Saksasta/tonnari?
Saksasta/tonnari?
Onko tietoa minkä verran veroja tulis 1992-1995 9000 2.3cse:hen, joka maksaa alle 2000€ saksassa?
Moi!
Tutkipa noista:
http://www.tulli.fi/fi/03_Yksityishenki ... /index.jsp
http://www.autosaksasta.info/keskustelut/index.php
http://www.ottoauto.de/index.htm
t. Mika
Tutkipa noista:
http://www.tulli.fi/fi/03_Yksityishenki ... /index.jsp
http://www.autosaksasta.info/keskustelut/index.php
http://www.ottoauto.de/index.htm
t. Mika
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
Muista, että tullissa käydään läpi ja listataan KAIKKI naarmut, rutut ja lommot. Niillä vero putoaa. Mulla putosi toista tonnia etu(muovi)puskurin reippaista naarmuista Helsingissä (Sompasaari). Kuvat (printit) auttavat asiaa, jotka liität papereihin. Kuvaa auto Saksassa kun se on puhdas. Napsi vastavaloon (kiillot kohdalleen) niin että vauriot näyttä mahdollisimman kamalilta.
Juu kannattaa ottaa sellainen mahd rupisessa kunnossa oleva kulkine siitä saa parhaiten veroja alas, mulla kun oli motti sökö niin siitä ei saanu mitään. Verot täys määräisenä.
V-M
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8101
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Juu, ja mulle tullimies tokaisi etulokarin ruostekukkaa sille osoittaessani että "ei noi ruosteet vaikuta hinta-arvioon mitenkään". Eli just niinkuin Suomenkin automarkkinoilla:V-M kirjoitti:Juu kannattaa ottaa sellainen mahd rupisessa kunnossa oleva kulkine siitä saa parhaiten veroja alas, mulla kun oli motti sökö niin siitä ei saanu mitään. Verot täys määräisenä.
V-M
Hyväpeltinen ruostevapaa auto on saman hintainen kun vastaava "täydessä kukassa" oleva kaunokainen...Näin siis tullin tulkinta aiheesta. Ja eikun lottokone jauhaa vaan "asiantuntevia" arvioita ja valitusjonot pitenee

-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Jep, jos niitä alennuksia haluaa, vedoten auton huonoon kuntoon, kannattanee todella ITSE ottaa ne kuvat ja laittaa liitteeksi. Ensikertalaisena luotettiin siihen, että tullimies ottaa kuvat, jos näkee aiheelliseksi. Tämän käsityksen sain useilta auton tuontia käsitteleviltä nettisaiteilta.
Tehtiin vielä liite, missä yksilöidään auton viat (ilman kuvia). Listassa oli mm. haljennut tuulilasi (johti hylkäykseen rek. katsastuksessa) ja maalipinnan ja puskureiden naarmuja ja vaurioita, jotka olivat mielestäni reilusti pahempia, kuin keskiverto suomi-autossa. Tullimies tuli tarkistamaan auton ja totesi, että vauriot ovat todella sitä luokkaa, että on huomioitava verossa. Ei kuitenkaan ottanut kuvia.
Veropäätöksessä oli sitten alennusta kokonaista 119E...Tosin maksettavaakin jäi vain reilu 2000E. Ehkä toi on sitten joku kiinteä prosentti, mitä ne antaa. Paikkana myös Sompasaari.
Tehtiin vielä liite, missä yksilöidään auton viat (ilman kuvia). Listassa oli mm. haljennut tuulilasi (johti hylkäykseen rek. katsastuksessa) ja maalipinnan ja puskureiden naarmuja ja vaurioita, jotka olivat mielestäni reilusti pahempia, kuin keskiverto suomi-autossa. Tullimies tuli tarkistamaan auton ja totesi, että vauriot ovat todella sitä luokkaa, että on huomioitava verossa. Ei kuitenkaan ottanut kuvia.
Veropäätöksessä oli sitten alennusta kokonaista 119E...Tosin maksettavaakin jäi vain reilu 2000E. Ehkä toi on sitten joku kiinteä prosentti, mitä ne antaa. Paikkana myös Sompasaari.
900 GLsA -79, 9000 T16 -85, NG 9-3 -09