Biopower & RE85 (og93/ng900)
Re: Biopower & RE85
ABC:n litku on samaa tavaraa, ST1:llä ja ABC:llä on yhteinen hankintayhtiö polttoaineille. Nokialla on ABC:llä hinta vaihdellut 1…1,2e välillä.
Edit: Nyt 0,999e.
Edit: Nyt 0,999e.
Viimeksi muokannut SS, Ma Tammi 09, 2012 18:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Biopower & RE85
Käy SS taninkadun ST1:llä tankilla lielahdessa. Monasti halvempaa kuin abcllä ja ainakin vielä täällä kokkolassa st1:llä 0.999cnt litra.
Re: Biopower & RE85
Toissapäivänä Vantaan Petikossa st1; 0,999 ja tänään Hämeenlinnan Tiiriö st1 0,999, miinus korttialennus 1 sentti. Kyllä kelpaa ajella.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Biopower & RE85
Ei tarvetta kun ei ole Biopower-softaa koneessa, ainakaan vielä Ajan vaan tuosta ABC:stä ohi työmatkalla ja tulee hinta aina katsottua.Käy SS taninkadun ST1:llä tankilla lielahdessa. Monasti halvempaa kuin abcllä ja ainakin vielä täällä kokkolassa st1:llä 0.999cnt litra.
Oli: OG9-3 2.0t 2003
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
On: 9-3 SS TTiD Aero A6 2008, JC Stage1 + EGR Off (mittarissa noin 190tkm)
Muuta: Kiina TECH2
Re: Biopower & RE85
Täytyypä kommentoida omia höpötyksiä, kun nyt lumien tultua RE85 kulutus putosi reilut kaksi litraa. Vähän aikaa mietin, että mistä moinen johtuu, mutta ehkä syy kuitenkin on siinä, ettei noita pieniäkään tehoreservejä enää pääse kiihdytyksissä täysimääräisesti hyödyntämäänniko_s kirjoitti:Meilkäläisen käytöllä tuntuu RE85 tulevan selvästi halvemmaksi, kun kulutus 98:lla on n. 10.5 ja 85:lla 13.
// Harrastekäyttöautoileva nörtti
# OG 9-3 Aero -00 & "seittemä väärämmerkkistä"
# OG 9-3 Aero -00 & "seittemä väärämmerkkistä"
Re: Biopower & RE85
T5 RE85 softa sisällä ja hyvin pelaa. Tänä aamuna parin asteen pakkaskäynnistykselläkin lähti kolmannella puristuksella kuten bensallakin ja jäi käymään heti tasaisesti, eikä ajossakaan moitittavaa. Hyvin ovat T7 biopowereissa rikastukset kalibroineet, sieltä kun tuli otettua mallia. T5Suiten tarjoamat rikastuskartat ei oikein vakuuttaneet.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Biopower & RE85
Mitäs muuten jc olisit mieltä jos kokeilis tehdä T5 binäärin mikä polttoainesyötön puolesta on bensan ja E85:n puolessavälissä, sytkäkartat turvallisemmin bensan puolella ja kylmärikastukset riittävät E85:lle.
Ajatuksena se että adaptaatio bensamäärälle riittäisi molemmille polttoainetyypeille ja kylmäkäynnistys olisi silti varmaa etanolilla. Bensalla käynnistäessä sitä toki menisi turhankin paljon kunnes closed loop alkaisi ohjaamaan seosta.
Tulos olis tollanen kompromissi kun T5:lle ei kukaan ala tekeen uutta basekoodia flexiä arten.
Ajatuksena se että adaptaatio bensamäärälle riittäisi molemmille polttoainetyypeille ja kylmäkäynnistys olisi silti varmaa etanolilla. Bensalla käynnistäessä sitä toki menisi turhankin paljon kunnes closed loop alkaisi ohjaamaan seosta.
