srs-valo
srs-valo
saab 9000cs vm.-93 turbo2,3l! syttyy srs-valo omia aikojaan.huollossa sanottiin,että vika voi olla liittimissä(esim.kuljettajan penkin alla).onko tietoo?? entäs automaattinen turvavyön kiristin,missä siellä? entä,saako sen valon sammutettua itse jostain(sulakkeesta ei onnistu)?
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viesti:
Sama vika täälläkin ( sammutin ottamalla polttimon pois piktiorammista )
mutta jos joku voisi tällätä kuvia liittimestä mitä pitäisi ronklata niin hyvä olisi.
nimim *kyllä se turvatyyny toimi sittenkin*
mutta jos joku voisi tällätä kuvia liittimestä mitä pitäisi ronklata niin hyvä olisi.
nimim *kyllä se turvatyyny toimi sittenkin*
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Mulla syttyi SRS-valo, kun liikautettiin penkkiä eteenpäin samalla kun startattiin...
..Saabin liikkeessä kytkettiin se lukulaite vänkärin penkin alle, ja kuitattiin valo pois. ( oli kuulemma käynyt jännite alhaalla tai virtapiikki...) 5 minuuttia ja 30 ekua...

# 2182
SAAB 9000 2,3 cs -95 SAAB 9-3 1,8t ( 2,0 ) 2004
SAAB 9000 2,3 cs -95 SAAB 9-3 1,8t ( 2,0 ) 2004
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viesti:
Eikö sitä muuten saa resetoitua..?Archie kirjoitti:Mulla syttyi SRS-valo, kun liikautettiin penkkiä eteenpäin samalla kun startattiin.....Saabin liikkeessä kytkettiin se lukulaite vänkärin penkin alle, ja kuitattiin valo pois. ( oli kuulemma käynyt jännite alhaalla tai virtapiikki...) 5 minuuttia ja 30 ekua...
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viesti:
Kahdella leimalla jo käyty, eikä mitään mainintaa asiasta.Archie kirjoitti:P.S. katsastusmies vaatii valon toimivan, ei siis kelpaa polttimon irroitus...
Onko tuo SRS tonnarissa lisävaruste ( ei siis pakollinen )
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viesti:
Ei kais sitä muuten voi testata kuin virrat päälle, SRS valo syttyy ja pitäisi sitten sammua muutaman sekunnin kuluttua.
Kävin PCS:n Rikun juttusilla ja laitettiin TECH kiinni autoon, mutta Rikun laite ei saanut yhteyttä tonnariini, ja laakkosella ko..laite on rikki, eivätkä kuulemma hommaa enää niin vanhaa laitetta.
Mihin sitä sitten pitäisi mennä SRS:n kanssa..????
Kävin PCS:n Rikun juttusilla ja laitettiin TECH kiinni autoon, mutta Rikun laite ei saanut yhteyttä tonnariini, ja laakkosella ko..laite on rikki, eivätkä kuulemma hommaa enää niin vanhaa laitetta.
Mihin sitä sitten pitäisi mennä SRS:n kanssa..????
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
SRS
Kun käyt resetoimassa, niin kysy samalla ne vikakoodit. Mulla on vas etutunnistimen piiri kiukutellut jo useamman kerran. Väliaikainen vika.
Kun SRS systeemi viihdyttää itseään virran kytkemisen jälkeen se mm. tarkkailee eri piirien resistansseja. Mikäli joku ei ole speksien sisällä, jää vikakoodi muistiin ja valo triggautuu päälle.
Kun järjestelmä vanhenee, voi liittimien ja komponenttien resistanssit muuttua sen verran, että kun akkujännite starttauksen yhteydessä laskee, menee mittaustulos asetusarvojen ulkopuolelle ja valo syttyy. Varsinaista vikaa ei siis välttämättä ole - tämä on ominaisuus. Mun autossani on Webasto, joka tunnetusti rassaa akkua aika kovasti. Starttijännite laskee kovalla pakkasella puolen tunnin lämmittämisen jälkeen reippaasti alle 10 V.
Opetelkaa ajamaan kuin dieselillä, jättäkää virta päälle kunnes SRS valo sammuu ja käynnistäkää auto vasta tämän jälkeen - antakaa järjestelmän testa itsensä ennen kuin akkujännite laskee minimiinsä. Mulla ei ole valo syttynyt kertaakaan tämän jälkeen. Vähän vaivalloista, mutta kyllä se valon vilkkuminenkin ainakin mua rasittaa.
Tapsa
PS Jotkut pahat kielet kuulemma suosittelevat tuota toimintatapaa jopa uusille 93SS malleille - ongelmia on ollut.
Kun SRS systeemi viihdyttää itseään virran kytkemisen jälkeen se mm. tarkkailee eri piirien resistansseja. Mikäli joku ei ole speksien sisällä, jää vikakoodi muistiin ja valo triggautuu päälle.
Kun järjestelmä vanhenee, voi liittimien ja komponenttien resistanssit muuttua sen verran, että kun akkujännite starttauksen yhteydessä laskee, menee mittaustulos asetusarvojen ulkopuolelle ja valo syttyy. Varsinaista vikaa ei siis välttämättä ole - tämä on ominaisuus. Mun autossani on Webasto, joka tunnetusti rassaa akkua aika kovasti. Starttijännite laskee kovalla pakkasella puolen tunnin lämmittämisen jälkeen reippaasti alle 10 V.
Opetelkaa ajamaan kuin dieselillä, jättäkää virta päälle kunnes SRS valo sammuu ja käynnistäkää auto vasta tämän jälkeen - antakaa järjestelmän testa itsensä ennen kuin akkujännite laskee minimiinsä. Mulla ei ole valo syttynyt kertaakaan tämän jälkeen. Vähän vaivalloista, mutta kyllä se valon vilkkuminenkin ainakin mua rasittaa.
Tapsa
PS Jotkut pahat kielet kuulemma suosittelevat tuota toimintatapaa jopa uusille 93SS malleille - ongelmia on ollut.
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viesti:
"Kun järjestelmä vanhenee, voi liittimien ja komponenttien resistanssit muuttua sen verran, että kun akkujännite starttauksen yhteydessä laskee, menee mittaustulos asetusarvojen ulkopuolelle ja valo syttyy"
Jos liittimet puhdistaa ja vastusarvot "palautuvat" niin kuittaantuuko SRS
tällöin..?
Ja kuka niitä johtimia uskaltaa mennä repimään irti..?
Kauanko SAABissa on varoaika ennenkuin voi ryhtyä sähköhommiin
siis kun on irrottanut + johtimen akulta..?
Jos liittimet puhdistaa ja vastusarvot "palautuvat" niin kuittaantuuko SRS
tällöin..?
Ja kuka niitä johtimia uskaltaa mennä repimään irti..?
Kauanko SAABissa on varoaika ennenkuin voi ryhtyä sähköhommiin
siis kun on irrottanut + johtimen akulta..?
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#