Uusi perheenjäsen - Saab 9-3 2,0T 1999
Uusi perheenjäsen - Saab 9-3 2,0T 1999
Heipähei!
Tänään sain omistukseeni otsikon mukaisen in, jolla kilometrejä 167000.
Kaikinpuolin asiallisen oloinen ja hevoset tuntuu tallella olevan.
On myös perhanan siistissä kunnossa, taitaa olla myös joku tehtaan korisarja ja turbosiipi
Nytpä haluaisinkin kuulla mielipiteitä, oliko kannattava ostos?
Myös omat kokemukset ja varoitukset mihin kannattaa varautua ovat tervetulleita!
Kuvia lisäilen teidän ihmeteltäväksi jahka kerkiän napsia.
Tänään sain omistukseeni otsikon mukaisen in, jolla kilometrejä 167000.
Kaikinpuolin asiallisen oloinen ja hevoset tuntuu tallella olevan.
On myös perhanan siistissä kunnossa, taitaa olla myös joku tehtaan korisarja ja turbosiipi
Nytpä haluaisinkin kuulla mielipiteitä, oliko kannattava ostos?
Myös omat kokemukset ja varoitukset mihin kannattaa varautua ovat tervetulleita!
Kuvia lisäilen teidän ihmeteltäväksi jahka kerkiän napsia.
KA Saab 9-3 1.9 TTID Aero 2008
HA Saab 96 1.5 GL V4 Super 1980
HA Saab 900 2.0 3D 1985
HA Saab 96 1.5 GL V4 Super 1980
HA Saab 900 2.0 3D 1985
Re: Uusi perheenjäsen - Saab 9-3 2,0T 1999
Onnea uuden hankinnan johdosta! Itsekin olen vasta OG9-3:n hankkinut ja tosi tyytyväinen olen ollut. Harva auto tarjoaa samalla rahalla yhtä paljon: on turvallisuutta, ajo-ominaisuuksia ja varusteita. Lisäksi moneen muuhun verrattuna kori pysyy pitkään siistinä. Ja kiitos hyvän klubin ja foorumin, löytyy apuja melkeinpä ongelmaan kuin ongelmaan.
Autosi on aika vähän ajettu, joten huolettomia kilometrejä on varmaan vielä tiedossa. Varaudu kuitenkin bensapumpun äkilliseen hyytymiseen. Etutolpat kuulemma ruostuvat herkästi. Myös DI-kasetit voivat tuottaa ongelmia. Ja vasemman vetarin holkki kuluu ja alkaa lorottaa laatikosta öljyjä. Tällaisia tyyppivikoja minulle kerrottiin, kun autoa etsiessäni niitä kyselin.
Ainakin mun autossa on vaihdettu bensapumppu ja DI-kasetti ja varaudun jo henkisesti alkuperäisen turbon kosahtamiseen ja etutolppien korjaamiseen (tolppiin saa korjauspalikoita eräältä foorumilaiselta).
Autosi on aika vähän ajettu, joten huolettomia kilometrejä on varmaan vielä tiedossa. Varaudu kuitenkin bensapumpun äkilliseen hyytymiseen. Etutolpat kuulemma ruostuvat herkästi. Myös DI-kasetit voivat tuottaa ongelmia. Ja vasemman vetarin holkki kuluu ja alkaa lorottaa laatikosta öljyjä. Tällaisia tyyppivikoja minulle kerrottiin, kun autoa etsiessäni niitä kyselin.
Ainakin mun autossa on vaihdettu bensapumppu ja DI-kasetti ja varaudun jo henkisesti alkuperäisen turbon kosahtamiseen ja etutolppien korjaamiseen (tolppiin saa korjauspalikoita eräältä foorumilaiselta).
Citroen CX Pallas -84, VW 411 Variant -72, Citroen D-Super -71
-
- "Viggen"
- Viestit: 571
- Liittynyt: La Touko 27, 2006 10:38
Re: Uusi perheenjäsen - Saab 9-3 2,0T 1999
Lukeminen,,, eikun Saabin ostaminen kannattaa aina!!
Re: Uusi perheenjäsen - Saab 9-3 2,0T 1999
Töiden jälkeen nappailen huomenna vähän jarruja auki ja kattelen mitä pohjasta löytyy.
Ilmottelen tänne sitten, toivottavasti mitään hirvityttävää ei ole... Takajarrut ja/tai käsijarruvaijerit hieman jää jumittamaan, liekö palaset ryyteessä tai vaijerit korroosion uhrina.
