9-5 Aeron Hirsch jarrut
Re: 9-5 Aeron Hirsch jarrut
Riku procarilta kirjoitti mailiini seuraavaa:
"Mielestäni kerran mallattiin noita 9-3X:n 345mm levyjä 9-5:seen ja navan
kohdalta levy ei oikein istunut kunnolla, mutta ihan varma
sopivuudesta en ole. Eteen olemme myyneet Hirsch:in omaa levyä hintaan
900,-/pari.
Taakse Autoosi käy levy EBC,2756 eli jäähdytetty levy. Näiden hinta on
300,-/pari.
Paloiksi on tarjolla EBC GreenStuff eteen hintaan 210,-/srj ja taakse
68,-/srj."
Että näin. Vaikka "laatu maksaa" - niin mikä selittää tuollaisen 900e/parin hinnan, varmaan on kullatut reunat noissa laikoissa
ATE:n sivuja koluttuani, en sieltä löytänyt edes tuota 345mm:n 110 jaolla olevaa levyä, on varmaan niin special koko ja myydäänkö sitä edes kuluttajalle...
Jos nuo 9-3X:n levyt saan tonne soviteltua, niin olisin tyytyväinen, eipä nekään ihan ilmaiset olleet
"Mielestäni kerran mallattiin noita 9-3X:n 345mm levyjä 9-5:seen ja navan
kohdalta levy ei oikein istunut kunnolla, mutta ihan varma
sopivuudesta en ole. Eteen olemme myyneet Hirsch:in omaa levyä hintaan
900,-/pari.
Taakse Autoosi käy levy EBC,2756 eli jäähdytetty levy. Näiden hinta on
300,-/pari.
Paloiksi on tarjolla EBC GreenStuff eteen hintaan 210,-/srj ja taakse
68,-/srj."
Että näin. Vaikka "laatu maksaa" - niin mikä selittää tuollaisen 900e/parin hinnan, varmaan on kullatut reunat noissa laikoissa
ATE:n sivuja koluttuani, en sieltä löytänyt edes tuota 345mm:n 110 jaolla olevaa levyä, on varmaan niin special koko ja myydäänkö sitä edes kuluttajalle...
Jos nuo 9-3X:n levyt saan tonne soviteltua, niin olisin tyytyväinen, eipä nekään ihan ilmaiset olleet
#1765
-Ahdin määrää tahdin-
-Ahdin määrää tahdin-
Re: 9-5 Aeron Hirsch jarrut
Saattaapi olla valmistusmäärät vain niin pieniä ja suunnittelu kustannukset kuitenkin aika vakio, niin pitää pyytää. Toinen tietysti on Hirschin markkinointi strategiaa, kyseessä erikoistuote ja osittain sen erikoisuuden määrää valitettavasti sen hinta (kuten esimerkiksi luksustuotteissa).2571 kirjoitti:Moi!"blair kirjoitti:laatu maksaa, se on selvä. Hyvä että kuluttajille on vaihtoehtoja, mutta onko noissa oikeasti vastinetta tolle rahalle? Toivottavasti on.
En tiedä minne lähettämäni viesti hävisi, mutta tässä uudellen ajatuksian (sorry jos alkuperäinen putkahtaa jostakin esille)i. Olet ihan oikeassa, että pirun paljonhan ne maksavat, enkä osaa sanoa saako ko. osissa vastinetta rahoilleen. Varmaankin siinä maksaa se, että kyse on "erikois"mallista ja ehkäpä tekijöitä on harvassa. En tiedä paljonko levyjen ja palojen teko todellisuudessa maksaa, mutta kate taitaa olla Hirschin puolesta laitettu hyvälle tasolle???
Toisaalta minähän se hullu olen kun olen ostanut ko. pelin. Toki ostopäätöstä tehdessäni tiesin jo, että joistakin osista saa maksaa sen "huviveron". Kun kipukynnykseni poksahtaa rikki, menee Hirsch myyntiin ja tilalle sillä rahalla muutaman vuoden vanha pikkuinen "riisikuppi". Vielä kuitenkin haluan ajella isommalla, turvallisemmalla, tilavammalla ja ärhäkkäämmällä pelillä.
On kuitenkin hyvä tämmöinen saab-klubin palsta, jossa voi kysellä erinäisiä asioita, mm. mistä osia saisi halvemmalla ja kätevämmin.
t: 2571
Tarkoitukseni ei ollut mitenkään kritisoida sitä, että joku ostaa Hirsch tuotteen, vaan hinta oikeasti tiputti niin totaalisesti tuolilta! Ostaisin varmasti itsekkin, jos olisi rahaa.
Kateelliset ne yleensä suurinta melua pitää .