Tulos olis tollanen kompromissi kun T5:lle ei kukaan ala tekeen uutta basekoodia flexiä arten.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Biopower & RE85
En tekisi tuollaista kompromissia, ellei jostain syystä olisi pakko koko ajan vaihdella polttoainetta.. Menisi E85 hyödyt hukkaan huonolla sytkäkartalla ja koska rikastukset joutuisi sovittamaan etanolille olisi kylmästartit bensalla uittamista.
Itse olen ratkaissut asian niin, että sramissa on etanolikartat ja flashilla bensakartat. Normaalisti ajan aina vain pelkällä etanolilla, mutta jos tulee eteen tilanne että on pakko tankata bensaa, niin ecun liitin tai akunkenkä hetkeksi irti jolloin flashilla olevat kartat ladataan srammiin.
Itse olen ratkaissut asian niin, että sramissa on etanolikartat ja flashilla bensakartat. Normaalisti ajan aina vain pelkällä etanolilla, mutta jos tulee eteen tilanne että on pakko tankata bensaa, niin ecun liitin tai akunkenkä hetkeksi irti jolloin flashilla olevat kartat ladataan srammiin.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Biopower & RE85
Joo tuo toimii silloin kun on canusb adapteri ja läppäri ohjelmistoineen joita kaikilla ei ole. Voisi yhtä lailla testata korvata ne flashit 1 Mbit piireillä ja bank switchillä jotta saisi yhden kytkimen taakse molemmat binäärit. Se saattaisi olla jo riittävän toimiva ratkaisu T5 autoille. Pikkasen harvassa edelleen on tuo E85 pistoolit jos ei omaa hyvin ennakoivaa ajattelutapaa.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Biopower & RE85
Tai sitten kaksi ecua ja vaihtaa tarvittaessa.. Toki tuokin bank switch on ihan hyvä, mutta omaan käyttöön riittää pelkkä E85 toistaiseksi niin hyvin ettei ongelmaa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Biopower & RE85
Itsellä tällähetkellä T5suiten stage1 flashilla ja sramissa siitä suitella convertoitu e85 softa. Loistavasti toimii eikä kulutuskaan ole paha. Vaikka jyväskylässä on vielä melko kallista tuo e85 (1.199e/l), niin jää plussan puolelle tolla ajelu.
Tässä parina aamuna testannu ilman roikkaa käyntiin -13'c kelissä. Ilman kaasupolkimen painamista jäi vasta viidennellä käyntiin ja tänä aamuna herkistelin polkimesta kaasua niin jäi toisella käymään. Pitäisi varmaan noita käynnistyksen jälkeisiä rikastuksia säätää, tosin toivottavasti ei kovin monesti tarvii tällasesta kelistä saatika kylmemmästä ilman roikkaa repiä käyntiin...
Tässä parina aamuna testannu ilman roikkaa käyntiin -13'c kelissä. Ilman kaasupolkimen painamista jäi vasta viidennellä käyntiin ja tänä aamuna herkistelin polkimesta kaasua niin jäi toisella käymään. Pitäisi varmaan noita käynnistyksen jälkeisiä rikastuksia säätää, tosin toivottavasti ei kovin monesti tarvii tällasesta kelistä saatika kylmemmästä ilman roikkaa repiä käyntiin...
Matti Penttinen #1807
9-3 2.0t Cabriolet -00
9-3 2.0t Cabriolet -00
Re: Biopower & RE85
Onko muilla ollut ongelmia tarvikebensapumppujen kanssa viinalla ajellessa?
Mulla biopower softattiin alkusyksystä og 9-3 aero (kilsoja tuolloin n 165 tkm. Alkuperäinen bensapumppu poiki melko nopeasti kun tuli kokeiltua suorituskykyä hieman pidempään (luokkaa 20 km yli 200 km/h -suljetulla alueella tietenkin)
Tuskin oli pumppu yhtä koville joutunut aikaisemmin ja noilla kilsoilla ei hajoaminen ollut muutenkaan mikään ihme...
Paikalle asensin motonetistä saatavan walbron kopion (pumpussa ei mitään leimoja/logoja). Se poiki nyt noin 10 tkm jälkeen. Onko muilla vastaavia kokemuksia? Ja onko jollain varmaa tietoa mistä pääkaupunkiseudun lähistöltä sais alkuperäistasoisen (viinaa kestävän) walbro pumpun ja nopeasti? Tarkoitus olis saada auto takaisin jokpäiväiseen liikennöintiin viikonlopun aikana...
