Mitkä olisi siis "parhaat" palikat tällaiseen koneeseen? Kaikenlainen hifistely kiinnostaa
Femman koneesta paremmin hengittävä?
-
Saab.96
- "Hölösuu"
- Viestit: 4081
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Femman koneesta paremmin hengittävä?
Oon täällä foorumilla lueskellut eri koosteista parantaa Koneen hengitystä. Mulla on 01 matalapaineturbo jossa on nyt Stage1 softa ja seuraavaksi se vaihtuu Biopoweriin stagella. Samalla ajattelin että voisi tehdä muitakin "helppoja"parannuksia koneeseen. Esim imupuolella oon huomannut että on erinäköisiä putkia ja mutkia eri mallin koneissa ja että niissä on isojakin eroja virtauksissa.
Mitkä olisi siis "parhaat" palikat tällaiseen koneeseen? Kaikenlainen hifistely kiinnostaa
Mitkä olisi siis "parhaat" palikat tällaiseen koneeseen? Kaikenlainen hifistely kiinnostaa
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Re: Femman koneesta paremmin hengittävä?
itellä sama, enkä tosta ylöspäin lähtis ilman suuttimien, kytkimen, turbon (mitsuun) vaihtoa...Saab.96 kirjoitti:Oon täällä foorumilla lueskellut eri koosteista parantaa Koneen hengitystä. Mulla on 01 matalapaineturbo jossa on nyt Stage1 softa ja seuraavaksi se vaihtuu Biopoweriin stagella. Samalla ajattelin että voisi tehdä muitakin "helppoja"parannuksia koneeseen. Esim imupuolella oon huomannut että on erinäköisiä putkia ja mutkia eri mallin koneissa ja että niissä on isojakin eroja virtauksissa.
Mitkä olisi siis "parhaat" palikat tällaiseen koneeseen? Kaikenlainen hifistely kiinnostaa
itseasiassa oma virittely jää tähän, myyn joskus tän paskan ja ostan aeron suoraan ja nauran kaikille alle 220 heppasille
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm
#5179
#5179
-
Saab.96
- "Hölösuu"
- Viestit: 4081
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Femman koneesta paremmin hengittävä?
Mulla saattaa olla suuttimien vaihto edessä jokatapauksessa kun auto on menossa pajalle ja suutuinvikaa epäillään... Eli jos joku osaa sanoa mitkä suuttimet olis hyvät ja ehkä isommat kun vakiot on niin kuuntelen korvat tarkkana...
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
-
Saab.96
- "Hölösuu"
- Viestit: 4081
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: Femman koneesta paremmin hengittävä?
Mulla on sellainen käsitys että siellä olisi alunperin punaiset suuttimet? En ole kylläkään asiaa mitenkään tarkistanut...mienkoiv kirjoitti:Laita punaset
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Re: Femman koneesta paremmin hengittävä?
Aeron vm. 2006=> imuputki "king cobra" on paras. Vaatii sitten vm. 2006=> Aeron ahtimen myös. Jos on vanhempaa mallia oleva Aeron Mitsu, niin joutuu sorvihommiin.Saab.96 kirjoitti:Oon täällä foorumilla lueskellut eri koosteista parantaa Koneen hengitystä. Mulla on 01 matalapaineturbo jossa on nyt Stage1 softa ja seuraavaksi se vaihtuu Biopoweriin stagella. Samalla ajattelin että voisi tehdä muitakin "helppoja"parannuksia koneeseen. Esim imupuolella oon huomannut että on erinäköisiä putkia ja mutkia eri mallin koneissa ja että niissä on isojakin eroja virtauksissa.
Mitkä olisi siis "parhaat" palikat tällaiseen koneeseen? Kaikenlainen hifistely kiinnostaa
http://www.maptun.com/shopProduct.php?p ... 727&car=95
Löytyyhän noita aftermarket -piippujakin, laadusta en tiedä. Esmes:
http://shop.speedparts.se/sv/prod/sugror-2/sugror.html
Edit: Siinähän oli hyvä vertailukuva noista imuputkista, suora linkki:
http://shop.speedparts.se/shop/13102/ar ... b9a3cb.jpg
Pakopuolelle sitten 3" downpipe, esmes:
http://www.turbomeck.se/Down-Pipe-med-R ... Saab%209-5
Tuohon sitten jatkoksi catback lompakon ja kuuloaistin mukaan, 2,5" riittää siihen, mitä vakiomännät kestää
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: Femman koneesta paremmin hengittävä?
Eiköhän ensimmäinen järkevä muutos stage softan jälkeen ole vaihtaa ahdin ja sille sopiva softa (Vaivattomin ratkaisu on ottaa Aeron ahdin). Seuraavaksi 3" downpipe.
Imupuoli ei heti kuitenkaan ahdista.
Imupuoli ei heti kuitenkaan ahdista.
Re: Femman koneesta paremmin hengittävä?
Jep, olet oikeassa.arto kirjoitti:Eiköhän ensimmäinen järkevä muutos stage softan jälkeen ole vaihtaa ahdin ja sille sopiva softa (Vaivattomin ratkaisu on ottaa Aeron ahdin).
Oletinkin, että paremmin virtaavia putkihilppeitä tullaan pulttaamaan nimenomaan Aeron ahtimen ympärille.
Softa sitten rautamuutoksien mukaan, muuten menee rahnat hukkaan (eikä autokaan välttämättä toimi optimaalisesti).
Aika hyvä "nyrkkisääntö" softa/rauta -muutoksille on Maptunin sivusto. Tuossa 2001 2.0t -femman virityslinja:
http://www.maptun.com/tuningGuide.php?k ... storder=25
Softaahan saa "klubihintaan"
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Re: Femman koneesta paremmin hengittävä?
Jos sitä hengitystä aikoo kunnolla parantaa niin mielestäni 15T ja hifistelyimuputket ei sitä tee. Isompi ahdin ja oheismateriaali mutta vaatii jo vähän enemmän rahaakin.
NG9-3 MY08 2.0T Vector Farkku
Mercedes CLS 500 Shooting Brake MY15
Mercedes CLS 500 Shooting Brake MY15