-blair
Saab 9-5 Wagon 2,3t A Vector MY2007, stage 1
Ex - Saab 900 2.0 MY1987
Saab 9-5 Wagon 2,3t A Vector MY2007, stage 1
Ex - Saab 900 2.0 MY1987
Re: 9-5 Aeron Hirsch jarrut
Juu, laadun lisäksi nimi maksaa!
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: 9-5 Aeron Hirsch jarrut
Nou hätä blair!! En minä ainakaan kokenut, että kritisoisit minua kun olen ostanut ko. tuotteen. Totta kai mäkin ostaisin halvemmalla, hintahan on todellakin älytön. Arvaas meinasinko tippua itsekin tuolilta kun epäilivät, että Meseni turbo on hajalla!! Alkuperäisen hinta olisi ollut n. 4000 ekeä!!???? Onneksi vika ei ollut turbossa!!blair kirjoitti:Saattaapi olla valmistusmäärät vain niin pieniä ja suunnittelu kustannukset kuitenkin aika vakio, niin pitää pyytää. Toinen tietysti on Hirschin markkinointi strategiaa, kyseessä erikoistuote ja osittain sen erikoisuuden määrää valitettavasti sen hinta (kuten esimerkiksi luksustuotteissa).2571 kirjoitti:Moi!"blair kirjoitti:laatu maksaa, se on selvä. Hyvä että kuluttajille on vaihtoehtoja, mutta onko noissa oikeasti vastinetta tolle rahalle? Toivottavasti on.
En tiedä minne lähettämäni viesti hävisi, mutta tässä uudellen ajatuksian (sorry jos alkuperäinen putkahtaa jostakin esille)i. Olet ihan oikeassa, että pirun paljonhan ne maksavat, enkä osaa sanoa saako ko. osissa vastinetta rahoilleen. Varmaankin siinä maksaa se, että kyse on "erikois"mallista ja ehkäpä tekijöitä on harvassa. En tiedä paljonko levyjen ja palojen teko todellisuudessa maksaa, mutta kate taitaa olla Hirschin puolesta laitettu hyvälle tasolle???
Toisaalta minähän se hullu olen kun olen ostanut ko. pelin. Toki ostopäätöstä tehdessäni tiesin jo, että joistakin osista saa maksaa sen "huviveron". Kun kipukynnykseni poksahtaa rikki, menee Hirsch myyntiin ja tilalle sillä rahalla muutaman vuoden vanha pikkuinen "riisikuppi". Vielä kuitenkin haluan ajella isommalla, turvallisemmalla, tilavammalla ja ärhäkkäämmällä pelillä.
On kuitenkin hyvä tämmöinen saab-klubin palsta, jossa voi kysellä erinäisiä asioita, mm. mistä osia saisi halvemmalla ja kätevämmin.
t: 2571
Tarkoitukseni ei ollut mitenkään kritisoida sitä, että joku ostaa Hirsch tuotteen, vaan hinta oikeasti tiputti niin totaalisesti tuolilta! Ostaisin varmasti itsekkin, jos olisi rahaa.
Kateelliset ne yleensä suurinta melua pitää .
t: 2571
Ford Taunus, 205 GTI Peugeot,
Saab 900 turbo sensonic,
9-3 Aero, 9-5 Aero wagon Hirsch (305 hp),
M-B R 320 CDI L, Ford Mondeo 4WD
Saab 900 turbo sensonic,
9-3 Aero, 9-5 Aero wagon Hirsch (305 hp),
M-B R 320 CDI L, Ford Mondeo 4WD
Re: 9-5 Aeron Hirsch jarrut
Itse asiassa, jos ollaan ihan tarkkoja niin, tuon vanhan 03-05 Hirschin jarrujen halkaisijaksi ilmoitetaan 331mm. Mitannut en toistaiseksi ole.
Tilalle ajattelin vaihtaa Stoptechin Aero rotorit 332mm, kun vanhoista aika jättää. Irtokeskiöllä olevat levyt, saa uritettuna ja reijitettynä. Löytyy juttua ulkomaankielisiltä sivuilta, kun sellaiset levyt asennetaan autoon.
Tilalle ajattelin vaihtaa Stoptechin Aero rotorit 332mm, kun vanhoista aika jättää. Irtokeskiöllä olevat levyt, saa uritettuna ja reijitettynä. Löytyy juttua ulkomaankielisiltä sivuilta, kun sellaiset levyt asennetaan autoon.
