Saabin tulevaisuus II
-
- "Viggen"
- Viestit: 571
- Liittynyt: La Touko 27, 2006 10:38
Re: Saabin tulevaisuus II
Jaa näkyy olevankin Epsilon 1.
Re: Saabin tulevaisuus II
Minusta on koko ajan kuulostanut siltä, että GM ei aio sallia nykyisten mallien valmistuksen jatkamista ja PISTE. Haluavat varmistaa täydellisen stopin romuttamalla valmiit autotkin.core2 kirjoitti:Mitähän GM nyt tarkoittaa?
Olisin kyllä mielelläni ostanut 9-5SC:n. ((( 9-3 ei oikein kiinnosta, vaikka niitä kohta saisikin (mihin en GM:n takia jaksa uskoa).
Re: Saabin tulevaisuus II
Toivottavasti uusi 9-3 on jo lähes valmis, se lienee ainoa toivo. Olettaen ettei tuohonkaan ole liiemmälti GM-osia laitettu.
Jotenkin tuo GM:n toiminta taas ihmetyttää. Miksi ne edes lähtivät Saabia myymään jos kukaan ei niitä enää saisi valmistaa? Luultavasti tässä nyt on taustalla jotain mitä emme tiedä...
Jotenkin tuo GM:n toiminta taas ihmetyttää. Miksi ne edes lähtivät Saabia myymään jos kukaan ei niitä enää saisi valmistaa? Luultavasti tässä nyt on taustalla jotain mitä emme tiedä...
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Saabin tulevaisuus II
Eihän ne sitä myymässä ole koskaan olleetkaan. Jo silloin 2009 halusivat antaa silloisen tyttärensä mennä konkurssiin, mutta kun ostajat väkisin tunkivat rahaa kouraan, niin suostuivat luovuttamaan firman Mullerille. Nyt sama tilanne kuin silloin, tällä kertaa ovat kai päättäneet katkoa kaulan lopullisesti, ettei enää tule vanhat painajaiset kummittelemaan.SS kirjoitti: Jotenkin tuo GM:n toiminta taas ihmetyttää. Miksi ne edes lähtivät Saabia myymään jos kukaan ei niitä enää saisi valmistaa? Luultavasti tässä nyt on taustalla jotain mitä emme tiedä...
Jotenkin tulee mieleen se, kun jenkit jättivät Saddamin henkiin 90-luvulla, niin ihan siitä harmituksesta päättivät, että Irakissa on joukkotuhoaseita, ja saivat lopulta äijän hengiltä.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Saabin tulevaisuus II
Olisi auton vaihto edessä syksyllä.Toivottavasti saisivat ratkaistua asian nopeasti niin näkisi millaisia Saabeja linjalta rupeaa ehkä tulemaan. Saabi sopisi hyvin kiinalaisille onhan siinä jo nyt "viirusilmät" .
Joutuukohan tässä syksyllä kurkkimaan että onko "ruoho vihreämpää aidan takan" ?? Itse asiassa kävin jo kurkkimassa mitä aidan takana tarjolla......
Joutuukohan tässä syksyllä kurkkimaan että onko "ruoho vihreämpää aidan takan" ?? Itse asiassa kävin jo kurkkimassa mitä aidan takana tarjolla......
Re: Saabin tulevaisuus II
ristoj kirjoitti: Joutuukohan tässä syksyllä kurkkimaan että onko "ruoho vihreämpää aidan takan" ?? Itse asiassa kävin jo kurkkimassa mitä aidan takana tarjolla......
Ei se vixxukaan vaihtamalla parane ellei alunperin täysin väärin ole valinnu.
Sittenhän on niitä jotka ei alunperinkään vixxua valitse
-
- "Viggen"
- Viestit: 571
- Liittynyt: La Touko 27, 2006 10:38
Re: Saabin tulevaisuus II
AutoWikin mukaan uusimmassa 9-3:ssa onkin Epsilon 2.
http://www.autowiki.fi/index.php/GM_Epsilon_-pohjalevy
http://www.autowiki.fi/index.php/GM_Epsilon_-pohjalevy
Re: Saabin tulevaisuus II
Itse asiassa Rovio voisi ostaa Saabin ja alkaa tekemän Angry-Birds -Saabeja....sen verran oma 93 on sen punaisen linnun näköinen keulaltaristoj kirjoitti:Olisi auton vaihto edessä syksyllä.Toivottavasti saisivat ratkaistua asian nopeasti niin näkisi millaisia Saabeja linjalta rupeaa ehkä tulemaan. Saabi sopisi hyvin kiinalaisille onhan siinä jo nyt "viirusilmät" .
Joutuukohan tässä syksyllä kurkkimaan että onko "ruoho vihreämpää aidan takan" ?? Itse asiassa kävin jo kurkkimassa mitä aidan takana tarjolla......
