Jahas matkahuolto hoiti homman nopeasti kotiin, femman joulu saapui jarrujen osalta
ex - NG 9-3X BioPower vm -10
ex - NG 9-5 Tid4 Vector vm -10
ex - NG 9-3X BioPower vm -10
ex - OG 9-5 Tid Vector Hirsch vm -08
ex - NG 9-3 Tids Vector vm -08
ex - OG 9-3 Aero ´wannabe viggen´
J8 kirjoitti:Onko näin että noissa levyissä on "kuopat" ja reikiä ei ole porattu läpi asti.. vai valehteleeko tuo kuva?
Kuopat. Ko. levyt vaatii hyvälaatuiset palat (kuten tähän projektiin hankitut onkin), että toimii. Huonoilla paloilla jarrujen teho saattaa jopa heiketä levyn pienemmän pinta-alan takia. Nämä tietenkin kestää sitten pidempään normaalia kovempaa käyttöä esim. radalla. Normiajossa huonommat ja pitää ehkä häiritsevääkin ääntä.
J8 kirjoitti:Onko näin että noissa levyissä on "kuopat" ja reikiä ei ole porattu läpi asti.. vai valehteleeko tuo kuva?
Kuopat. Ko. levyt vaatii hyvälaatuiset palat (kuten tähän projektiin hankitut onkin), että toimii. Huonoilla paloilla jarrujen teho saattaa jopa heiketä levyn pienemmän pinta-alan takia. Nämä tietenkin kestää sitten pidempään normaalia kovempaa käyttöä esim. radalla. Normiajossa huonommat ja pitää ehkä häiritsevääkin ääntä.
Eli parempi jarruteho taitaa olla nimenomaan parempien palojen ansioita, koska ei noilla kuopilla ole mitään muuta virkaa kuin näyttää hyvältä..? Reiäthän pitäisi olla läpi asti että kaasut pääsisivät poistumaan, ettei muodostuisi "patjaa" levyn ja palan väliin-> ja näin parempi jarruteho kovemmassa käytössä. No onhan noissa nuo 3 uraa josta lika ja kaasut pääsevät jotenkin pois.
Kyllä se pelkkä ura tai "kuoppa":kin riittää tilavuudeltaan sen syntyvän kaasumäärän siivoamiseen, sen ohikiitävän hetken mitä palan osalta kulkee. Tuulettuuhan se taas muun kierroksen kulkiessaan.
Minuteman kirjoitti:Kyllä se pelkkä ura tai "kuoppa":kin riittää tilavuudeltaan sen syntyvän kaasumäärän siivoamiseen, sen ohikiitävän hetken mitä palan osalta kulkee. Tuulettuuhan se taas muun kierroksen kulkiessaan.
Juuri näin, ja kuten varmasti aiemmin on jo sanottu, levy ei lähde halkeamaan reiän reunasta.
Jani Virtanen Saab 9-3SS 2.0t ARC "Stage1" Bmw 518 M10B18 e28- Projekti, turboa, isoa vannetta ja voimaa
janipetterivirtanen(a)gmail.com
Tänään ei tarvitte ettimällä ettiä tekemistä illaksi
ex - NG 9-3X BioPower vm -10
ex - NG 9-5 Tid4 Vector vm -10
ex - NG 9-3X BioPower vm -10
ex - OG 9-5 Tid Vector Hirsch vm -08
ex - NG 9-3 Tids Vector vm -08
ex - OG 9-3 Aero ´wannabe viggen´
Itsellä on vähän samat kuviot menossa, oman Aeron kanssa.
Joulukuun alussa tuli Eibach B12 prokit tallin nurkkaan ja tammikuun puolella pitäisi jarrujen lisäksi, tilata vielä kierros puslia.
Noniin kuulostaa hyvältä Alustan osien kanssa on aina kiva näpertää !
ex - NG 9-3X BioPower vm -10
ex - NG 9-5 Tid4 Vector vm -10
ex - NG 9-3X BioPower vm -10
ex - OG 9-5 Tid Vector Hirsch vm -08
ex - NG 9-3 Tids Vector vm -08
ex - OG 9-3 Aero ´wannabe viggen´
JaniV kirjoitti:Juuri näin, ja kuten varmasti aiemmin on jo sanottu, levy ei lähde halkeamaan reiän reunasta.
Enemmänkin halpislevyjen /itseporattujen ongelma tuo halkeilu..
lekenda kirjoitti:Noniin kuulostaa hyvältä Alustan osien kanssa on aina kiva näpertää !
Kyllä mää ainakin oon enemmän kiroillu ku nauttinu alusta jumppaamisesta.. nimim: kolmas kerta tänään ku on etupää levällään tälle vuodelle.. alkaa menee jo aika rutiinilla no on tuo femman etupää kivempi ku tuo og9-3 surkeine jousijalkoineen
Tottahan se vituttaa jos siellä on 5cm kuraa ja paskaa ruuvien päällä, joiden alta paljastuu vielä ruoste ja hapettuneet kierteet.. Tälläisten autojen kanssa se on kivaa Kerran kun kaikki kunnostaa niin se on varmasti jatkossakin vaivatonta.
Og 9-3 tolpat ovat kyllä maailman kaikkeuden huonoin keksintö !
Hyvät uudet vuodet !
ex - NG 9-3X BioPower vm -10
ex - NG 9-5 Tid4 Vector vm -10
ex - NG 9-3X BioPower vm -10
ex - OG 9-5 Tid Vector Hirsch vm -08
ex - NG 9-3 Tids Vector vm -08
ex - OG 9-3 Aero ´wannabe viggen´
Tolppien asennus vähän keskeytyi kun päätettiin että vaihdetaampa jousetkin nyt kun kerran kaikki muukin tehdään.. Maptunin jouset tulon päällä..
On niissä vähän eroa:
ex - NG 9-3X BioPower vm -10
ex - NG 9-5 Tid4 Vector vm -10
ex - NG 9-3X BioPower vm -10
ex - OG 9-5 Tid Vector Hirsch vm -08
ex - NG 9-3 Tids Vector vm -08
ex - OG 9-3 Aero ´wannabe viggen´
Tobbana kirjoitti:Onkos kukaan tullut ajatelleeksi miten ESP käyttäytyy orkkiksista poikkeavilla jarruilla ja alustalla?
Tämän kysymyksen voisi toki heittää tonne femmaosioonkin, ei tullut pikaisella haulla vastaan moista.
-Sami
Itsellä on myös tuo alusta ja jarrupäivitys edessä, kun saan vain PCS:n väen kiinni puhelimella...
Vastaajassa ilmoittivat, että huomenna palaavat lomilta.
Mutta itse kysymykseen, niin saat varmaan lukea ainakin minun kohdalla siitä "hyvä fiilis" tai sitten "Mikä v*tuttaa" topicista.
En kyllä jaksa uskoa, että tuosta ongelmaa on ainakaan alustan puolesta...