Huippuyksilön lunastushinta? (apua, riistetäänkö mua?)
Huippuyksilön lunastushinta? (apua, riistetäänkö mua?)
Koetin etsi -toiminnolla hakea Saabien lunastuksesta tietoa, mutta en ihan löytynyt kysymykseeni vastausta.
Siis jouduimme pieneen peltikolariin, jossa syyllinen osapuoli tuli kolmion takaa oikeaan etukulmaan. Sikäli ikävästi, että etupyörän ripustukset taisivat rikkoontua lytätyn pellin lisäksi. Vakuutustarkastaja ehdottaa lunastusta hintaan 6000 e. Huokaus…
Saabimme on omasta mielestäni tietysti maailman hienoin, hyväkuntoinen, hippasen alle 200 tkm ajettu, vm. 2001 9-3 Aero, 205 hv, ruosteeton, sporttialusta, melkein kaikilla tohon aikaan mahdollisilla kilkkeillä (esim. sähkösäätöiset etupenkit, täysnahat, sterkkoihin integroitu handsfree, hiilikuitukojelauta…) varusteltu aikansa huippumalli (maahantuojan esittelyauto, myös Vauhdin Maailmassa tuolloin esitelty). Mielestäni ehdotettu lunastushinta on ainakin 2000 e, jossei enemmänkin, liian pieni. Suostuisin korjaukseen, mutta en oikein niele noin pientä lunastushintaa. Autoa on 150 tkm jälkeen korjattu aika paljon (mm. noita etupään ripustuksia ja jousia vaihdettu, uusi ilmastointilaite), koska päätimme ns. ajaa auton loppuun, kun yhtä hyvää ei kohtuullisella rahalla kertakaikkiaan saa.
Onko klubilaisilla tietoa tai neuvoa, miten tällaista kohtuuttoman huonona pitämäänsä lunastusehdotusta voisi vastustaa? Mielestäni tilanne on kuin käytettyä autoa myydessä, jossa hinnasta pitäisi voida keskustella. Vakuutustarkastaja esittää asiansa ikään kuin asioisimme viranomaisen kanssa ja lunastussummaan ei voisi muka mitenkään vaikuttaa.
Siis jouduimme pieneen peltikolariin, jossa syyllinen osapuoli tuli kolmion takaa oikeaan etukulmaan. Sikäli ikävästi, että etupyörän ripustukset taisivat rikkoontua lytätyn pellin lisäksi. Vakuutustarkastaja ehdottaa lunastusta hintaan 6000 e. Huokaus…
Saabimme on omasta mielestäni tietysti maailman hienoin, hyväkuntoinen, hippasen alle 200 tkm ajettu, vm. 2001 9-3 Aero, 205 hv, ruosteeton, sporttialusta, melkein kaikilla tohon aikaan mahdollisilla kilkkeillä (esim. sähkösäätöiset etupenkit, täysnahat, sterkkoihin integroitu handsfree, hiilikuitukojelauta…) varusteltu aikansa huippumalli (maahantuojan esittelyauto, myös Vauhdin Maailmassa tuolloin esitelty). Mielestäni ehdotettu lunastushinta on ainakin 2000 e, jossei enemmänkin, liian pieni. Suostuisin korjaukseen, mutta en oikein niele noin pientä lunastushintaa. Autoa on 150 tkm jälkeen korjattu aika paljon (mm. noita etupään ripustuksia ja jousia vaihdettu, uusi ilmastointilaite), koska päätimme ns. ajaa auton loppuun, kun yhtä hyvää ei kohtuullisella rahalla kertakaikkiaan saa.
Onko klubilaisilla tietoa tai neuvoa, miten tällaista kohtuuttoman huonona pitämäänsä lunastusehdotusta voisi vastustaa? Mielestäni tilanne on kuin käytettyä autoa myydessä, jossa hinnasta pitäisi voida keskustella. Vakuutustarkastaja esittää asiansa ikään kuin asioisimme viranomaisen kanssa ja lunastussummaan ei voisi muka mitenkään vaikuttaa.
Re: Huippuyksilön lunastushinta? (apua, riistetäänkö mua?)
Älä suostu liian huonoon tarjoukseen.. kyllä ne yrittää aina vedättää mahdollisimman halvalla ja esittää ettei mitään neuvotteluvaraa muka olisi. Pyydä etsimään vastaava samaan hintaan. Vetoavat tietysti aina nettiauton hintapyynneissä siihen että hinta muka tippuisi käteisostajalle huomattavasti, aina kuitenkaan näin ei ole.
