NG900 kiireellinen kaukokeskuslukitus ongelma
NG900 kiireellinen kaukokeskuslukitus ongelma
Nyt olisi todella kiireellinen ongelma. Tuli ostettua tuommoinen Inca Pro merkkinen kaukolukitus NG Satkuun.
Virrat ja maat saatu tuon Inca Proon aivoille helposti, mutta miten ja mihin avauskomennot ja sulkukomennot pitäisi kytkeä? Tai onko negatiivinen vai posiitivinen kytkentä. Kokeiltu virtakynällä vähän sitä sun tätä, ja kokoajan tulokset mittauksista hämmentää koppaa vaan enemmän ja enemmän. Kokeiltukin on isoa osaa, mutta tuloksena tyhjää tai palaneita sulakkeita.
Sattuuko kukaan muistamaan miten tuohon kuskin ovimoottorille menevät piuhat kytketään jälkiasennus kaukolukituksen kanssa. Kiirehän asialla olisi, kun pitäisi tulla valmista ennen yötä ja huomenna pitäisi olla jo Kanarialla paistattelemassa.
Muutama heppu jo tutkinut ja ihmetellyt, että ei itsellä ollut näin vaikeaa. Tarkemmin ottaen kyseessä siis NG900 -94
Virrat ja maat saatu tuon Inca Proon aivoille helposti, mutta miten ja mihin avauskomennot ja sulkukomennot pitäisi kytkeä? Tai onko negatiivinen vai posiitivinen kytkentä. Kokeiltu virtakynällä vähän sitä sun tätä, ja kokoajan tulokset mittauksista hämmentää koppaa vaan enemmän ja enemmän. Kokeiltukin on isoa osaa, mutta tuloksena tyhjää tai palaneita sulakkeita.
Sattuuko kukaan muistamaan miten tuohon kuskin ovimoottorille menevät piuhat kytketään jälkiasennus kaukolukituksen kanssa. Kiirehän asialla olisi, kun pitäisi tulla valmista ennen yötä ja huomenna pitäisi olla jo Kanarialla paistattelemassa.
Muutama heppu jo tutkinut ja ihmetellyt, että ei itsellä ollut näin vaikeaa. Tarkemmin ottaen kyseessä siis NG900 -94
Re: NG900 kiireellinen kaukokeskuslukitus ongelma
Itse asensin tuohon satkuun Rimeltä ostetun ja kytkentä oli muistaakseni negatiivinen. Katselin tuossa asennusohjeita ja niissä lukee että avaa=sininen ja sulkee=musta/vihreä. Valitettavasti en pääse tarkistamaan kytkentää nyt, koska auto ei ole kotona. Toivottavasti tästä oli edes jotain apua.
Saab 9-3 SC Aero BioPower A5 MY09 JC Performance
Saab 9-3 SS Linear M6 MY08
Saab 9-3 SS Linear M6 MY08
-
- "Turbo"
- Viestit: 214
- Liittynyt: Ti Elo 03, 2010 14:09
- Paikkakunta: Ii
Re: NG900 kiireellinen kaukokeskuslukitus ongelma
Morjens,
Minä kytkin ko. piuhat kuskin penkin alla olevaan johtosarjaan, joka on ilmeisesti alkuperäisen kauko-ohjattavan keskuslukon(lisävarusteena saanut) johtosarja.
Ota kynnyslista irti ja raottele mattoa, niin pitäisi löytyä se johtosarja penkin alta. Päässä oli muistaakseni keltainen liitin. Johdot oli kaikki mustia, joissa on pikkuisen jotain väriä seassa. En muista suoraan mitkä on oikeat johdot, mutta mittaa yleismittarilla mihin tulee jatkuva +12. Sitten kokeilet maadoitetulla hyppyjohdolla vuorotellen kaikkia johtoja, johon ei tule tuota +12 volttia. Lukkomoottorit vetää sitten kun osut oikeaan johtoon.
Samasta nipusta saa myös vilkkujen ohjauksen(+12v). Löytyy samalla periaatteella, mutta tietystä +12 voltin hyppyjohtoa käyttäen.