Kaikki tietävät sen tunteen kun ostavat itselleen "uuden" auton ja alkavat tutkia sitä paremmin, koskaan ei tiedä mitä löytyy
Ilmottelen tänne sitten, toivottavasti mitään hirvityttävää ei ole... Takajarrut ja/tai käsijarruvaijerit hieman jää jumittamaan, liekö palaset ryyteessä tai vaijerit korroosion uhrina.
Kaikki tietävät sen tunteen kun ostavat itselleen "uuden" auton ja alkavat tutkia sitä paremmin, koskaan ei tiedä mitä löytyy
KA Saab 9-3 1.9 TTID Aero 2008
HA Saab 96 1.5 GL V4 Super 1980
HA Saab 900 2.0 3D 1985
HA Saab 96 1.5 GL V4 Super 1980
HA Saab 900 2.0 3D 1985
Re: Uusi perheenjäsen - Saab 9-3 2,0T 1999
Pohja on varmasti ihan siisti. Minulla on kaksi kertaa enemmän ajattu samanlainen, eikä korissa ole kuin kiveniskuja ja pieniä kolhuja. Yksi ruostepikku löytyy, kun on jollakulla lipsahtanut työkalu tuulilasia vaihdettaessa. Harva samanikäinen auto on yhtä huoleton tuossa suhteessa.Dragan kirjoitti:Töiden jälkeen nappailen huomenna vähän jarruja auki ja kattelen mitä pohjasta löytyy.
Ilmottelen tänne sitten, toivottavasti mitään hirvityttävää ei ole... Takajarrut ja/tai käsijarruvaijerit hieman jää jumittamaan, liekö palaset ryyteessä tai vaijerit korroosion uhrina.:
Jotakin jarrumurhetta varmaan voi esiintyä, koska oman autoni edellinen omistaja on huoltotositteiden mukaan vaihdellut jarruja takapäähän harva se vuosi, ja auton mukana tuli yhden pyörän levy + palojen asennussarja. Tsekkaa myös ohjaustehostin ja sen letkut! Vaihtelin ne yksi kerrallaan viime vuonna. Veikkaan että aika kuluttaa letkuja / putkia enemmän kuin kilometrit.
Olen ajellut 9-3:lla nyt reilut puolitoista vuotta ja 30 tkm. Edelleen kaipaan ysitonnisen tiloja ja yleistä jämäkkyyttä, mutta kokonaisuutena ajatellen kolkki on hinta/laatu-suhteeltaan erinomainen peli.
OG 9-5 2.0t -01 (KA)
# 4916
# 4916
Re: Uusi perheenjäsen - Saab 9-3 2,0T 1999
Onnittelut uudesta perheenjäsenesta =) Itse olin tosi tyytyväinen omaani, eipä siinä alun ongelmien jälkeen kovasti vikoja ollut, jos ei tykkää alkuperäisen pehmeähköstä alustasta niin itse korjasin asentamalla alustasarjan, tuli jämäkkä peli ajella. tilaa tarvittiin lisää joten nykyään mennään farkulla =) Taitaa olla allekirjoituksessain kuva kolmosesta.
Re: Uusi perheenjäsen - Saab 9-3 2,0T 1999
Vasemman vetarin holkki, onko vetarissa vai lootassa ja vaatiiko vaihto laatikon hallkasun vai onnistuuko ulkopuolelta? Näytti vähäsen klappaavan ja vuotavan...
Etujarrut olivat vaihtokunnossa, tilalle päivitetään uritetut levyt ja green-/redstuff palat. Takajarrut laitettu vähän aikaa sitten.
Etutolpat tosiaan aika ruosteiset, mutta iskaripatruunat vaihdettu varmaan vähänaikatakaperin...
Vanhat massat oli lokareista ja pohjasta karissut, mutta pelti oli ruosteetonta vasenta etulokaria lukuunottamatta, jossa oli merkittävä ruosteen alku kuraläpän korkeudella sisälokarin vieressä.
Käsijarruvaijerit olivat myös melko kankeat.
Päivitellään jahka uutta kerrottavaa tulee! Jos joku selventäisi tuota vetarin holkki juttua, olisin kiitollinen!
Etujarrut olivat vaihtokunnossa, tilalle päivitetään uritetut levyt ja green-/redstuff palat. Takajarrut laitettu vähän aikaa sitten.
Etutolpat tosiaan aika ruosteiset, mutta iskaripatruunat vaihdettu varmaan vähänaikatakaperin...
Vanhat massat oli lokareista ja pohjasta karissut, mutta pelti oli ruosteetonta vasenta etulokaria lukuunottamatta, jossa oli merkittävä ruosteen alku kuraläpän korkeudella sisälokarin vieressä.