Yhtenä hyvänä vaihtoehtona voisi harkita pyytävänsä riittävää kertakorvausta jolla korjauttaa hyvässä kolarikorjaamossa auto kuntoon. Ripustusten uusiminen ei ole mahdoton homma, varaosia löytyy purkuautoista helposti eikä siellä muutenkaan mitään älyttömän kallista tai vaikeasti löytyvää osaa ole. Apurunkokin on vaihdettavissa kohtuudella.
Yhtenä hyvänä vaihtoehtona voisi harkita pyytävänsä riittävää kertakorvausta jolla korjauttaa hyvässä kolarikorjaamossa auto kuntoon. Ripustusten uusiminen ei ole mahdoton homma, varaosia löytyy purkuautoista helposti eikä siellä muutenkaan mitään älyttömän kallista tai vaikeasti löytyvää osaa ole. Apurunkokin on vaihdettavissa kohtuudella.
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Aikoinaan saimme lakimieheltä ohjeen kiistää tarjous ja lähteä katsomaan tilanne jossakin lautakunnassa. Aika monesti tarkastajat tulevat tämän jälkeen vastaan tarjouksissa.
Ei noissa yleensä pääse voittamaan. Yleensä katsovat halvimman vastaavan hinnan nettiautosta tai keltaisesta pörssistä ja esittävät sen korvaussummaksi.
Ei noissa yleensä pääse voittamaan. Yleensä katsovat halvimman vastaavan hinnan nettiautosta tai keltaisesta pörssistä ja esittävät sen korvaussummaksi.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Kyllä suomihinnat on noille noin 8000 Euroa, Itse hain ruostista syksyllä vaimolle -02 og9-3 Aeron. Autolle tuli kuluja noin 7000€ mutta paljon vaivaa ja töitä. Suomessa enemmän ajetut on noin 8000€. Ei muuta kun nettiautosta katsomaan löytyykö vastaavilla kilometreillä. Varsinkin jos auto on eriomaisessa kunnossa.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Kiitos tähän astisista vastauksista!
Verrokeiksi käyviä vaihtoautoja netistä löytyy aika vähän, eikä 6 tonnilla mitään, kyllä kalliimpia tuppaavat olemaan. Koetamme neuvotella lunastushintaa järkevämmäksi.
Verrokeiksi käyviä vaihtoautoja netistä löytyy aika vähän, eikä 6 tonnilla mitään, kyllä kalliimpia tuppaavat olemaan. Koetamme neuvotella lunastushintaa järkevämmäksi.
On sellainen mutu tuntuma näistä vakuutusyhtiöiden lunastustarjouksista ,että katsovat keltaisesta pörssistä halvimman romun hinnan ja tarjoavat sitä ...
moottorivammaisia ja loppuunpoljettuja 10 v. vanhoja aero -malleja löytyy varmasti myynnistä halpaankin hintaan--

moottorivammaisia ja loppuunpoljettuja 10 v. vanhoja aero -malleja löytyy varmasti myynnistä halpaankin hintaan--
9-3Aero-01
Ilmoitat että olet syytön kolariin ja haluat vain sen mitä sinulle kuuluu, eli joko nykyinen auto laitetaan täysin kuntoon (ihan niin kuin se onnistuisi) tai tilalle hankitaan parhaillaan myynnissä oleva tismalleen vastaava (jolloin sinua ei hinta varsinaisesti kiinnosta, kunhan joku auton sinulle toimittaa).
Esim. tuollainen löytyy, joka annettuja tietoja melko hyvin näyttäisi vastaavan.
http://www.nettiauto.com/saab/9-3/4471343
Tiedän että Pirkanmaalta irtoaa toinen vielä parempi täysin rakennettu uudessa maalissa, todellinen hinta n. 7500 eur, muttei vähääkään edullisemmin, eli hintataso on tuo.
Vakuutusyhtiön kannalta tuossa on se pointti, ettei halutakaan ymmärtää mikä ero on Aerolla ja ns. tavallisilla, mistä ilmestyy 2000eur ylihintaa...
Esim. tuollainen löytyy, joka annettuja tietoja melko hyvin näyttäisi vastaavan.
http://www.nettiauto.com/saab/9-3/4471343
Tiedän että Pirkanmaalta irtoaa toinen vielä parempi täysin rakennettu uudessa maalissa, todellinen hinta n. 7500 eur, muttei vähääkään edullisemmin, eli hintataso on tuo.
Vakuutusyhtiön kannalta tuossa on se pointti, ettei halutakaan ymmärtää mikä ero on Aerolla ja ns. tavallisilla, mistä ilmestyy 2000eur ylihintaa...
Soitat tarkastajalle, ja sanot että tuo 6000€ ei riitä hyvällä tahdollakaan saamaan edes lähes vastaavaa autoa tilalle, ja ehdotat 9000€ summaa, sit katsot mikä on tarkastajan vastaveto
Ng900
Vakuutustarkastajat...
