
Taas se alkoi...
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7771
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Taas se alkoi...
Tarkoitan että tuo suolan mättö tuonne maantielle...jumankekka että se jurppii, voisivat keksiä jonkun muun tavan pitää sulana nuo tiet... 

900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
-
- "Turbo"
- Viestit: 278
- Liittynyt: To Tammi 15, 2004 15:30
- Paikkakunta: Tikkakoski
En tiedä , kuinka NEO9-3 onnistui eilen tulemaan meille autoaan likaamatta. Itse kävin Tikkakoski-Jkl-reissun aiemmin päivällä ja juuri pesty auto oli taas aivan scheissessa.
Lisäksi kun tullaan taas suolalta lumelle ja jäälle, on renkaiden pito hetken aikaa paljon huonompi, kuin että jos ajettaisiin koko ajan lumella.
Taksimiesten kikka on pestä renkaat valopetroolilla suolamaantieajon jälkeen.
Talvella talvikelissä ja vähän vauhtia pois tarvittaessa, sanon minä!
Tuo suolaus on selvästi lasinpesuainemyyjien sponssaama juttu
EDIT: Lievennetään vähän; itsekin ajoittain raskaalla kalustolla ajavana ymmärrän myös liukkaudentorjunnan välttämättömyyden, pitäisi vaan olla vaihtoehtoinen suolaamaton reitti , jota voisi sitten ajaa halutessaan.
Lisäksi kun tullaan taas suolalta lumelle ja jäälle, on renkaiden pito hetken aikaa paljon huonompi, kuin että jos ajettaisiin koko ajan lumella.
Taksimiesten kikka on pestä renkaat valopetroolilla suolamaantieajon jälkeen.
Talvella talvikelissä ja vähän vauhtia pois tarvittaessa, sanon minä!
Tuo suolaus on selvästi lasinpesuainemyyjien sponssaama juttu

EDIT: Lievennetään vähän; itsekin ajoittain raskaalla kalustolla ajavana ymmärrän myös liukkaudentorjunnan välttämättömyyden, pitäisi vaan olla vaihtoehtoinen suolaamaton reitti , jota voisi sitten ajaa halutessaan.
ArtsiKoo
9-3 TTid -10 A6
Volvo S80 T6 automaatti -00, odottaa alkoholisoitumista.
SSK # 1927
9-3 TTid -10 A6
Volvo S80 T6 automaatti -00, odottaa alkoholisoitumista.
SSK # 1927
Samaa mieltä. Kymmenisen vuotta sitten Kuopion läänissä kokeitiin pari talvea ilman teiden suolausta ja ainakin itse tykkäsin ajella. Tuo suolaliemen ja sohjon sekoitus roiskuu sopivalla kelillä todella mukavasti tuulilasiin ja pimeällä ajaessa on hetken aikaa täysin pimennossa kun rekka pyyhkäisee vastaan. Sen lisäksi tuo p**ka tarttuu vielä todella ikävästi kiinni. Olen yrittänyt pesettää autoa huoltamon pesurissa kolmeen kertaan kahden päivän aikana (tosin maksoin vain yhden pesun), mutta ei meinaa puhdasta tulla. Pitännee vielä illalla koettaa tehopesun ja harjan kanssa autohallissa
. Ihme homma kaikkiaan. Auto on pesty viimeksi kaksi viikkoa sitten ja pohjalla on viime syksynä laitettu Autoglymin vaha (perus+kovavaha).

Saabisti vuodesta -93
9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
En ole rekkakuski tai linjapiilinkuski mutta muutama tuttu on ja ymmärrän hyvin heidän ongelmat kun tiet on jäässä tai lumessa.V-M kirjoitti:Jaa mää kysyisinkin että miksi ne pitäis sulana pitää? Kyl pitäis riittää että ne aurataan. Hölmöjen hommaa koko suolaaminen.
V-M
Kyllä kaikilla taitaa olla muistissa viime vuoden tapahtumat konninkankaalla. Toinen ongelma on nopeudenrajoittimet jotka estävät nopeuden noston perävaunun lähtiessä heittelemään.
Täytyy myöntää että itseäkin v.....tutaa suolaus ja hyvä olisi kun keksittäis
parempi vaihtoehto suolalle.
Viimeksi muokannut valtteri, To Marras 18, 2004 19:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja Ng 9-3 t Hirsch -08
"1159"
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja Ng 9-3 t Hirsch -08
"1159"
Ja tänään ihmettelin Lahden kohdalla motarilla, ettei oltu suolattu yhtään. Oli kuitenkin tie ihan peilijäässä ja rajoitus tuo 100 km/h. Olin ihan mielissäni pystyihän siinä hyvin ajamaan kun järjen piti päässä.
No sitten alkoi Lahti-Hla ohituskaistatie - rajoitus 80 km/h - ja suolaa kylvetty oikein pe.....leesti ja sitten vielä suola-auto ripotti annoksensa suoraan auton päälle...
.
No sitten alkoi Lahti-Hla ohituskaistatie - rajoitus 80 km/h - ja suolaa kylvetty oikein pe.....leesti ja sitten vielä suola-auto ripotti annoksensa suoraan auton päälle...