Minä kytkin ko. piuhat kuskin penkin alla olevaan johtosarjaan, joka on ilmeisesti alkuperäisen kauko-ohjattavan keskuslukon(lisävarusteena saanut) johtosarja.
Ota kynnyslista irti ja raottele mattoa, niin pitäisi löytyä se johtosarja penkin alta. Päässä oli muistaakseni keltainen liitin. Johdot oli kaikki mustia, joissa on pikkuisen jotain väriä seassa. En muista suoraan mitkä on oikeat johdot, mutta mittaa yleismittarilla mihin tulee jatkuva +12. Sitten kokeilet maadoitetulla hyppyjohdolla vuorotellen kaikkia johtoja, johon ei tule tuota +12 volttia. Lukkomoottorit vetää sitten kun osut oikeaan johtoon.
Samasta nipusta saa myös vilkkujen ohjauksen(+12v). Löytyy samalla periaatteella, mutta tietystä +12 voltin hyppyjohtoa käyttäen.
Saabiton mies since 7/2022
Re: NG900 kiireellinen kaukokeskuslukitus ongelma
Huh. Alkaa epätoivo iskemään todenteolla...
Ilmeisesti tuo liitin löytyi iso keltainen mötikkä, penkin alla lähellä reunaa. Aika leveä, oliko 18 vai 19 piuhaa kiinni liitin. Johdot oli kyllä monen värisiä, pari muutakin sarjaa siitä kynnykseltä lähti, vähän pienempiä, mutta meni tosi pitkälle auton keskelle ja suuremmitta puruitta ei esille saatu.
Tosiaan siitä mötikästä ei saatu, mitään muutakuin jatkuva virta esille. Tökittiin kaikkiin muihin koloihin hyvin olevalla maapiuhalla, mutta eivät vaan ovet auenneet.
Sitten kokeiltiin tuolla ensimmäisessä vastauksessa olleita johtoja, joista ovimoottorit komeasti aukesivatkin ja toisesta menivät kiinni. Innostuksesta lähettiin kokeilemaan kaikkia mahdollisia negatiivisia keinoja, mitä löytyi saman firman samantyyppisen mallin ohjekirjasta. (Eipä tuo Inca Pro tarjoa kovin hyviä kotisivuja, kun Download löytyy ja ohjeet löytyy, mutta ne ei ole ladattavissa
) Mutta ei, kun ei. Ei mitään reagointia. Ja hyppylangalla taas aukesivat.
Kysymyksiä jäi mieleen monta.
Mahtoikohan olla oikea liitin mikä löytyi penkin alta?
Mitenköhän ihmeessä tuon boksin johdot tulee kytkeä, että saisi sen jatkuvan virran katkaistua. Vielä jos tarkennetaan niin kyseessä on Inca Pro IP655 tai paketissa olevana mallimerkintänä V621.
Menee nyt kyllä väkisinkin ensiviikon puolelle, mutta toivottavasti siinä ajassa on näihin hölmöihin kysymyksiin jo hyvät vastaukset saatu.
Ilmeisesti tuo liitin löytyi iso keltainen mötikkä, penkin alla lähellä reunaa. Aika leveä, oliko 18 vai 19 piuhaa kiinni liitin. Johdot oli kyllä monen värisiä, pari muutakin sarjaa siitä kynnykseltä lähti, vähän pienempiä, mutta meni tosi pitkälle auton keskelle ja suuremmitta puruitta ei esille saatu.
Tosiaan siitä mötikästä ei saatu, mitään muutakuin jatkuva virta esille. Tökittiin kaikkiin muihin koloihin hyvin olevalla maapiuhalla, mutta eivät vaan ovet auenneet.
Sitten kokeiltiin tuolla ensimmäisessä vastauksessa olleita johtoja, joista ovimoottorit komeasti aukesivatkin ja toisesta menivät kiinni. Innostuksesta lähettiin kokeilemaan kaikkia mahdollisia negatiivisia keinoja, mitä löytyi saman firman samantyyppisen mallin ohjekirjasta. (Eipä tuo Inca Pro tarjoa kovin hyviä kotisivuja, kun Download löytyy ja ohjeet löytyy, mutta ne ei ole ladattavissa

Kysymyksiä jäi mieleen monta.