Ei saisi yleistää mutta aikamoisia vedätys tapauksia on omassakin tiedossa.
Vetoavat käteisalennukseen?
Jos yksityiseltä ostat niin eikös aina käteisellä kauppa hoideta?
Miksi antaa käteis alennusta, eikös se hinta kerrota ilmoituksessa?
Kuten muutkin jo totesivat niin älä suostu paska tarjouksiin vaan vaadit
vastaavan auton tilalle tai ostakoot vakuutustarkastaja sen ja hoitakoot
"käteisalennuksen".
Jos omaa entistä aeroa olisi vakuutustarkastaja tullut rankkaan alihintaan
Hakemaan ja vedonnut moiseen aleen niin olisi koirat saaneet ruokaa.
Ei saisi yleistää mutta aikamoisia vedätys tapauksia on omassakin tiedossa.
Vetoavat käteisalennukseen?
Jos yksityiseltä ostat niin eikös aina käteisellä kauppa hoideta?
Miksi antaa käteis alennusta, eikös se hinta kerrota ilmoituksessa?
Kuten muutkin jo totesivat niin älä suostu paska tarjouksiin vaan vaadit
vastaavan auton tilalle tai ostakoot vakuutustarkastaja sen ja hoitakoot
"käteisalennuksen".
Jos omaa entistä aeroa olisi vakuutustarkastaja tullut rankkaan alihintaan
Hakemaan ja vedonnut moiseen aleen niin olisi koirat saaneet ruokaa.
v###u onneks on Saab (taas on saabistilla saab)
-03 95 aero A steg3
Ex-206 rc
ex-05 93 ss aero
#ssk-4707#
ex-99viggen e85 nappe st3,2
ex -00 93aero
-03 95 aero A steg3
Ex-206 rc
ex-05 93 ss aero
#ssk-4707#
ex-99viggen e85 nappe st3,2
ex -00 93aero
ei pidä antaa periksi, kyllä ne koittaa vedättää, itelle tuli pien ruttu kanssa pari vuotta sitten, niin sanoivat että kori on kierossa ja lunastukseen menee mistä tarjosvat ihan naurettavaaa hintaa. Sanoin mitä vastaava maksaa jos lähtee ostamaan, sain vastaukseksi että saahan niistä pyytää mitä vaan. En luovuttanu vaan vaan sanoin haluavani samanlaisen tilalle, niin suostuivat sitten korjaamaan.
Kerran joutunu asian tiimoilta olemaan vakuutusyhtiön kanssa tekemisissä tuon -92 satkun kanssa. Silloin ainakin toimi ihan hyvin kun puhelimessa neuvoteltiin ja perustelin miksi oma auto ei ole sama asia kuin nettiauton halvin. Kerroin vähän mitä tehnyt sille vuosien varrella, minkälaista osaa laittanu ja että auto on harrastekäytössä. Sain mielestäni ihan hyvän kertakorvauksen ja auton, jonka laitoin itse kuntoon.
Eli ei muuta kuin rakentavassa hengessä neuvottelemaan. Sellaista kaupankäyntiähän se on. Kumpikin perustelee omaa näkökulmaansa ja lopputulos on jossain siellä välissä. Ja pitää muistaa, että vakuutus ei kuitenkaan korvaa hyvän auton menetyksestä tullutta mielipahaa.
Eli ei muuta kuin rakentavassa hengessä neuvottelemaan. Sellaista kaupankäyntiähän se on. Kumpikin perustelee omaa näkökulmaansa ja lopputulos on jossain siellä välissä. Ja pitää muistaa, että vakuutus ei kuitenkaan korvaa hyvän auton menetyksestä tullutta mielipahaa.
900 T16 -92 (KR)
900 T16 -88 (KA)
Subaru Forester -00, Range Rover 3,9 EFI -90
900 T16 -88 (KA)
Subaru Forester -00, Range Rover 3,9 EFI -90
Kyllä omassa tapauksessakin käytiin monta puhelua ennen kuin alkoi löytyä yhteinen sävel.
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
Jahas katsotaampa onko piakkoin samanlaista vääntöä tiedossa, vakuutusyhtiöiden kanssa asiointi on aina niin hiton kivaa... Tarkempaa tietoa vahingoista tai tuomiosta ei vielä ole. Tympeä homma vaan kun asun sen verran korvessa että ilman autoa ei kyllä tule toimeen tai ruoka loppuu.
9-5 '02 (Lunastettu), 9-3 SS '03 (Ajossa), KTM 990 Adventure '06 matkamöhkö