Re: Saabin tulevaisuus II
Mikä on nyt sitten tilanne taikka tilanteet?
Saab Parts taitaa vielä olla pystyssä? Museota hävitetään, vaikka ostaja olisi kait ollut. Entä sitten itse Saab? Kiinalaiset lähettävät tarjouksen taikka ovat jättäneet ja rahaa olisi tulossa 5 miljardin kruunun edestä. Onko GM antanut myöntymystä niiltä osin kuten on ollut puhetta, eli sen omistamiin lisensseihin ei ole oikeutta vaikka Saab on suunnitellut niitä. Entä turkkilaiset? Minkälainen tarjous heiltä tulee - ylikö 5 miljardia kruunuako? Miten, jos puhutaan yksityiskohtaisesta tekniikasta, ovatko eXWDt ja XWDt Saabilla taikka niihin oikeus? Onko mitään moottoria jäljellä itsellä? Ovatko vaihteistotehtaat ja moottoritehtaat enään jäljellä? Nehän ovat olennaisia tulevaisuutta ajatellen. Toisaalta, 4kk päästä ostosta olisi ensimmäiset uudet 9-3 hihnalta ulos - ei paha, jos pitää paikkansa. Missä moottorit ja vaihteistot ja muut sillloin tuotetaan, jos itse tehdään. Tämähän oli kiinalaisten toive taikka tavoite.
Saab Parts taitaa vielä olla pystyssä? Museota hävitetään, vaikka ostaja olisi kait ollut. Entä sitten itse Saab? Kiinalaiset lähettävät tarjouksen taikka ovat jättäneet ja rahaa olisi tulossa 5 miljardin kruunun edestä. Onko GM antanut myöntymystä niiltä osin kuten on ollut puhetta, eli sen omistamiin lisensseihin ei ole oikeutta vaikka Saab on suunnitellut niitä. Entä turkkilaiset? Minkälainen tarjous heiltä tulee - ylikö 5 miljardia kruunuako? Miten, jos puhutaan yksityiskohtaisesta tekniikasta, ovatko eXWDt ja XWDt Saabilla taikka niihin oikeus? Onko mitään moottoria jäljellä itsellä? Ovatko vaihteistotehtaat ja moottoritehtaat enään jäljellä? Nehän ovat olennaisia tulevaisuutta ajatellen. Toisaalta, 4kk päästä ostosta olisi ensimmäiset uudet 9-3 hihnalta ulos - ei paha, jos pitää paikkansa. Missä moottorit ja vaihteistot ja muut sillloin tuotetaan, jos itse tehdään. Tämähän oli kiinalaisten toive taikka tavoite.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Saabin tulevaisuus II
Saab Parts jatkaa toimintaansa normaalisti ja osien toimitukset pitäisi normalisoitua piakkoin.juhokare kirjoitti:Mikä on nyt sitten tilanne taikka tilanteet?
Saab Parts taitaa vielä olla pystyssä? Museota hävitetään, vaikka ostaja olisi kait ollut. Entä sitten itse Saab? Kiinalaiset lähettävät tarjouksen taikka ovat jättäneet ja rahaa olisi tulossa 5 miljardin kruunun edestä. Onko GM antanut myöntymystä niiltä osin kuten on ollut puhetta, eli sen omistamiin lisensseihin ei ole oikeutta vaikka Saab on suunnitellut niitä. Entä turkkilaiset? Minkälainen tarjous heiltä tulee - ylikö 5 miljardia kruunuako? Miten, jos puhutaan yksityiskohtaisesta tekniikasta, ovatko eXWDt ja XWDt Saabilla taikka niihin oikeus? Onko mitään moottoria jäljellä itsellä? Ovatko vaihteistotehtaat ja moottoritehtaat enään jäljellä? Nehän ovat olennaisia tulevaisuutta ajatellen. Toisaalta, 4kk päästä ostosta olisi ensimmäiset uudet 9-3 hihnalta ulos - ei paha, jos pitää paikkansa. Missä moottorit ja vaihteistot ja muut sillloin tuotetaan, jos itse tehdään. Tämähän oli kiinalaisten toive taikka tavoite.
Museon ja sen autojen osalta sai jättää ostotarjouksia 20.1.2012 klo 12 saakka.
Kiinalaiset aikovat jättää ostotarjouksen.
Turkkilaiset aikovat jättää ostotarjouksen siitäkin huolimatta, että GM ilmoitti ettei se aio myydä lisenssejään kenellekkään ostajalle.
Minulla ei ole tietoa mihin kaikkeen tekniikkaan Saabilla on oikeudet.