Käsijarruvaijerit olivat myös melko kankeat.
Päivitellään jahka uutta kerrottavaa tulee! Jos joku selventäisi tuota vetarin holkki juttua, olisin kiitollinen!
KA Saab 9-3 1.9 TTID Aero 2008
HA Saab 96 1.5 GL V4 Super 1980
HA Saab 900 2.0 3D 1985
HA Saab 96 1.5 GL V4 Super 1980
HA Saab 900 2.0 3D 1985
Re: Uusi perheenjäsen - Saab 9-3 2,0T 1999
Holkki on laatikossa, mutta sen irroitus onnistuu paikallaan, kunhan vetari on ensin poistettu tieltä. Sopivalla ulosvetimellä tai liukuvasaralla noita on irroteltu. Helpoin tapa lienee halkaista holkki puukkosahalla, jolloin se lähtee helposti irti. Pitää vaan varmistaa räteillä tms. ettei metallipurua pääse laatikkoon. Ja varovainen täytyy olla, ettei sipase laatikkoonkiin samalla viiltoa. Haulla löysin itse ohjeita tähän operaatioon. Ja olikohan nimim. baasenaar tms. kuka myy noita holkkeja. Ilmo oli vasta hiljattain tuolla varaosapuolella.
Niin, ja mainittakoon, että itse en ole vetarin holkkia vaihtanut, vaan saanut edellä mainittuja ohjeita hommaan. Joku rempan tehnyt osaa varmasti kertoa toteutuksesta tarkemmin.
Niin, ja mainittakoon, että itse en ole vetarin holkkia vaihtanut, vaan saanut edellä mainittuja ohjeita hommaan. Joku rempan tehnyt osaa varmasti kertoa toteutuksesta tarkemmin.
Citroen CX Pallas -84, VW 411 Variant -72, Citroen D-Super -71
Re: Uusi perheenjäsen - Saab 9-3 2,0T 1999
Elikä huomenna otan klubilaiseen yhteyden jospa hällä olisi noita holkkeja saatavilla,
Stefan ja O-renkaan kysyn PCS:ltä.
Jännityksellä odotan miten vaihto sujuu, kun ilmeisesti on ollut melkoisen paljon eri irroitusvariaatioita
Vai pitäisikö keksiä taas uusi tyyli ?
Stefan ja O-renkaan kysyn PCS:ltä.
Jännityksellä odotan miten vaihto sujuu, kun ilmeisesti on ollut melkoisen paljon eri irroitusvariaatioita
Vai pitäisikö keksiä taas uusi tyyli ?
KA Saab 9-3 1.9 TTID Aero 2008
HA Saab 96 1.5 GL V4 Super 1980
HA Saab 900 2.0 3D 1985
HA Saab 96 1.5 GL V4 Super 1980
HA Saab 900 2.0 3D 1985
Re: Uusi perheenjäsen - Saab 9-3 2,0T 1999
Löysin nopealla haulla vielä nämä hyvät kanssasaabistin ohjeet, joita itse aikaisemmin ihmettelin:
https://picasaweb.google.com/s.makimant ... iremontti#
Vaikka käyttäisit jotain muuta irrotustapaa, niin noista kuvista rakenne joka tapauksessa selviää hyvin. Myös työvaiheet on hyvin kuvailtu.
https://picasaweb.google.com/s.makimant ... iremontti#
Vaikka käyttäisit jotain muuta irrotustapaa, niin noista kuvista rakenne joka tapauksessa selviää hyvin. Myös työvaiheet on hyvin kuvailtu.
Citroen CX Pallas -84, VW 411 Variant -72, Citroen D-Super -71
Re: Uusi perheenjäsen - Saab 9-3 2,0T 1999
Käyttäjä Baasenar lupasi lähetellä tarvittavan holkin ja PCS:n kautta saapuu stefa ja o-rengas.
On mukavaa, kun on kanssasaabisteja, joilta tulee asiallista opastusta , eikä sellaisia vastauksia kuin esim. joiltain yleis-keskustelupalstoilta tyyliin "Eti ite"
osat varmaan tälle viikolle jo saapuvat mutta ensiviikon lopulla aion homman tehdä kun koko viikko riittää muutenkin tekemistä...
Jospa sitä menisi tuon Sabriinan pesemään ja puunaamaan niin voisi kuviakin napsia
On mukavaa, kun on kanssasaabisteja, joilta tulee asiallista opastusta , eikä sellaisia vastauksia kuin esim. joiltain yleis-keskustelupalstoilta tyyliin "Eti ite"
osat varmaan tälle viikolle jo saapuvat mutta ensiviikon lopulla aion homman tehdä kun koko viikko riittää muutenkin tekemistä...