Mahtoikohan olla oikea liitin mikä löytyi penkin alta?
Mitenköhän ihmeessä tuon boksin johdot tulee kytkeä, että saisi sen jatkuvan virran katkaistua. Vielä jos tarkennetaan niin kyseessä on Inca Pro IP655 tai paketissa olevana mallimerkintänä V621.
Menee nyt kyllä väkisinkin ensiviikon puolelle, mutta toivottavasti siinä ajassa on näihin hölmöihin kysymyksiin jo hyvät vastaukset saatu.

Re: NG900 kiireellinen kaukokeskuslukitus ongelma
siinä penkin luona olevaan keltaiseen pistokkeeseen kytketään orkkis hälyn boksi
ja sen kautta se juttelee moottorinohjauksen kanssa eli ei pidä liikaa mennä sen pistokkeen kanssa leikkimään
ja sen kautta se juttelee moottorinohjauksen kanssa eli ei pidä liikaa mennä sen pistokkeen kanssa leikkimään

# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
Re: NG900 kiireellinen kaukokeskuslukitus ongelma
Kytkentähän on eri vm.94 kuin vm.95->. Vm.94 oli häly ilman kaukosäätöä. Kaukosäädettävä malli tuli vm.95. Ulkoa en muista mikä mihinkin piuhaan kytketään, kun on jo pari vuotta aikaa kun vm.94 olen hälyn kytkenyt.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 3x 9-5 Tid -10, 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 900 Aero 89 (PR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
-
- "Turbo"
- Viestit: 214
- Liittynyt: Ti Elo 03, 2010 14:09
- Paikkakunta: Ii
Re: NG900 kiireellinen kaukokeskuslukitus ongelma
Noh, olet kuitenkin jo löytänyt oikeat johdot autosta, joista ovet avautuu ja sulkeutuu. Ilman Incan asennusohjetta on hankala sanoa miksei se sitten toiminut. Yritä siis kaivaa ohje jostain.
Oma veikkaukseni Incan boksin kytkennästä voisi olla jotain tällästä(johtojen nimet kuvitteellisia):
Johto A: Tähän kytketään ovimoottorille menevä johto avausta varten
Johto B: Tähän kytketään jatkuva maa tai jatkuva plussa, riippuen kumpaa auton ovimoottorit haluaa. Tässä tapauksessa siis maata! Boksin rele siis vetää kun painat kaukosäätimen nappia ja "yhdistää" johdot a ja b, jolloin ovimoottori vetää auki.
Johto C: Tähän kytketään ovimoottorille menevä johto sulkemista varten
Johto D: Tähän kytketään jatkuva maa tai jatkuva plussa, riippuen kumpaa auton ovimoottorit haluaa. Tässä tapauksessa siis maata! Boksin rele siis vetää kun painat kaukosäätimen nappia ja "yhdistää" johdot c ja d, jolloin ovimoottori vetää kiinnii.
Yritin vääntää rautalangasta
Tälläinen kytkentä on ollut ainakin parissa asentamassani keskuslukon kauko-ohjausboksissa. Mutta tosiaan, ilman ohjetta vähän hankalaa
Oma veikkaukseni Incan boksin kytkennästä voisi olla jotain tällästä(johtojen nimet kuvitteellisia):
Johto A: Tähän kytketään ovimoottorille menevä johto avausta varten
Johto B: Tähän kytketään jatkuva maa tai jatkuva plussa, riippuen kumpaa auton ovimoottorit haluaa. Tässä tapauksessa siis maata! Boksin rele siis vetää kun painat kaukosäätimen nappia ja "yhdistää" johdot a ja b, jolloin ovimoottori vetää auki.
Johto C: Tähän kytketään ovimoottorille menevä johto sulkemista varten
Johto D: Tähän kytketään jatkuva maa tai jatkuva plussa, riippuen kumpaa auton ovimoottorit haluaa. Tässä tapauksessa siis maata! Boksin rele siis vetää kun painat kaukosäätimen nappia ja "yhdistää" johdot c ja d, jolloin ovimoottori vetää kiinnii.
