Turbo Sensonic kirjoitti:Minä ihmettelen tuota, että miksi letka lähtee Pirkkahallilta Nokian, eikä Tampereen suuntaan? Onko tälle jotain selkeää syytä?
Mukavaa, että yksityiskohdat kiinnostavat.
Toivomme paikalle runsasta osanottoa. Poistumissuunta onkin yritetty valita niin, että purku onnistuu mahdollisimman sujuvasti, ja että letka saadaan yhtenäiseksi ennen kuvauspaikkoja. Päätepisteeksi taas valikoitui halkaisijaltaan suurin kiertoliittymä kohtuuetäisyydellä.
Lisäksi etelän suuntaan palaavat pääsevät vielä ihastelemaan letkan häntäpäätä käännyttyään ympyrässä.
Petteri #507 | Klubin puhis 2018 - 2022 | IT- ja tiedotusvastaava 2016 - 2022
Enää yksi Saabi: 99 EMS '73
Turbo Sensonic kirjoitti:
Minä ihmettelen tuota, että miksi letka lähtee Pirkkahallilta Nokian, eikä Tampereen suuntaan? Onko tälle jotain selkeää syytä?
On tuossa se positiivinen, että nyt näkyvyyttä (jos joku tuolle tielle jostain näkisi) olisi molempiin suuntiin, sillä takaisin etelään lähtevät palaavat samaa reittiä takaisin... Länteen lähtevielle helppo kun Nokialta pääsee Nokia-Aura valtatielle ja taas päätepisteeltä suoraan Vaasaa kohden jatkamaan.
Purnaan tosin edelleen tuota asiaa kohtaan, kun kerran kokoonnutaan, niin miksi se ei saisi näkyä?
Tuha kirjoitti:Missä paikoissa letkareitin varrella on tarkoitus letkaa videokuvata??
Tai mihin paikkaan/paikkoihin noita tiedotusvälineiden edustajia olisi tarkoitus kutsua, ja ketä kaikkia?
Ekassa viestissä näköjään lukee että kirtoliittymässä tarkoitus videoida letkaa... Muutkin paikat voisivat kyllä olla ihan sopivia. Tai siis olisi parasta että videoitaisiin useammasta kohtaa...
Parhaan kuvakulman saa kun letka lähtee Pirkkahallilta, sillä se on selvästi kuopassa ympäristöön nähden. Ilmailunkadun mutkittelevaa letkaa on hyvä kuvata Naistenmatkantien penkasta sekä viereisen Citymarketin pihasta, josta on myös korkeammalta oivallinen näkyvyys Ilmailunkadun päättävään liikenneympyrään.
Kääntyvien kaista ja liikennevalojen annostelu E12:lle (Pyhäjärventie) mentäessä on reitin surkein osuus, eli siitä päässeiden täytyy oikein selkeästi vitkutella tai ehtivät puoleen matkaan ennen seuraavaa erää.
Seuraava oivallinen videointipaikka on kun 2 km päässä on E12:n ylittävä Kurikantie, siihen asti E12 on kolme kaistainen, joten liittymästä ei ole kiire muun liikenteen sekaan.
Sitten edessä on 3,6km lievästi kääntyvää ja laskeaa osuutta, ennen seuraavaa videointipaikkaa eli lentokentälle nimensä mukaisesti johtavaa Lentoasemantien alitusta.
2,4km päässä on seuraava moottoritien ylittävä silta, Naistenmatkantie (kyllä, se sama jota alussa ajetaan liikenneympyrän jälkeen).
Tämän jälkeen enää määränpäähän 4,8km, joka valitettavasti on kaksi kaistainen kiertoliittymä moottoritien yläpuolella, eli selvästi kaikkea maastoa korkeammalla, eikä tarjoa kuvakulmaa kuin korkeintaa ympyrään tultaessa eli rampissa Nokian ABC:lle, silloinkin melkoisen kahluun saa hangessa tehdä. Tämä viimeinen 800m on jälleen selkeästi 3 kaistaista joten rampille menijät erottuvat selvästi.
Vähän noita mahdollisia paikkoja oli jo mietittykin. Sen ympyrän ei suinkaan ole tarkoitus olla ainoa videointipaikka, vaikka se onkin mainittu etusivulla.
Tämä asia riippuu kuitenkin pitkälti videotiimin koosta ja mahdollisuuksista. Vielä olisi paikkoja vapaana...
Petteri #507 | Klubin puhis 2018 - 2022 | IT- ja tiedotusvastaava 2016 - 2022
Enää yksi Saabi: 99 EMS '73
Outside Saab kirjoitti:Current status: 42 countries holding 100 events
Op dit moment: 42 landen met 100 evenementen
Neuer status: 42 Länder mit 100 Veranstaltungen
A ce moment: 42 pays avec 100 reunions
Hollannissa ilmoittautuneiden määrä on ylittänyt 1100 autokuntaa, eikä vauhti näytä vieläkään hidastuvan.
Meillä taas klubin jäsenistä suurin osa on saanut tänään postia. Raportteja on ainakin kantautunut jo korviini muutamasta ilmansuunnasta.
Lehdistötiedotetta on jaettu eilen ja tänään kattavasti.
Sanoinko jo, että videotiimiin tarvitaan vielä vahvistusta?
Petteri #507 | Klubin puhis 2018 - 2022 | IT- ja tiedotusvastaava 2016 - 2022
Enää yksi Saabi: 99 EMS '73
Valkoinen 90 liittyy Jalasjärveltä Vaasan letkaan.
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61.
See you tomorrow, Here I come to Tampere with my old car: SAAB 95 / 1978...
/Oa
-"Enemmän kuin vain SAABismin sairaus = Mer än bara SAABism sjukan"! *Brown SAAB 95/1974,MR 6.3.2009,*Lagunblue SAAB 95/1978*Grey SAAB 95/1975
*Darkblue SAAB 900 GLE/1979,MR 26.7.2010,*SAABO-Caravan 1967,*SAAB 9000/1993