Saabin moottori ja vaihteistotehtaat eivät ole enää toiminnassa kuten tässä ketjussa aiemmin joku tiesi kertoa. Moottorithan on tähän saakka tulleet GM:n suunnalta (bensa) ja dieselit GM:n aiempien Fiat kytkösten kautta Fiatilta.
Manuaalivaihteistot GM:n lootatehtaasta ja automaatit muistaakseni Aisinilta.
Vanhan Saab perinteen mukaisesti taitaisi moottori/vaihteistopaketti mennä hankintaan muualta.
Eniten kyllä harmittaa 9-5:n kohtalo. Jos sekin jossain vaiheessa tulisi tuotantoon GM-vapaana niin silloin varmaan aikaakin olisi jo taas kulunut niin kauan että malli olisi jo vanha.
Mutta jos Phoenix-pohjainen 9-3:n seuraaja oli tarkoitus esitellä ensi vuonna, niin silloin sen täytyy olla jo melko pitkälle valmiina. Castriota kertoi joulukuussa antamassa haastattelussa, että he olivat valmiita laittamaan prototyypit testiajoihin. Paljonko sitten tuossa olisi ollut GM:n tekniikkaa määrää hyvin pitkälle sen kuinka kauan noiden osien ja järjestelmien korvaaminen vie aikaa.
Youngmanhan osti jotain oikeuksia Phoenixiin, joten voihan olla, että he ovat osaltaan aloittaneet GM osista vapauttamisen jo aikaa sitten.
Aika näyttää jos näyttää.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Re: Saabin tulevaisuus II
General Motorsin viime aikainen toiminta on yhä enemmän vahvistanut uskoani siihen, että en tule koskaan ostamaan minkäänlaista GM:n valmistamaa autoa. Sinänsä sääli, koska esim. Corvette on ihan kiva peli. Nyt voisikin seuraavaksi maailmanlaajuiseksi teemaksi ottaa saabistien keskuudessa, ellei Save Saab tapahtuma johda mihinkään, ottaa vaikka "Boycott GM"
Re: Saabin tulevaisuus II
Sama juttu ja diili oli jo sovittu. Odotin ns loppuun asti joskos olisin saanut 9-5 SC:n tilattua, mutta ei kun ei...? Nyt on tulossa BMW 525xd ja pommin varmasti hyvä peli, mutta ei olejmarin kirjoitti:Minusta on koko ajan kuulostanut siltä, että GM ei aio sallia nykyisten mallien valmistuksen jatkamista ja PISTE. Haluavat varmistaa täydellisen stopin romuttamalla valmiit autotkin.core2 kirjoitti:Mitähän GM nyt tarkoittaa?
Olisin kyllä mielelläni ostanut 9-5SC:n. ((( 9-3 ei oikein kiinnosta, vaikka niitä kohta saisikin (mihin en GM:n takia jaksa uskoa).
Audi A6 Avant 3.0TDI Quattro -06 nykyinen,ex-autot: 9-5 Hirsch Wagon -05, 9-3 Aero -01, 9000 CSE -94.
Perheessä olleet saabit:
9-5 2.3t -03, 9-5 2.0t -00, 9-3 2.0t -00, 9000i -88, 900i -84.
Perheessä olleet saabit:
9-5 2.3t -03, 9-5 2.0t -00, 9-3 2.0t -00, 9000i -88, 900i -84.
-
- "Turbo"
- Viestit: 214
- Liittynyt: Pe Joulu 10, 2004 10:49
Re: Saabin tulevaisuus II
Tervetuloa joukkoon! Odotin kanssa mutta auto vaihtui lopulta L-sopimuksen umpeuduttua. Valitsin 5-sarjalaisen vaikkakin ilman nelivetoa. Taatusti saat laadukkaan pelin alle, fiilis vaan on vähän erilainen kuin SAABissaHirschman kirjoitti:
Sama juttu ja diili oli jo sovittu. Odotin ns loppuun asti joskos olisin saanut 9-5 SC:n tilattua, mutta ei kun ei...? Nyt on tulossa BMW 525xd ja pommin varmasti hyvä peli, mutta ei ole
Re: Saabin tulevaisuus II
Aivan käsittämätöntä autoilua että joku voikin yrittää autoilla muulla kuin :lla.
Sanoisinko että on hiukan eriskummallista porukkaa nyt liikkeellä.
Sanoisinko että on hiukan eriskummallista porukkaa nyt liikkeellä.
Saab 9-5 2.0t 1998
Re: Saabin tulevaisuus II
Kylläpä oli ERISKUMMALLINEN kannanotto? Ja vielä Saab-foorumilla?ysifemma kirjoitti:Aivan käsittämätöntä autoilua että joku voikin yrittää autoilla muulla kuin :lla.
Sanoisinko että on hiukan eriskummallista porukkaa nyt liikkeellä.
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen