Jos ecu on ollut toisessa autossa vaatii se techillä naittamisen. Näin ainakin esimerkkitilanteessa jos vanha ecu sattuu hajoamaan ja korvaavaa ecua tilalle laitetaan. Toisessa topicissa keskustelua käyty samasta asiasta.
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=15&t=119241
eli tech2 ja turvapääsyn tarvitsee jos aikoo ecun vaihtaa t8 vehkeisiin.
Apuva!
Re: Apuva!
#4752
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
Re: Apuva!
Sama tilanne muissakin trioniceissa, JOS ei ole alkuperäisen softan tietoja saatavilla.
Mutta alkuperäisen purkin tiedoilla saa sen uudenkin purkin vittuilematta samaan kulkineeseen, virisoftan kera, ilman tech-keikkaa.
-Sami
Mutta alkuperäisen purkin tiedoilla saa sen uudenkin purkin vittuilematta samaan kulkineeseen, virisoftan kera, ilman tech-keikkaa.
-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: Apuva!
Hmm.. ok.
Kuviteltu tilanne:
Jos ecu sanoo työsopparin irti. Ostan käytetyn ecu:n. Ajan maptuner laitteessa olevan softani ostamaani ecuun, ja rokki soi ilman tech:iä?
Kuviteltu tilanne:
Jos ecu sanoo työsopparin irti. Ostan käytetyn ecu:n. Ajan maptuner laitteessa olevan softani ostamaani ecuun, ja rokki soi ilman tech:iä?
#4752
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
Re: Apuva!
Kuviteltu skenaariosi ei toimi. Maptuner tavallaan naitetaan autoosi siinä vaiheessa kun virisofta laitetaan. Näin ollen kun maptuner-palikassa on autosi vakiosofta sisässä, niin sitä verrataan purkin tietoihin kytkettäessä, jos tiedot eivät täsmää, niin palikkakaan ei toimi. Vasta kun vakiosofta palautetaan autoon, niin maptunerin virisofta voidaan tyrkätä toiseen autoon. Tästä toiseen autoon pulttaamisesta en tosin ole varma maptunerin osalta, monien muiden vastaavien palikoiden kanssa onnistuu.
-Sami
-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: Apuva!
Vakiosoftan voi kuitenkin palauttaa maptunerin syövereistä, koska se on siellä tallessa. Tuleeko tässä tapauksessa skenario toimimaan, jos alkuperäisen softan ajaa ensin ja virisoftan vasta sitten.
#4752
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
9-5 Aero -04 19T#7 & Opel Insignia 2,0CDTi
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm
Re: Apuva!
Eipä toteudu.
-Sami
-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: Apuva!
Juuri näin. Softaa (ainakin T7) ECU:un ladattaessa tarvitaan ajonestokoodi, joka on siinä alkuperäisessä ECU:ssa liittimen vieressä olevassa tarrassa. On kytkeytyneenä siis ajoneuvoon eikä softaan - kyse siis tässäkin naittamisesta ajoneuvoon, mutta ilman tech2:sta. Softaajat kuvailevat tarvittaessa perusteellisemmin.Tobbana kirjoitti:Sama tilanne muissakin trioniceissa, JOS ei ole alkuperäisen softan tietoja saatavilla.
Mutta alkuperäisen purkin tiedoilla saa sen uudenkin purkin vittuilematta samaan kulkineeseen, virisoftan kera, ilman tech-keikkaa.
-Sami
--Hannu H #1020
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH
9-3AeroA-01 BPS1, 9-5AeroWA-05 BPS1, 9-3AeroCab-02 BPS1, 9-5VectorA-11 BPH