Eräs kertoi, että ketjua on otettu usein pois ja ääni häipyy.
Onko näitä tehty paljonkin?
Lähteekö moottorin edestä alumiinkoppa pois ilman, että pitää ottaa kansi ja öljypohja irti?
Muukin aiheeseen liittyvä tieto kiinnostaa.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Vm -96, 2.3 T ja öljyt vaihdettu huoltokirjan mukaan ajallaan ( auto tuli mulle lukemassa 110 K km). Kone aukaistiin lukemassa 169K km ja yhden rattaan hampaat oli hävinnyt ja toinen oli kappaleina öljypohjassa . Tää on sitä huonommin kestämistä ... Edellinen omistaja oli vm -38 ja en minäkään ole kovin paljoa nuorempi. Joskus ( kuulemma ) on tainnut poika polkaista pedaalin pohjaanG-mies kirjoitti:Tasapainoakselit tulivat ensimmäisen kerran 2.3 koneeseen ja ovat olleet vuodesta -94 kaikissa nelisylinterisisää bensakoneissa(B204 ja B234), lukuun ottamatta B206 koneversiota, jossa akseleita ei ollut.
Jakopäässä yleensä molemmat kuluvat, eli tarvis uudet rattaat ja ketjun. Toki pelkällä ketjunvaihdollakin voi selvitä jonkin aikaa, mutta lyhyemmän aikaa kestää, jos laitat uuden ketjun vahoille rattaille.
Joskus ketju kestää 400tkm ja ylikin, joskus huomattavasti vähemmän. Riippuu kuinka tiheään öljyjä on vaihdeltu ja minkälaista ajoa autolla on ollut.
Matti