-
- "Turbo"
- Viestit: 295
- Liittynyt: Pe Joulu 05, 2003 16:13
- Paikkakunta: Rauma
Hiukan menee suolakeskustelusta ohi, mutta sattuiko joku lukemaan viimeviikkolla Iltalehteä. Oli joku päättänyt kirjoittaa yleisönosastolle siitä, että hänen mielestään nastarenkaat pitäisi kieltää. Tai jos ei kielletä, niin 70km/h nopeusrajoitus ja nastavero.....
....maailma on sama kaikille, mutta polut vaihtelee

....maailma on sama kaikille, mutta polut vaihtelee

Vetokoukku on brutaalin miehen peruutustutka
Volvo V50, 2012
Volvo V50, 2012
Sattuihan tuo silmään. Aika naurettava kirjoitus....Muksu kirjoitti:Hiukan menee suolakeskustelusta ohi, mutta sattuiko joku lukemaan viimeviikkolla Iltalehteä. Oli joku päättänyt kirjoittaa yleisönosastolle siitä, että hänen mielestään nastarenkaat pitäisi kieltää. Tai jos ei kielletä, niin 70km/h nopeusrajoitus ja nastavero.....![]()
....maailma on sama kaikille, mutta polut vaihtelee
-
- "Turbo"
- Viestit: 278
- Liittynyt: To Tammi 15, 2004 15:30
- Paikkakunta: Tikkakoski
On nääs jotkut isännät ahneita, ja asettaa lähes mahdottomat aikataulut, jolloin kuskit joutuu rikkomaan sekä nopeusrajoituksia että lepoaikamääräyksiä, ja ajamaan usein vielä ylikuormalla. Jos ei käy, etsipä itsellesi uusi työpaikka. Olen jutustellut useamman kuin viiden rahtarin kanssa asiasta, ja tosiasia tuntuu olevan.Risto kirjoitti: Ei nopeudenrajoitin estä nopeuden nostamista muulloin kuin ajettaessa jo valmiiksi "rajoitinta vasten" eli ylinopeutta. Miksi rekkojen pitää ajaa liukkaalla ylinopeutta ja yleensä vielä kesärenkailla?
ArtsiKoo
9-3 TTid -10 A6
Volvo S80 T6 automaatti -00, odottaa alkoholisoitumista.
SSK # 1927
9-3 TTid -10 A6
Volvo S80 T6 automaatti -00, odottaa alkoholisoitumista.
SSK # 1927
Serkulla on oma rekka ja oli lähdössä jonkun tuttunsa kanssa reissuun. Ei ollut sitten Scanian ilmapussit täyttyny takana, pientä rahtikirjojen tsekkausta uudestaan, auto laiturille ja liika pois. Serkku sano, että hän ei lähde ajamaan ylikuormalla.dartsiartsi kirjoitti:On nääs jotkut isännät ahneita, ja asettaa lähes mahdottomat aikataulut, jolloin kuskit joutuu rikkomaan sekä nopeusrajoituksia että lepoaikamääräyksiä, ja ajamaan usein vielä ylikuormalla. Jos ei käy, etsipä itsellesi uusi työpaikka. Olen jutustellut useamman kuin viiden rahtarin kanssa asiasta, ja tosiasia tuntuu olevan.
Ja olen itsekin kuullut tästä, että ajetaan ylikuormalla, mikä on minusta väärin. Muuan metallikerääjä ajoi Torniossa poliisin vaa'alle, painoa oli yli 100 000 kg

