900i fiksausta ja kunnostelua...
900i fiksausta ja kunnostelua...
Moro!
Tuossa olen pikkuhiljaa käynyt läpi tuota omaa 900sta.
Välillä piti auto kasata, ja käydä katsastuskonttorilla kun oli viimeinen ajopäivä käsillä.
Olihan se vähän kirjava, kun takakontin luukku oli pohjamaalissa, mutta katsari kehui yllättävän hyväpeltiseksi.
Tuon tilan säilyttämiseksi olenkin tuota käynyt järjestelmallisesti läpi aina kun aikaa on.
Takakontista olen aloittanut, ja sen pikimaton, jonka alla kosteus muhii poistin. (oli paikoin hiton tiukassa, välillä vesi alla...)
Kontin pohja on pinta ruosteessa, ja tietty ne takakaarien kulmat oli paikka kötöstykset, jotka korjasin kunnolla.
Hionnan jälkeen sivelin pohjaan ruosteen neutralisoimis-aineen, en nyt muista merkkiä.
Kuitenkin tuon olen havainnut hyväksi hieman syöpyneelle pinnalle ennen ruosteenestopohjamaalia. Syöpymä kohdat muuttuu sinertävän mustaksi kemiallisesti eikä enää ala kuplimaan maalin alla.
Sitten kysymys, miten viistokeulan takapuskuri on kiinni?
Pultteja ei näy kontin puolella eikä oikein muuallakaan. Suomenkielinen korjausopashan ei moista vaivaudu kertomaan...
Onko pultit niiden muovikuorien alla ja ne pitäisi ensin irroittaa?
Haluaisin vain käydä tuon puskurin taustankin nyt samalla läpi...
Tuossa olen pikkuhiljaa käynyt läpi tuota omaa 900sta.
Välillä piti auto kasata, ja käydä katsastuskonttorilla kun oli viimeinen ajopäivä käsillä.
Olihan se vähän kirjava, kun takakontin luukku oli pohjamaalissa, mutta katsari kehui yllättävän hyväpeltiseksi.
Tuon tilan säilyttämiseksi olenkin tuota käynyt järjestelmallisesti läpi aina kun aikaa on.
Takakontista olen aloittanut, ja sen pikimaton, jonka alla kosteus muhii poistin. (oli paikoin hiton tiukassa, välillä vesi alla...)
Kontin pohja on pinta ruosteessa, ja tietty ne takakaarien kulmat oli paikka kötöstykset, jotka korjasin kunnolla.
Hionnan jälkeen sivelin pohjaan ruosteen neutralisoimis-aineen, en nyt muista merkkiä.
Kuitenkin tuon olen havainnut hyväksi hieman syöpyneelle pinnalle ennen ruosteenestopohjamaalia. Syöpymä kohdat muuttuu sinertävän mustaksi kemiallisesti eikä enää ala kuplimaan maalin alla.
Sitten kysymys, miten viistokeulan takapuskuri on kiinni?
Pultteja ei näy kontin puolella eikä oikein muuallakaan. Suomenkielinen korjausopashan ei moista vaivaudu kertomaan...
Onko pultit niiden muovikuorien alla ja ne pitäisi ensin irroittaa?
Haluaisin vain käydä tuon puskurin taustankin nyt samalla läpi...
Saab 9-3, Rover 75, Triumph TR4 (MR), Triumph Herald 13/60 (MR), Triumph Courier 2kpl, Jaguar XJ6, Jensen Interceptor 7.2 , Cezeta 501 (MR) Jaguar X type
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24615
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: 900i fiksausta ja kunnostelua...
eikö se oo samalla tavalla ku muutkin .. eli 2pulttia per tukirauta.. / mutteria..
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: 900i fiksausta ja kunnostelua...
Jep, olit aivan oikeassa. Riittävän nöyräksi kun menee alle niin sieltä välisthän ne mutterit löytyi. Tosin semmoisen näköiset, että tovi liottelua vaatii ennenkuin nuo pyörii.
Tuo vetokoukkukin pitäisi saada irti ja siksikin puskuri irroitettava.
Koukku kun on jo aika tukevassa hilseessä. Koko hoito on hiellapuhallettava ja maalattava kunnolla.
Seuraavana olis vuorossa ovien kunnostus.
Ei ne pahat ole, mutta paikoin saumat jo turvoksissa.
Tuo on vähän harmittavasti, ei puhki, mutta ei enää hyvätkään...
Tuo vetokoukkukin pitäisi saada irti ja siksikin puskuri irroitettava.
Koukku kun on jo aika tukevassa hilseessä. Koko hoito on hiellapuhallettava ja maalattava kunnolla.
