blair kirjoitti:Hetkinen! Meno puutuu? Tarkoitatko mahdollisesti sellaista, että täyskiihdytyksessä keskirekisterissä kiihtyminen lakkaa ja kone hieman takeltelee, kunnes hitaasti jengat nousee ja auto taas kiihtyy normaalisti ylärekisterin?
-b
Vähän tähän tyyliin. Aikaisemmin tosiaan meinasi ihan kokoajan takellella mutta se ilmeisesti johtui enemmän kaasarin luistin huonosta liikkumisesta. Nyt tosiaan esimerkiksi maantielle kääntyessä ja sillä kiihdyttäessä ensin ei meinaa tapahtua mitään mutta sitten alkaa taas menemään kuin pieni eläin, ja tietysti sitten reilusti kiihdyttäessä kierrokset eivät alemmas tipahdakaan vaihtaessakaan. Vähän vaikea sanoa millä kierroksilla tämä oikein tapahtuu koska kierroslukumittari kyllä löytyy mutta toistaiseksi pahvilaatikosta takakontista ja mittaristossa on alkuperäinen kello joka ei toimi.
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Sen verran voi kyllä sanoa että maantielle kääntyessä ei meno hyydy vielä risteyksestä kääntyessä vaan vasta suoralla kaasua painaessa, ja samoin moottoritiellä kyllä kulkee ~105 km/h mutta siitä ylöspäin pääseminen tuntuu olevan työn ja tuskan takana.
Kone ei kyllä oikeastaan edes takeltele, eli kaasu pohjassa ei vain yksinkertaisesti tapahdu mitään, meno vain jatkuu tasavauhtia ilman vauhdin tai äänen lisäystä, kunnes jostain taas pian löytyy kulkua ja rupeaa kiihtymään siihen tahtiin ettei ole ikinä omana omistusaikana kiihtynyt...
Täytynee se vielä tähän lisätä mitä jo yksityisviestiinkin laitoin, että auton ollessa paikallaan ja kaasua painettaessa vetää ihan puhtaasti korkeille kierroksille, mutta kaasu päästettäessä kuuluu pientä ropinaa takaa pakoputkelta vähän ralliautojen tyyliin. Olisiko sytytyksessäkin tämän perusteella jotain säätövaraa?
Perusongelmana itsellä on se ettei tuosta moottorista hirveästi kokemusta ole, se on koko ajan ollut ilmeisesti normaaliakin laiskempi ja jotain pientä rempallaan, itsellä ei ole mitään kunnollisia tallitiloja eikä sen puoleen juuri motonetin työkalusarjaa enempää välineitäkään.