Mäet, ne mäet. Ehkä yleisin syy. Rekan nopeus luonnollisesti hidastuu voimakkaammin kuin henkilöauton, siis mäessä, joten tästä syystä ajavat rajoitinta vasten. Eikä ne rekat aina aja rajoitinta vasten. Syksyllä ajoin ROI-PRS-väliä moneen kertaan ja joka kerta ohitin monta rekkaa jotka ajoivat selvästi 80 km/h ja ennen mäkiä kiihdyttivät. Ja jotta rekkojen ei tarvitsisi ajaa rajoitinta vasten, niiden pitäisi olla kuten Rovaniemellä yksi sorayhdistelmä, viritetty yli 700 hevosvoimaiseksi.Risto kirjoitti:Miksi rekkojen pitää ajaa liukkaalla ylinopeutta ja yleensä vielä kesärenkailla?
Ja hyvä syy liukkaalla siihen, että olisi mahdollisuus kiihdyttää on se, että kärryn voi oikaista kiihdyttämällä. Tätä voi hyvin kokeilla narulla. Mieti, että naru on yhdistelmä joka on liukkaalla. Kun vedät narua tiukalle, vastaa tilanne kiihdytystä ja naru oikenee.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
eikös suolaus tee hallaa myös pohjavesille tms?
ymmärrän täysin sen että yhteiskuntamme yrittää kantaa kaiken vastuun meidän hengissäpysymisestä mutta valitettavasti se on vastoin luonnonlakeja, ja tavallaan myös järjetöntä. Ja kostautuu eri tavoilla. On ihmisiä jotka ei ikinä opi sisäistämään autolla-ajo tekniikkaa, ja teiden suolaus ei ainakaan edistä sitä. Eikä myöskään nykyinen autojen tuotekehitys missä vastuu ajamisesta siirtyy koko ajan enemmän autolle. Tulee kuitenkin niitä päiviä kun pääkallokeli yllättää, uudenkin auton oma "ajotaito" katoaa ja sitten ollaan vaikeuksissa.
Ajoin itse pari vuotta uudella leasing-autolla ja ymmärrän, että tämän päivän autot on tosi tunnottomia ajaa, kuskille ei välity enää samalla tavalla se mitä tapahtuu renkaan ja tien välissä, kun vanhemmilla autoilla ajettessa. On abs:t ja ajotietokoneet. nämä on ihan hienoja ja todella hyviä apuvälineitä silloin kun kuljettaja on aidosti kiinnostunut ylläpitämään omaa ajotaitoaan.
Mutta kun on myös niitä ihmisiä joille auto on väline siirtymiseen pisteestä A pisteeseen B. Heille auto kiihtyy oikeanpuolimmaisesta polkimesta, ja kääntyy ohjauspyörästä ja pysähtyy keskimmäisestä polkimesta. näin se toimii aina ja kaikissa keleissä, kuvittelevat tietysti. Ja niinhän tämän päivän uudet autot antavat korjaavalla ajokäyttäytymisellään ymmärtääkin, tiettyyn rajaan asti. Pelottavimmat automatkat olen viettänyt tällaisten ihmisten kyydissä. Yleensä juuri heillä on myös uusi auto "jota ei tarvitse korjata". Hieno no-feedback auto joka ei pidä ääntä, kiihtyy kuin raketti ja saa kuljettajan tuntemaan itsensä jumalaksi. Extreme-kokemus on valmis. suolatut tiet ovat tällaisille kuljettaja-autoyhdistelmille elinehtoja, valitettavasti.
ymmärrän täysin sen että yhteiskuntamme yrittää kantaa kaiken vastuun meidän hengissäpysymisestä mutta valitettavasti se on vastoin luonnonlakeja, ja tavallaan myös järjetöntä. Ja kostautuu eri tavoilla. On ihmisiä jotka ei ikinä opi sisäistämään autolla-ajo tekniikkaa, ja teiden suolaus ei ainakaan edistä sitä. Eikä myöskään nykyinen autojen tuotekehitys missä vastuu ajamisesta siirtyy koko ajan enemmän autolle. Tulee kuitenkin niitä päiviä kun pääkallokeli yllättää, uudenkin auton oma "ajotaito" katoaa ja sitten ollaan vaikeuksissa.
Ajoin itse pari vuotta uudella leasing-autolla ja ymmärrän, että tämän päivän autot on tosi tunnottomia ajaa, kuskille ei välity enää samalla tavalla se mitä tapahtuu renkaan ja tien välissä, kun vanhemmilla autoilla ajettessa. On abs:t ja ajotietokoneet. nämä on ihan hienoja ja todella hyviä apuvälineitä silloin kun kuljettaja on aidosti kiinnostunut ylläpitämään omaa ajotaitoaan.
Mutta kun on myös niitä ihmisiä joille auto on väline siirtymiseen pisteestä A pisteeseen B. Heille auto kiihtyy oikeanpuolimmaisesta polkimesta, ja kääntyy ohjauspyörästä ja pysähtyy keskimmäisestä polkimesta. näin se toimii aina ja kaikissa keleissä, kuvittelevat tietysti. Ja niinhän tämän päivän uudet autot antavat korjaavalla ajokäyttäytymisellään ymmärtääkin, tiettyyn rajaan asti. Pelottavimmat automatkat olen viettänyt tällaisten ihmisten kyydissä. Yleensä juuri heillä on myös uusi auto "jota ei tarvitse korjata". Hieno no-feedback auto joka ei pidä ääntä, kiihtyy kuin raketti ja saa kuljettajan tuntemaan itsensä jumalaksi. Extreme-kokemus on valmis. suolatut tiet ovat tällaisille kuljettaja-autoyhdistelmille elinehtoja, valitettavasti.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7771
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
"viritetty yli 700 hevosvoimaiseksi"
No niin tulihan se sieltä ei muuta kuin rekka masat "kemsuja" hakemaan
jenkkilästä....
*SAABilla ajaessa on tunto persiissä, ja ohjauskin on sopivan jäykkä ja koppa ( jousitus ) antaa anteeksi melko paljon kuljettajan kämmejä
( perustuu omakohtaiseen kokemukseen )*
No niin tulihan se sieltä ei muuta kuin rekka masat "kemsuja" hakemaan
jenkkilästä....

*SAABilla ajaessa on tunto persiissä, ja ohjauskin on sopivan jäykkä ja koppa ( jousitus ) antaa anteeksi melko paljon kuljettajan kämmejä
( perustuu omakohtaiseen kokemukseen )*
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#