Sitten vielä pakkaseen liittyen kun oli vähä päälle kymmenen pakkasta ja lähdin ajamaan, niin abs:n valo jäi palamaan eikä absit toiminu. Mutta muutaman kilometrin ajon jälkeen absit alkoi toimimaan normaalisti. Onko tämä ihan normaalia pakkasella?
Vikavalo/Pakkas vikoja?
Vikavalo/Pakkas vikoja?
Eli meikäläisellä on 9-3 2.0t -01. Vikavalo sytti pari viikkoa sitten, kävin kuittaamassa huollossa ja vika koodi oli että ahtimen by pass läpäs jotai häikkää. Kuitattiin vain vika ja jatkoin ajamista. Nyt viikonloppuna kun ajelin pitempää matkaa ja pari kertaa ohittelin, niin tuli vähä polkastua ja taas vikavalo syttyi palamaan. Vikakoodia en ole vielä käyny lukemassa, koska ajoon se ei vaikuta ja epäilen että se on taas se bypassin läppä, koska vika tuli kun polkas ja ahdot nousi. Onko tietoo että mikä sielä on vikana? täytyykö ostaa koko läppä uusi vai??
Sitten vielä pakkaseen liittyen kun oli vähä päälle kymmenen pakkasta ja lähdin ajamaan, niin abs:n valo jäi palamaan eikä absit toiminu. Mutta muutaman kilometrin ajon jälkeen absit alkoi toimimaan normaalisti. Onko tämä ihan normaalia pakkasella?

Sitten vielä pakkaseen liittyen kun oli vähä päälle kymmenen pakkasta ja lähdin ajamaan, niin abs:n valo jäi palamaan eikä absit toiminu. Mutta muutaman kilometrin ajon jälkeen absit alkoi toimimaan normaalisti. Onko tämä ihan normaalia pakkasella?
Re: Vikavalo/Pakkas vikoja?
abs valo saattaa joskus jäädä palamaan kun on lunta ja muuta paskaa jäänyt abs:n kehälle. tästäjohtuen abs ei saa lukemia antureista.
bybas venttiiliä voit testata kun otat pikkuletkun irti ja imemällä ja puhaltamalla koittaa sitä läpän toimintaa
uudetkaan venttiilit ei kamalan kalliita ole
bybas venttiiliä voit testata kun otat pikkuletkun irti ja imemällä ja puhaltamalla koittaa sitä läpän toimintaa
uudetkaan venttiilit ei kamalan kalliita ole
# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
Re: Vikavalo/Pakkas vikoja?
Bypass-venttiili vaihtoon, n. 40 € merkkiliikkeessä.
Vaihto on helppo. Harvoja konepellin alle tehtäviä remontteja, jotka voi tehdä istuen.
Vaihto on helppo. Harvoja konepellin alle tehtäviä remontteja, jotka voi tehdä istuen.
Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia A ja B
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia A ja B
Re: Vikavalo/Pakkas vikoja?
Joku ABS-anturi lienee viallinen jos vikavalo syttyy. Sen voi paikantaa TECH2:lla. Parissa meikän Saabissa on ollut noita ABS-vikoja ja kummallakin kerralla on vika kadonnut anturin vaihdolla. Lumi tai muukaan skeida ei oo ollu syynä ts. mikään putsailu ei ole auttanut. Kyl ehjän anturin pitäis toimia lumisesta kehästä ja pakkasesta huolimatta.
Re: Vikavalo/Pakkas vikoja?
Eihän siinä kerkeä edes istumaan ku se on jo vaihdettuJKen kirjoitti:Bypass-venttiili vaihtoon, n. 40 € merkkiliikkeessä.
Vaihto on helppo. Harvoja konepellin alle tehtäviä remontteja, jotka voi tehdä istuen.
Ng900
Re: Vikavalo/Pakkas vikoja?
41,37e -10% klubilaiselle (varmaan muillekin) Metro-Autosta. Juuri vaihdoin kun Boschin bypass hajosi alle 2-vuotiaana. Aikaahan tuohon menee noin minuutti… Vikavalon voi kuitata sulakkeen irrituksella jos omaa lukijaa ei ole. Jos hiemankin näiden kanssa harrastaa, niin kannattaa hommata vikakoodin lukija, maksaa vähemmän kuin yksi lukukerta merkkiliikkeessä.
Normaalia vikavalojen kummittelu ei ole, ABS:llä ja bypassillakaan ei varsinaisesti ole mitään tekemistä toistensa eikä välttämättä pakkasen kanssa, huonoa säkää.
Tarkennetaan hieman, eli pikkuletkusta imemällä/puhaltamalla ei kuulu tulla ilmaa vaan siellä pitäisi olla kalvo vastassa.bybas venttiiliä voit testata kun otat pikkuletkun irti ja imemällä ja puhaltamalla koittaa sitä läpän toimintaa
Normaalia vikavalojen kummittelu ei ole, ABS:llä ja bypassillakaan ei varsinaisesti ole mitään tekemistä toistensa eikä välttämättä pakkasen kanssa, huonoa säkää.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2