Jospa sitä menisi tuon Sabriinan pesemään ja puunaamaan niin voisi kuviakin napsia
KA Saab 9-3 1.9 TTID Aero 2008
HA Saab 96 1.5 GL V4 Super 1980
HA Saab 900 2.0 3D 1985
HA Saab 96 1.5 GL V4 Super 1980
HA Saab 900 2.0 3D 1985
Re: Uusi perheenjäsen - Saab 9-3 2,0T 1999
Mahtaakohan lopputuloksesta tulla yhtä hyvän näköinen kuin tämä vasta pesty:Dragan kirjoitti:Jospa sitä menisi tuon Sabriinan pesemään ja puunaamaan niin voisi kuviakin napsia
http://www.youtube.com/watch?v=C8B8sNXpcGg
Citroen CX Pallas -84, VW 411 Variant -72, Citroen D-Super -71
Re: Uusi perheenjäsen - Saab 9-3 2,0T 1999
Konehuoneesta:
http://dragan.kuvat.fi/kuvat/Saab%209-3 ... G_0915.JPG
Ulkoota:
http://dragan.kuvat.fi/kuvat/Saab%209-3 ... 210365.JPG
Tämmöinen Sabrina löytyy, on se vähän sievempi kuin videossa... Mutta en tuota videossakaan huonoksi väitä millään tavalla
Lisää kuvia löytyy http://dragan.kuvat.fi/kuvat/Saab+9-3+2%2C0T+1999/
Laatikon kylkeen on laipan stefa ja o-rengas saapunut ja tilasin tuossa myös SSQV "Style" dumpin joka tulee alkuviikosta Holkki saapuu ensiviikon aikana myös, ja todennäköisimmin remppa suoritetaan ensiviikon lauantaina. Toivottavasti sujuu hyvin...
Onko kuskin puolen vetarissa laatikon päässä jousisokka mikä lukitsee akselin, että nyppäämällä pitäisi lähteä ?
http://dragan.kuvat.fi/kuvat/Saab%209-3 ... G_0915.JPG
Ulkoota:
http://dragan.kuvat.fi/kuvat/Saab%209-3 ... 210365.JPG
Tämmöinen Sabrina löytyy, on se vähän sievempi kuin videossa... Mutta en tuota videossakaan huonoksi väitä millään tavalla
Lisää kuvia löytyy http://dragan.kuvat.fi/kuvat/Saab+9-3+2%2C0T+1999/
Laatikon kylkeen on laipan stefa ja o-rengas saapunut ja tilasin tuossa myös SSQV "Style" dumpin joka tulee alkuviikosta Holkki saapuu ensiviikon aikana myös, ja todennäköisimmin remppa suoritetaan ensiviikon lauantaina. Toivottavasti sujuu hyvin...
Onko kuskin puolen vetarissa laatikon päässä jousisokka mikä lukitsee akselin, että nyppäämällä pitäisi lähteä ?
KA Saab 9-3 1.9 TTID Aero 2008
HA Saab 96 1.5 GL V4 Super 1980
HA Saab 900 2.0 3D 1985
HA Saab 96 1.5 GL V4 Super 1980
HA Saab 900 2.0 3D 1985
Re: Uusi perheenjäsen - Saab 9-3 2,0T 1999
Jep lähtee nyppäämällä tai kevyesti avittamalla sisemmän vetaria kampeamalla ulospäin.
Siellä on sellainen jousivoimainen metallirengas tosiaan vaan pitämässä paikallaan
Siellä on sellainen jousivoimainen metallirengas tosiaan vaan pitämässä paikallaan
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Uusi perheenjäsen - Saab 9-3 2,0T 1999
Joo kiitoksia !
Niin, tosiaan Zimmermannin z sport Taka- ja etujarrulevyt ostin myös rei'itettynä luonnollisesti, kaveriksi ebc redstuffit
Onko kokemuksia kyseisistä paloista?
Niin, tosiaan Zimmermannin z sport Taka- ja etujarrulevyt ostin myös rei'itettynä luonnollisesti, kaveriksi ebc redstuffit
Onko kokemuksia kyseisistä paloista?
KA Saab 9-3 1.9 TTID Aero 2008
HA Saab 96 1.5 GL V4 Super 1980
HA Saab 900 2.0 3D 1985
HA Saab 96 1.5 GL V4 Super 1980
HA Saab 900 2.0 3D 1985