Venttiilivaurion syy NG900 2.0 -97

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
ronsu
"Kaasari"
Viestit: 6
Liittynyt: To Syys 24, 2009 13:29

Venttiilivaurion syy NG900 2.0 -97

Viesti Kirjoittaja ronsu »

Kävipä tuossa niin että kolmospytyn pakoventtiileistä lähti molemmista pikku pala reunasta. Autolla oli ajettu reippaasti motarilla (lue. täysillä). Nyt juuri tuo kolmospytty on vaalea ja karstaton. Muut kolme selkeästi karstaisia. Onko nyt niin että on tuo yksi sylinteri käynyt laihalla esim. suuttimesta johtuen? Eli pitäiskö samalla vaihtaa suutin, vai voiko se olla jotenkin tukossa ja puhdistettavissa?
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Venttiilivaurion syy NG900 2.0 -97

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Voi olla tukossa ja luultavasti puhdistettavissa uä-pesulaitteella. Kannattaa ehdottomasti tarkastaa ja korjata asia ettei vika toistu. Muut on todennäköisesti karstaisia siitä johtuen että lambda on korjannut kokonaisseoksen kohdalleen, jolloin muut on olleet rikkaalla ja yksi sylinteri laihalla. Myös imusarjan tiivisteen tai suuttimen o-renkaan vuoto ko. pytyn kohdalla on yksi mahdollinen syy.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Vastaa Viestiin