9-3 Viggen -99
9-5 Aero Wagon Hirsch -03
9000 CS Aero -96
Saab 006 Turbo -86
Suzukit; GSX 1300R Gen 2 & 1 Tbo, 1100E, RF900R, King Quad 700
Muut; BMW M550d G31, Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio, Fiat X1/9 Tbo
9-5 Aero Wagon Hirsch -03
9000 CS Aero -96
Saab 006 Turbo -86
Suzukit; GSX 1300R Gen 2 & 1 Tbo, 1100E, RF900R, King Quad 700
Muut; BMW M550d G31, Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio, Fiat X1/9 Tbo
Re: 9-5 Aeron Hirsch jarrut
vanhemmassa Hirsch:ssä on juuri nuo 331mm levyt, ja itse maksoin juurikin tuon 900€ pari vuosi sitten. ( niin sanottu huvivero )
#2304
Saab 900 -92 Cabriolet
Saab 900 -88 Cabriolet
Saab 900 i -88
Saab 900 -92 Cabriolet
Saab 900 -88 Cabriolet
Saab 900 i -88
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 176
- Liittynyt: Su Syys 03, 2006 21:06
Re: 9-5 Aeron Hirsch jarrut
Nostetaanpas vähän vanhaa. Oliko niin että jonkun Jaguarin (XJR?) levyt menee pienellä modauksella, tahi Audin R8:n takalevyt (vai palat)? Nettikaupat tarjoaa eioota, eikä Hirschiltäkään tullut järkevää vastausta. Pyysin siis sieltä levyjen mittoja, niin vastaukseksi lähettivät pdf:n johon minun pitäisi laittaa mitat, jonka jälkeen penkovat vielä varastojaan. Minulla siis -06 vuoden Hirsch. En myöskään löytänyt tietoa siitä onko tuossa ne 331/2 mm vai 345 mm levyt edessä. Pitäisikö sen näkyä hirschin papereissa? Ei jaksaisi irrotella eturengasta ja mitata levyä, mutta tämä alkaa jo olla aika lähellä (tuntuu luovuttamiselta).
9-5 Aero Hirsch -06
Omistetut: 9-5 Aero (Stage 1) -04, 9-5 Aero (Stage ?) -01, 9-3 Aero -00, 9-5 Aero -06 perheauto, OG900T16-84, 9000 CC T16 -87. OG900S -91, 900i -90 , 9-5 2,3t Arc -02
Omistetut: 9-5 Aero (Stage 1) -04, 9-5 Aero (Stage ?) -01, 9-3 Aero -00, 9-5 Aero -06 perheauto, OG900T16-84, 9000 CC T16 -87. OG900S -91, 900i -90 , 9-5 2,3t Arc -02
Re: 9-5 Aeron Hirsch jarrut
Mitkä satulat siellä on? Taitaa nuo 345mm olla Turbo X/Vectra OPC jarrut, erottaa hyvin jos on ihan yksimäntäinen satula. Ainakin sitä kittiä Hirsch jossain välissä kovasti oli myymässä.
9-5 B235iR MY98 Biopower
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
Re: 9-5 Aeron Hirsch jarrut
Niihin vanhoihin nelimäntäsiin satuloihin saa levyt MTEC Brakesilta. Vuonna 2019 numero 100051324 oli oikea, mutta enää se ei mitään löydä. Niihin vaan piti muistaa tilatessa speksata 5x110 jako ja 70,05 mm keskireikä.
Levy siis löytyi ihan vaan tutkimalla tönärin kanssa varsinaista levyä ja kahlaamalla Brembon tms. levyluetteloa netistä. MTECin sivuilla speksit oli silloin:
MTEC5234
V220 (W447) 08/15-
330,0 mm halkasija
32,0 mm paksu
Ite noita sovitin NG900:aan, mutta otti alapalloon kiinni. Myin setin sitten jollekki femmaan mallilla "kokeile" ja kyllä niistä Faceen kuvat ilmesty, joten todennäköisesti oikeastikin sopivat.
Levy siis löytyi ihan vaan tutkimalla tönärin kanssa varsinaista levyä ja kahlaamalla Brembon tms. levyluetteloa netistä. MTECin sivuilla speksit oli silloin:
MTEC5234
V220 (W447) 08/15-
330,0 mm halkasija
32,0 mm paksu
Ite noita sovitin NG900:aan, mutta otti alapalloon kiinni. Myin setin sitten jollekki femmaan mallilla "kokeile" ja kyllä niistä Faceen kuvat ilmesty, joten todennäköisesti oikeastikin sopivat.
900 Cabriolet 2.0T '95
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09
Exät: 9000 CS 2.3i '92, 900 i8 Special '86, 9000 CS 2.0t '96, 9-3 SS 2.2TiD '03, 9-5 Wagon 2.0tA '02, 9-3 2.0t '01, 9-3 SC BioPower '08, 9-3 SC 2.0T XWD eLSD '09