Yritin vääntää rautalangasta

Tälläinen kytkentä on ollut ainakin parissa asentamassani keskuslukon kauko-ohjausboksissa. Mutta tosiaan, ilman ohjetta vähän hankalaa

Saabiton mies since 7/2022
-
- "Turbo"
- Viestit: 214
- Liittynyt: Ti Elo 03, 2010 14:09
- Paikkakunta: Ii
Re: NG900 kiireellinen kaukokeskuslukitus ongelma
Pikaisella googlauksella löytyi tämmöinen jonkun omatekoinen kytkentäkaavio: http://kipex.kuvat.fi/kuvat/sekalaisia/ ... kaavio.jpg
Tässä kytkentä juuri yllä kuvaamallani tavalla.
Näyttääkö piuhojen värit tutulta? Jos näyttää, niin kokeile tuolla.
Eiku tsemppiä kytkentään
Tässä kytkentä juuri yllä kuvaamallani tavalla.
Näyttääkö piuhojen värit tutulta? Jos näyttää, niin kokeile tuolla.
Eiku tsemppiä kytkentään

Saabiton mies since 7/2022
Re: NG900 kiireellinen kaukokeskuslukitus ongelma
Okei. Vastataas tänne niin, joku jos joutuu samaan pulmaan niin voipi vaikka löytää nämä neuvot mitä muut on antanut ja mitä itse laitan tähän.
Elikkäs siis, alkujen aluksi homma kusi siihen ettei ollut ohjeita. Sitten tuli Inca Proon ohjeet MTT-Tradingilta ja johtosarjan värit ei täsmännyt ollenkaan, sitten SaabiSakelta tuli linkki tuohon ohjeeseen, eikä täsmännyt värit vieläkään, joten tuli todettua että vissiin kiinanjantterit eivät niin tarkasti noita johtosarjoja noihin tee.
Tässä vaiheessa meillä oli jo tiedossa johdot ovimoottorilta, että kumpi avaa ja kumpi sulkee. (Maadoitetulla hyppylangalla selviää)
Alettiin kytkemään tuon linkin kuvan mukaisesti johtoja ja kaikki saatiin pelaamaan hyvin siitä sitten. Ei muuta, kun ovipahvi ja hilppeet kiinni ja viimeinen tarkistus. Aukeaa, menee kiinni, mutta takaluukkua avatessa ohjaimesta pamahtaa sulake.
Siinä kokeiltiin seuraavalla sulakkeella, mutta paukautteli vaan kokoajan sitä. Purettiin ovipahvi irti ja kokeiltiin avata luukkua ohjaimesta ja aukesi komeesti. Paikallistettiin vika siis takaluukun avausnappulaan joka on ovessa. Ovessa olevasta napista siis toimi kokoajan, mutta kun ovessa olevan napin liitin oli kiinni niin kaukosäätimestä yrittäessä pamautti sulakkeen.
Siinä tovi mietittiin ja sähkökaaviota tutkimalla selvisi, että liittimelle tulee ajonestolta? musta piuha, joka lyö maihin nappulan ollessa liittimessä kiinni. Noh, kun autossani ei ajonestoa ole niin uskallettiin napsauttaa poikki ja saatiin toimimaan mainiosti.
Joku voi valaista, jos tuon mustan piuhan tarkoituksesta jotain tarkempaa tietoa on, että miksi se sinne tulee, mitä virkaa ja uskaltaako sille tehdä mitä ajonestollisissa.
Jatkan kylläkin tätä vielä yhdellä kysymyksellä, että mihin vilkun johdot kannattaisi kytkeä, kun boksi on kuskinovessa, tai onko edes mitään helppoa keinoa tuohon toimenpiteeseen? Hätävilkkujen nappulaan olisi yksi, mutta tahtoo olla liian kaukana, että jaksaisi vaivautua sinne asti kaapelia vetämään.
Enivei pääasia että toimii ja suuret kiitokset avustaneille!
Elikkäs siis, alkujen aluksi homma kusi siihen ettei ollut ohjeita. Sitten tuli Inca Proon ohjeet MTT-Tradingilta ja johtosarjan värit ei täsmännyt ollenkaan, sitten SaabiSakelta tuli linkki tuohon ohjeeseen, eikä täsmännyt värit vieläkään, joten tuli todettua että vissiin kiinanjantterit eivät niin tarkasti noita johtosarjoja noihin tee.