Mulla biopower softattiin alkusyksystä og 9-3 aero (kilsoja tuolloin n 165 tkm. Alkuperäinen bensapumppu poiki melko nopeasti kun tuli kokeiltua suorituskykyä hieman pidempään (luokkaa 20 km yli 200 km/h -suljetulla alueella tietenkin)
Tuskin oli pumppu yhtä koville joutunut aikaisemmin ja noilla kilsoilla ei hajoaminen ollut muutenkaan mikään ihme...
Paikalle asensin motonetistä saatavan walbron kopion (pumpussa ei mitään leimoja/logoja). Se poiki nyt noin 10 tkm jälkeen. Onko muilla vastaavia kokemuksia? Ja onko jollain varmaa tietoa mistä pääkaupunkiseudun lähistöltä sais alkuperäistasoisen (viinaa kestävän) walbro pumpun ja nopeasti? Tarkoitus olis saada auto takaisin jokpäiväiseen liikennöintiin viikonlopun aikana...
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Biopower & RE85
Ei se pumppu tiedä mistään kuormista mitään. Eli ei sille ymmärtääkseni ole mitään teho-ohjausta, pukkaa koko ajan sen minkä jaksaa, joten aivan sama miten kovaa ajat, ei se pumpun päälle käy. Se, että orkkis-pumppu poikii 200tkm (+/-50tkm) ei ole mikään ihme, eikä myöskään se, että kiinakopio "Walbro" hajoaa 10tkm ajettuna.
Sitä en osaa sanoa, että mistä aidon Walbron saisi PKS:ltä haettua lähipäivinä, mutta tässä olisi hyväksi haukuttu vaihtoehto viunalla ajeluun:
http://www.saab-tuners.com/en/the-shop/ ... -fuel-pump
Toimitus kuulemma yleensä n. viikon sisään tilauksesta.
Sitä en osaa sanoa, että mistä aidon Walbron saisi PKS:ltä haettua lähipäivinä, mutta tässä olisi hyväksi haukuttu vaihtoehto viunalla ajeluun:
http://www.saab-tuners.com/en/the-shop/ ... -fuel-pump
Toimitus kuulemma yleensä n. viikon sisään tilauksesta.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Biopower & RE85
Cruor kirjoitti:Itsellä tällähetkellä T5suiten stage1 flashilla ja sramissa siitä suitella convertoitu e85 softa. Loistavasti toimii eikä kulutuskaan ole paha. Vaikka jyväskylässä on vielä melko kallista tuo e85 (1.199e/l), niin jää plussan puolelle tolla ajelu.
Tässä parina aamuna testannu ilman roikkaa käyntiin -13'c kelissä. Ilman kaasupolkimen painamista jäi vasta viidennellä käyntiin ja tänä aamuna herkistelin polkimesta kaasua niin jäi toisella käymään. Pitäisi varmaan noita käynnistyksen jälkeisiä rikastuksia säätää, tosin toivottavasti ei kovin monesti tarvii tällasesta kelistä saatika kylmemmästä ilman roikkaa repiä käyntiin...
Se T5Suiten E85 konvertteri on aika perseestä rikastusten suhteen. Pitäisi laittaa Dilemmalle tiedot tuosta omasta setupista joka toimii hyvin, että vaihtaisi ne siihen wizardiin.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Biopower & RE85
Mitä mieltä olet, kannattaako ihan vakavasti harkita käyttöautoon jotain tollasta softaa vai olisko sittenkin parempi vaihtoehto ostaa 9-5:n johon tekisi softapäivitys?jcarlson kirjoitti:T5 RE85 softa sisällä ja hyvin pelaa. Tänä aamuna parin asteen pakkaskäynnistykselläkin lähti kolmannella puristuksella kuten bensallakin ja jäi käymään heti tasaisesti, eikä ajossakaan moitittavaa.
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86