Onko 9-5 virtalukko kehittynyt / parantunut 9000 sarjalaisista ?
Aika ajoin kun avain on käännetty OFF asentoon ja käydään avainta nostamaan pois virtalukosta niin se nousee vähän ( tahmeasti ), samoin lukkopesä aika ajoin pullahtaa sinne yläasentoon vähän ( tahmeasti ).
Mitään muuta vikaa ei ole, kuten virtojen tai valojen päälle jääntiä.
Ysi tonnareissa toiseen laitoin ongelmien alettua Hiltin erikois "ohutta öljyä" lukkopatruunaan ( paikallinen insinööri kehui tämän auttavan ) ja ajo jatkui ongelmitta yli vuoden kunnes laukesi sitten kerrasta, toisessa tonnarissa samainen öljy auttoi viikon verran ja molemmathan ne menivät sitten vaihtoon.
Kysymys kuuluukin voiko tässä mallissa olla samanlaista ongelmaa ?, onko syy ollut vain kylmässä hytissä ?, onko tuohon jotain öljyä edes suositeltavaa laittaa ? , jos, niin mitä ?
Vai onko allekirjoittaneella vain vääränlainen kääntö tuntuma kun reilut kymmenen vuotta on ratin takanta virtalukkoa käännelty.
9 - 5 VIRTALUKON LUETETTAVUUS ?
-
- "Viggen"
- Viestit: 697
- Liittynyt: Ti Marras 08, 2005 18:04
Re: 9 - 5 VIRTALUKON LUETETTAVUUS ?
Haulla löytyy juttua ja virtalukko sopii ristiin tonnarin kanssa. Helpoin tapa on uusi/putsata virtalukko. Uudemmissa ei ole ihan niin paljon ongelmia, koska avainta ei käytetä muissa lukoissa (kauko-ohjattu keskuslukko).jukkalehikoinen kirjoitti:Onko 9-5 virtalukko kehittynyt / parantunut 9000 sarjalaisista ?
Aika ajoin kun avain on käännetty OFF asentoon ja käydään avainta nostamaan pois virtalukosta niin se nousee vähän ( tahmeasti ), samoin lukkopesä aika ajoin pullahtaa sinne yläasentoon vähän ( tahmeasti ).
Mitään muuta vikaa ei ole, kuten virtojen tai valojen päälle jääntiä.
Ysi tonnareissa toiseen laitoin ongelmien alettua Hiltin erikois "ohutta öljyä" lukkopatruunaan ( paikallinen insinööri kehui tämän auttavan ) ja ajo jatkui ongelmitta yli vuoden kunnes laukesi sitten kerrasta, toisessa tonnarissa samainen öljy auttoi viikon verran ja molemmathan ne menivät sitten vaihtoon.
Kysymys kuuluukin voiko tässä mallissa olla samanlaista ongelmaa ?, onko syy ollut vain kylmässä hytissä ?, onko tuohon jotain öljyä edes suositeltavaa laittaa ? , jos, niin mitä ?
Vai onko allekirjoittaneella vain vääränlainen kääntö tuntuma kun reilut kymmenen vuotta on ratin takanta virtalukkoa käännelty.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Re: 9 - 5 VIRTALUKON LUETETTAVUUS ?
Meikällä jää kans välillä pohjaan. Avaimella kun avittaa, niin nousee ylös. Siis lukkopesä.... 

9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
# 2333
-
- "Viggen"
- Viestit: 527
- Liittynyt: Pe Joulu 03, 2004 09:32
- Paikkakunta: Oulu
Re: 9 - 5 VIRTALUKON LUETETTAVUUS ?
Joo, itellä oli vastaavaa vaivaa: milloin ei avain lähteny kunnolla pois, millon jäi nappi pohjaan yms.
Sitte oltiinki kohta jo totaalisen jumissa.
Helppo tuo on vaihtaa, se mansetti lähtee pyöräyttämällä, avain yks pykälä oikeelle, kuusiokoloavain reikään, joka näkyy jonkin verran putkea alaspäin oikeassa laidassa, työnnät sillä tappia ja nostat avaimesta lukkopesän irti.