Seuraavana olis vuorossa ovien kunnostus.
Ei ne pahat ole, mutta paikoin saumat jo turvoksissa.
Tuo on vähän harmittavasti, ei puhki, mutta ei enää hyvätkään...
Saab 9-3, Rover 75, Triumph TR4 (MR), Triumph Herald 13/60 (MR), Triumph Courier 2kpl, Jaguar XJ6, Jensen Interceptor 7.2 , Cezeta 501 (MR) Jaguar X type
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24615
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: 900i fiksausta ja kunnostelua...
sit ne napsahtaa poikki ja ja ja hi... peräkärryprojektin takapuskuria ku irrotin kaikki 4 pulttia poikki.. stefa fiksas ne kierreholkeilla... toki tän tapainen korjaus ei sovi näyttelyautoon ..takapuskuri tulee 2-3cm ulos autosta tällä korjauksella...
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: 900i fiksausta ja kunnostelua...
Jos saan tarpeeksi pitkän varren ja tukevan tukipisteen siirrän koko maailman quote ArchimedesXJ6 kirjoitti:Jep, olit aivan oikeassa. Riittävän nöyräksi kun menee alle niin sieltä välisthän ne mutterit löytyi. Tosin semmoisen näköiset, että tovi liottelua vaatii ennenkuin nuo pyörii.
Sebardi #4526
Saab 900 T 16 -88 Saab 9-3 t E85 -02
Saab 900 T 16 -88 Saab 9-3 t E85 -02
Re: 900i fiksausta ja kunnostelua...
Niin, ja mitä niistä voimaintunnolla katkotuista pulteista on nyt hyötyä...
Saab 9-3, Rover 75, Triumph TR4 (MR), Triumph Herald 13/60 (MR), Triumph Courier 2kpl, Jaguar XJ6, Jensen Interceptor 7.2 , Cezeta 501 (MR) Jaguar X type
Re: 900i fiksausta ja kunnostelua...
Ylensä ne on kestänyt kun on saanut tarpeeksi hyvin istuvan kuuskolohylsyn kiinni joka ei ole sutinut.
Sebardi #4526
Saab 900 T 16 -88 Saab 9-3 t E85 -02
Saab 900 T 16 -88 Saab 9-3 t E85 -02
Re: 900i fiksausta ja kunnostelua...
Moro!
Nälkä kasvaa syödessä, ja kun tuo peräpää alkaa olla kunnossa, niin voisi pikkuhiljaa jatkaa peltien fiksailua.
Ihan hyvin tuo katsastuksesta meni läpi, kun välillä kävin näyttämässä konttorilla.
Ovet pitää käydä läpi, ne nyt on ihan itse kanttikoneella tehtävissä joten ei niistä nyt sen enempää.
Nyt kiinnostaa, kuinka helposti on korjauspaloja saatavissa vetaritunneleihin?
Niihinhän on ollut esim. Klokkerholmin tekemänä, mutta saako enää?
Saisi vain aika paljon halpommin, siistimmin ja nopeammin kuin rautaruukkilaisesta itse väännellen...
Tarvikeliikkeestä kyselemällähän tuo selviää, mutta tuli mieleen onko joku vasta ostanut kyseisiä osia, ja mikä on ollut saatavuus?
Nälkä kasvaa syödessä, ja kun tuo peräpää alkaa olla kunnossa, niin voisi pikkuhiljaa jatkaa peltien fiksailua.
Ihan hyvin tuo katsastuksesta meni läpi, kun välillä kävin näyttämässä konttorilla.
Ovet pitää käydä läpi, ne nyt on ihan itse kanttikoneella tehtävissä joten ei niistä nyt sen enempää.
Nyt kiinnostaa, kuinka helposti on korjauspaloja saatavissa vetaritunneleihin?
Niihinhän on ollut esim. Klokkerholmin tekemänä, mutta saako enää?
Saisi vain aika paljon halpommin, siistimmin ja nopeammin kuin rautaruukkilaisesta itse väännellen...
Tarvikeliikkeestä kyselemällähän tuo selviää, mutta tuli mieleen onko joku vasta ostanut kyseisiä osia, ja mikä on ollut saatavuus?
Saab 9-3, Rover 75, Triumph TR4 (MR), Triumph Herald 13/60 (MR), Triumph Courier 2kpl, Jaguar XJ6, Jensen Interceptor 7.2 , Cezeta 501 (MR) Jaguar X type
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24615
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: 900i fiksausta ja kunnostelua...
ennen sai kahtena osana sitä vetaritunneli osuutta..nyt saanee sitä isompaa palaa pelkästään.. sellaiset on jemmassa odottamassa sitä helmeä joka pitää joskus kunnostaa..
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659