkoregeneroinnilla techllä?!
Tämän lisäksi, voin vaan kuvitella laskun suuruuden, vaikka vähän tulisivatkin vastaan kuluissa. Osat ulkomailta maksaa tällä hetkellä nopeasti googlattuna seuraavaa:
egr: 150 €
imusarja läppineen: 230 €
kääntömoottori läpille 170 € (tätä en ite viahtanu, kun tuntui toimivan)
partikkelisuodatin 400 € (tätä en myöskään ite vaihtanu, kun on aina toiminut)
noille tuntitöitä karkeesti 4-8 tuntia ja ollaan aika lähellä todellisuutta
Mutta osista vongutaan merkkiliikkeessä aivan naamattomia summia!
Tässä vähän ajatuksia...