Tässä vaiheessa meillä oli jo tiedossa johdot ovimoottorilta, että kumpi avaa ja kumpi sulkee. (Maadoitetulla hyppylangalla selviää)
Alettiin kytkemään tuon linkin kuvan mukaisesti johtoja ja kaikki saatiin pelaamaan hyvin siitä sitten. Ei muuta, kun ovipahvi ja hilppeet kiinni ja viimeinen tarkistus. Aukeaa, menee kiinni, mutta takaluukkua avatessa ohjaimesta pamahtaa sulake.
Siinä kokeiltiin seuraavalla sulakkeella, mutta paukautteli vaan kokoajan sitä. Purettiin ovipahvi irti ja kokeiltiin avata luukkua ohjaimesta ja aukesi komeesti. Paikallistettiin vika siis takaluukun avausnappulaan joka on ovessa. Ovessa olevasta napista siis toimi kokoajan, mutta kun ovessa olevan napin liitin oli kiinni niin kaukosäätimestä yrittäessä pamautti sulakkeen.
Siinä tovi mietittiin ja sähkökaaviota tutkimalla selvisi, että liittimelle tulee ajonestolta? musta piuha, joka lyö maihin nappulan ollessa liittimessä kiinni. Noh, kun autossani ei ajonestoa ole niin uskallettiin napsauttaa poikki ja saatiin toimimaan mainiosti.
Joku voi valaista, jos tuon mustan piuhan tarkoituksesta jotain tarkempaa tietoa on, että miksi se sinne tulee, mitä virkaa ja uskaltaako sille tehdä mitä ajonestollisissa.
Jatkan kylläkin tätä vielä yhdellä kysymyksellä, että mihin vilkun johdot kannattaisi kytkeä, kun boksi on kuskinovessa, tai onko edes mitään helppoa keinoa tuohon toimenpiteeseen? Hätävilkkujen nappulaan olisi yksi, mutta tahtoo olla liian kaukana, että jaksaisi vaivautua sinne asti kaapelia vetämään.
Enivei pääasia että toimii ja suuret kiitokset avustaneille!
-
- "Turbo"
- Viestit: 214
- Liittynyt: Ti Elo 03, 2010 14:09
- Paikkakunta: Ii
Re: NG900 kiireellinen kaukokeskuslukitus ongelma
No minä kyllä kokeilisin sinne kuskin penkin alle siihen keltaiseen liittimeen niitä vilkkujen ohjausta. Ainakin 95 vuosimallissa toimii sieltä. Voihan se -94 oli erilainen toki, mutta se on äkkiä kokeiltu.
Eli:
Mittaa yleismittarilla mihin tulee jatkuva maa(merkkaa ne tai muista!). Sitten kokeilet 12v hyppyjohdolla, jossa on sulake välissä vuorotellen kaikkia johtoja, johon EI TULE jatkuvaa maata. Vilkut syttyy sitten palamaan kun osut oikeaan johtoon(pitää löytää 2 johtoa, vasemmalle ja oikealle vilkuille oma johto).
Hätävilkkukytkimestä ei onnistu, koska näissä ei ole normaalia hätävilkkurelettä vaan vilkkuja ohjaa joku boksi.
Eli:
Mittaa yleismittarilla mihin tulee jatkuva maa(merkkaa ne tai muista!). Sitten kokeilet 12v hyppyjohdolla, jossa on sulake välissä vuorotellen kaikkia johtoja, johon EI TULE jatkuvaa maata. Vilkut syttyy sitten palamaan kun osut oikeaan johtoon(pitää löytää 2 johtoa, vasemmalle ja oikealle vilkuille oma johto).
Hätävilkkukytkimestä ei onnistu, koska näissä ei ole normaalia hätävilkkurelettä vaan vilkkuja ohjaa joku boksi.
Saabiton mies since 7/2022
Re: NG900 kiireellinen kaukokeskuslukitus ongelma
Pitää kokeilla, heti kun saa auton ajoon takaisin kun laturinpaska päätti päättää päivänsä mukavasti perjantai-illan tuumaan 