Ite tilasin romikselta vähänajetusta kolariautosta priiman lukkosylinterin, vein vanhan ja uuden kunnon lukkosepälle, joka teki niistä alkuperäiselle avaimelle uudenverosen lukon (haitat oli vanhasta kulunu ku oli paskan kans hinkattu), saabilta halvalla uus avain ja kovaa ajoa. Koko homma alle satasen.
...ja väliajan ajoin sokealla sylinterillä (nylonista holkki, joka oikean paksunen ja jossa virtalukon pohjaa pyörittävä tappi pohjassa ja avaimelle reikä päällä, että ajonesto ei toimi - onnistuu ruuvimeisselillä pyörittämälläkin, jos saat vain avaimesi siihen lukkomansettiin keskitettyä samalla)
...siis yhteenvetona: vaihda koko systeemi, ite kattelin melkein liian kauan eriasteista jumimista ja sitten olikin jo ongelma saada tuo irti kun ei avain pyörähtänyt lukossa -> pari tuntia taistelua ja irti - onneksi
Sitte oltiinki kohta jo totaalisen jumissa.
Helppo tuo on vaihtaa, se mansetti lähtee pyöräyttämällä, avain yks pykälä oikeelle, kuusiokoloavain reikään, joka näkyy jonkin verran putkea alaspäin oikeassa laidassa, työnnät sillä tappia ja nostat avaimesta lukkopesän irti.
Ite tilasin romikselta vähänajetusta kolariautosta priiman lukkosylinterin, vein vanhan ja uuden kunnon lukkosepälle, joka teki niistä alkuperäiselle avaimelle uudenverosen lukon (haitat oli vanhasta kulunu ku oli paskan kans hinkattu), saabilta halvalla uus avain ja kovaa ajoa. Koko homma alle satasen.
...ja väliajan ajoin sokealla sylinterillä (nylonista holkki, joka oikean paksunen ja jossa virtalukon pohjaa pyörittävä tappi pohjassa ja avaimelle reikä päällä, että ajonesto ei toimi - onnistuu ruuvimeisselillä pyörittämälläkin, jos saat vain avaimesi siihen lukkomansettiin keskitettyä samalla)
...siis yhteenvetona: vaihda koko systeemi, ite kattelin melkein liian kauan eriasteista jumimista ja sitten olikin jo ongelma saada tuo irti kun ei avain pyörähtänyt lukossa -> pari tuntia taistelua ja irti - onneksi
2xSaab, ikäeroa vaatimattomasti vajaat 36 vuotta
95 VAN -71 MA, 9-5 Stw Aero -06,
9-3 SC TTiD A6 -08, 9-5 Wagon -01/-02 KA, 9000 CD 2.3i -92 -- MYYTY pois
--2236--
95 VAN -71 MA, 9-5 Stw Aero -06,
9-3 SC TTiD A6 -08, 9-5 Wagon -01/-02 KA, 9000 CD 2.3i -92 -- MYYTY pois
--2236--
-
- "Viggen"
- Viestit: 697
- Liittynyt: Ti Marras 08, 2005 18:04
Re: 9 - 5 VIRTALUKON LUETETTAVUUS ?
valot sammuvatkin, tahmaisuus ( edelleen aika ajoin ) avainta ylös nostettaessa.
Re: 9 - 5 VIRTALUKON LUETETTAVUUS ?
Miten tuon lukitus reiän saa kaivettua helpoiten esille? Keskikonsoli pois?Helppo tuo on vaihtaa, se mansetti lähtee pyöräyttämällä, avain yks pykälä oikeelle, kuusiokoloavain reikään, joka näkyy jonkin verran putkea alaspäin oikeassa laidassa, työnnät sillä tappia ja nostat avaimesta lukkopesän irti.
Re: 9 - 5 VIRTALUKON LUETETTAVUUS ?
Tuolla mansetilla viitataan siihen virtalukon ympärillä olevaan muoviosaan, jossa on ne OFF- START- sun muut tekstit. Sen kun ottaa pois niin lukitusreikä paljastuu. Irtoaa siis pyöräyttämällä hiukan myötäpäivään ja nostamalla pois.
Saab 9-5 Aero XWD -11