jusa_71 kirjoitti:suolaimen ohjauspaneelissakin on varoitusvalo olemassa mutta ohjauspaneeli on sijoitettu kuljettajan vasemmalle puolelle. taulussa on nappeja kuin lentokoneessa ja kaikenlaista informaatio tietoa kuten sekoitus prosentit,liuoksen syöttömäärät,haeitto alueet,heiton suunnat,määrät yms...
Melko haitekkia. Toki ihan järkeenkäypää, mutta eipä tuota tule ajateltua mitä kaikkea nekin osaa.
jusa_71 kirjoitti:
valoja on jokalähtöön ja useasti aika alhaalle sijoitettuna jotta näkisi jotakin myös apparinpuolen ikkunasta ulos. varotus valojen huomiointi on yllättävän hankalaa. tästä johtuen. siksi on myös tuo takavalojen sammuminenkin yhtenä.
Joo se voi toki olla, ettei jatkuvasti pysty yhellä silmällä tuijottamaan varoitusvaloja, kun tarttis 3 muuta seuraamaan liikennettä ja työnjälkee.
jusa_71 kirjoitti:
onhan se tietenkin mahdollista että joissakin autoissa on valot säädetty päin persettä.ja käy senkin takia silmiin.
Njoo. Tänä talvena mun näkemissä autoissa on takimmaiset työvalot olleet joko pois päältä tai suunnattu tosiaan melko tarkasti vaakatasossa suoraan taaksepäin ja sehän mua just kummastuttaahämmästyttää. Sen kyllä hoksaan itekin että tietä suoraan auran takana valaiseva spotti näyttää auran työjälkeä. Tosin eilen yhessä aura-autossa sekin oli suunnattu taaksepäin niin, että ekalla ohituspaikalla ei meinannut auran pää näkyä (joo, aurassa on merkkivalot, mutta näytti aura jatkuvan siitä jonkun verran vielä sivuunpäin) ja jätinkin sen paikan väliin kun en ollut varma vapaan tilan leveydestä.
jusa_71 kirjoitti:
se että sanoin että ei pidä roikkua perseessä sanoin sen pelkästään siksi että se on todella yleistä tuolla liikenteessä ja aura vehkeet ottaa päähän porukkaa vaikka teitä kaikkiavartenhan ne siellä liikkuu eivät autoilijoiden kiusaksi

Niinpä, siksi olikin helppo arvata, että joku sen heittää

. Ja kun on kotvan foorumia lukenut, niin sen verran hajua kirjoittajista, ettei se esim. teikäläisen näppikseltä tosiaan yllätä (eikä parin muun kirjoittajan, taitaapa meikäläiseltäkin olla pari samansisältöistä virkettä tänne päässyt).
Kyllä se on hemmetin hyvä että tiehuoltookin on työn touhussa jelppaamassa meitä pienemmällä kalustolla kulkevia. On se vaan jopa Saabilla ihan eri asia ajaa aurattua baanaa kuin kunnon sohjomöhjöö (jota nuo eilisetkin auraajat tieltä ystävällisesti poisti). Saatika jos kerkeis mössöö useamman päivän kertymään. Välillä vaan pitää ihmetellä jos ihmetyttää, etenkin kun on paikka josta saa ihmettelylle vastauksia

.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla