Mistä tietää onko 2004 mallissa uudempi huohotinjärjestelmä?

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Maikki
"Hölösuu"
Viestit: 1133
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 22:52
Paikkakunta: Oulu

Re: Mistä tietää onko 2004 mallissa uudempi huohotinjärjestelmä?

Viesti Kirjoittaja Maikki »

Lefis kirjoitti:Eikö toi GT17 hajoaminenkin ollut lähinnä seurausta huohotinongelmista? No jokatapauksessa aeron turbo ilmeisesti kestävämpi.
Onko muuten 04- huohotinpäivitys tosiaan niin onnistunut ettei kyseisissä malleissa näitä surullisenkuuluisia ongelmia enää ole ollut? Jotkut sanovat että itse vika olis männissä... :?
GT17 on alimittainen turbo Saabin koneisiin. Vakiossa pikku-t:ssä juuri ja juuri menee mutta täyspaineisessa tai saabin oman virisoftan kanssa kesto on niin ja näin. Turbohuollot eivät suostu edes korjaamaan niitä koska ovat niin rimpuloita rakenteeltaan.

Männissä ei ole muuta vikaa alle 300hv tehoilla kuin se että ylin männänrengas on turhan ylhäällä ilmeisesti päästöjen vuoksi ja jumittaa siksi helposti. Huohotinongelma ei ainakaan vähennä jumiutumistaipumusta.
9-5 2.0t wagon biopower linear sport - 05, 9-3 cabriolet 2.0t A SE -00, 900i 16valve 3d - 93

detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Mistä tietää onko 2004 mallissa uudempi huohotinjärjestelmä?

Viesti Kirjoittaja Eski »

Jep, itselläni kesti M2007:ssa GT17 peräti 75tkm Saabin omalla 185hv softalla ja 10K öljynvaihtovälillä. Aika usein näiden Garrettien tilalle laitetaan Aeron Mitsu, kuten minäkin tein, joten käytetyistä ei koskaan tiedä mitä pellin alta löytyy...

Huohotinvaivoja (smetanaa öljytikussa tai jumineista männänrenkaista aiheutuvaa öljynkulutusta) ei ole kuulunut näissä uudemmissa esiintyvän, joten kyllä se uudempi huohotinsysteemi on ihan oikeasti parempi. Myöskin jakopääremontit ovat selvästi harvinaisempia (johtunevat suurelta osin siitä, kun ajetaan vähillä öljyillä).

Eski
Lefis
"Koeajolla"
Viestit: 4
Liittynyt: Su Maalis 21, 2010 14:11

Re: Mistä tietää onko 2004 mallissa uudempi huohotinjärjestelmä?

Viesti Kirjoittaja Lefis »

K95 kirjoitti:Miksi hiilikuitu miinuksena kun se näyttää olevan vielä ehjäkin?
Osta siitä auto niin minä ostan siunulta sen hiilikuidun 8)
Hiilikuitu "koristeet" on 95 tapauksista karseet ja tekee sisustasta mauttoman :lol: sopii korkeintaan Evo Lanceriin + muihin saman luokan vehkeisiin. Ysivitosessa ehkä se alumiinijäljitelmä ois paras jos tarttis valita.

Ja kiitoksia hyvistä vastauksista noihin mun kysymyksiin!
ysifemma
"Viggen"
Viestit: 682
Liittynyt: To Loka 08, 2009 23:04

Re: Mistä tietää onko 2004 mallissa uudempi huohotinjärjestelmä?

Viesti Kirjoittaja ysifemma »

Lefis kirjoitti:Jotkut sanovat että itse vika olis männissä... :?
Niin onko tähän asiaan tullut matkan varrella päivitystä - parannusta - vai ovatko männät (renkaat) saman laatuisia (alihankkijat) kuin aiemmissa moottori malleissa ?

Siis versus nolla neljä ja sitä ennen valmistetut B2X5 moottorit.
Saab 9-5 2.0t 1998
Pola
"Hölösuu"
Viestit: 1368
Liittynyt: Pe Heinä 21, 2006 22:03
Paikkakunta: Hamina

Re: Mistä tietää onko 2004 mallissa uudempi huohotinjärjestelmä?

Viesti Kirjoittaja Pola »

Entäs minkätakia nuo koneviat on automaatillisissa autoissa huomattavasti yleisempiä kuin manuaaleissa?
#3272
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: Mistä tietää onko 2004 mallissa uudempi huohotinjärjestelmä?

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Automaatteja ainakin luultavasti ostetaan enemmän kaupunkiajoon ja kauppakasseiksi vaimon käyttöön tms.

Automaatti myös käyttää normiajossa vähän kierroksia mutta polkiessa taas paljon jolloin kuormitus jää pienemmäksi. Manuaalissa moottori todennäköisemmin näkee enemmän yhdistelmää keskikorkeat kierrokset ja melko korkea kuorma (=hyvä karstanpolttoon).
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Vastaa Viestiin