Saabin tulevaisuus II
Re: Saabin tulevaisuus II
Hieno homma että museo näyttäisi säilyvän, jää jokin muisto Saabista jos eivät saa myytyä koko tehdasta jollekkin joka jatkaisi tuotantoa Ruotsissa. Mielenkiinnolla odotellaan ratkaisuja.
Re: Saabin tulevaisuus II
Ja taas jatkoa asiaan:
Likvidationen av Saab Nordamerika med säte i Royal Oak utanför Detroit har inletts.
– Vi har upplyst borgenärerna om att det är vår uppfattning att det inte finns någon möjlighet att rädda bolaget, säger Jim McTevia på advokatbyrån McTevia & Associates till Detroit News. Byrån samarbetar med Saabs konkursförvaltare.
___________________________________________________________
Saab yhtiön likvidointi pohjois amerikassa on aloitettu Royal Oak'issa Detroitin ulkopuolella.
-Olemme informoineet velkojia, että se on yhtiön johdon käsitys ettei
yhtiötä pystytä pelastamaan, sanoo Jim McTevia asianajajatoimistosta MCTevia & Associates,
Detroit News lehdelle. Toimisto tekee yhteistyötä konkurssi käsittelijöiden kanssa ruotsissa.
http://ttela.se/ekonomi/saab/1.1507914- ... saab-i-usa
Likvidationen av Saab Nordamerika med säte i Royal Oak utanför Detroit har inletts.
– Vi har upplyst borgenärerna om att det är vår uppfattning att det inte finns någon möjlighet att rädda bolaget, säger Jim McTevia på advokatbyrån McTevia & Associates till Detroit News. Byrån samarbetar med Saabs konkursförvaltare.
___________________________________________________________
Saab yhtiön likvidointi pohjois amerikassa on aloitettu Royal Oak'issa Detroitin ulkopuolella.
-Olemme informoineet velkojia, että se on yhtiön johdon käsitys ettei
yhtiötä pystytä pelastamaan, sanoo Jim McTevia asianajajatoimistosta MCTevia & Associates,
Detroit News lehdelle. Toimisto tekee yhteistyötä konkurssi käsittelijöiden kanssa ruotsissa.
http://ttela.se/ekonomi/saab/1.1507914- ... saab-i-usa
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Saabin tulevaisuus II
Pieni käännös virhe eli artikkelissa puhutaan SAAB Nordamerika:sta ei SAAB emoyhtiöstä.core2 kirjoitti:Ja taas jatkoa asiaan:
Likvidationen av Saab Nordamerika med säte i Royal Oak utanför Detroit har inletts.
– Vi har upplyst borgenärerna om att det är vår uppfattning att det inte finns någon möjlighet att rädda bolaget, säger Jim McTevia på advokatbyrån McTevia & Associates till Detroit News. Byrån samarbetar med Saabs konkursförvaltare.
___________________________________________________________
Saab yhtiön likvidointi pohjois amerikassa on aloitettu Royal Oak'issa Detroitin ulkopuolella.
-Olemme informoineet velkojia, että se on yhtiön johdon käsitys ettei
yhtiötä pystytä pelastamaan, sanoo Jim McTevia asianajajatoimistosta MCTevia & Associates,
Detroit News lehdelle. Toimisto tekee yhteistyötä konkurssi käsittelijöiden kanssa ruotsissa.
http://ttela.se/ekonomi/saab/1.1507914- ... saab-i-usa
Re: Saabin tulevaisuus II
Viime viikolla esillä käväisi uutinen, jonka mukaan Youngman olisi jo jättänyt tarjouksensa. Näin ei kuitenkaan tainnut asian laita olla ja uutinen poistettiinkin pian Saabsunitedin sivuilta kun asia varmistui. Sitten arvioitiin Youngmanin jättävän tarjouksen heti alkuviikosta, mutta eipä vissiin ole jättänyt.
Olisiko GM onnistunut latistamaan innostusta? Tosin eihän nuo pesänhoitajat heti ole tiedottamassa joka asiasta. Täytyy siis taas vain odotella.
Olisiko GM onnistunut latistamaan innostusta? Tosin eihän nuo pesänhoitajat heti ole tiedottamassa joka asiasta. Täytyy siis taas vain odotella.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
Re: Saabin tulevaisuus II
Hmmmh, virheitä saattaa olla, mutta missä mainitsin emoyhtiön? sanoin nimenomaan pohjois amerikan.lk kirjoitti:Pieni käännös virhe eli artikkelissa puhutaan SAAB Nordamerika:sta ei SAAB emoyhtiöstä.core2 kirjoitti:Ja taas jatkoa asiaan:
Likvidationen av Saab Nordamerika med säte i Royal Oak utanför Detroit har inletts.
– Vi har upplyst borgenärerna om att det är vår uppfattning att det inte finns någon möjlighet att rädda bolaget, säger Jim McTevia på advokatbyrån McTevia & Associates till Detroit News. Byrån samarbetar med Saabs konkursförvaltare.
___________________________________________________________
Saab yhtiön likvidointi pohjois amerikassa on aloitettu Royal Oak'issa Detroitin ulkopuolella.
-Olemme informoineet velkojia, että se on yhtiön johdon käsitys ettei
yhtiötä pystytä pelastamaan, sanoo Jim McTevia asianajajatoimistosta MCTevia & Associates,
Detroit News lehdelle. Toimisto tekee yhteistyötä konkurssi käsittelijöiden kanssa ruotsissa.
http://ttela.se/ekonomi/saab/1.1507914- ... saab-i-usa
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Saabin tulevaisuus II
Aiemminkin on käynyt näin SU:n kohdalla ja syynä taitaa olla lähinnä kirjoittajien innostus uutisoida toiveita."The Deal"-ilmiö on valitettavan tuttu viime ajoilta.mike kirjoitti:Viime viikolla esillä käväisi uutinen, jonka mukaan Youngman olisi jo jättänyt tarjouksensa. Näin ei kuitenkaan tainnut asian laita olla ja uutinen poistettiinkin pian Saabsunitedin sivuilta kun asia varmistui. Sitten arvioitiin Youngmanin jättävän tarjouksen heti alkuviikosta, mutta eipä vissiin ole jättänyt.
Olisiko GM onnistunut latistamaan innostusta? Tosin eihän nuo pesänhoitajat heti ole tiedottamassa joka asiasta. Täytyy siis taas vain odotella.
Re: Saabin tulevaisuus II
Joko linjalla olleet keskeneräiset autot on tehty valmiiksi ja romutettu?
Ei kai kiinalaiset ole vetäytyneet ostotarjouksesta? Jos ovat niin sitten alkaa näyttää tosi huonolta vaikka ei ole näyttänyt pitkään aikaan hyvältäkään.
Ei kai kiinalaiset ole vetäytyneet ostotarjouksesta? Jos ovat niin sitten alkaa näyttää tosi huonolta vaikka ei ole näyttänyt pitkään aikaan hyvältäkään.
Re: Saabin tulevaisuus II
Toivottavasti kiinalaiset ovat vielä mukana. Kun Spyker osti Saabin, niin silloinkin ennen ostoaikaa GM vatuloi ja uhkaili.ristoj kirjoitti:Joko linjalla olleet keskeneräiset autot on tehty valmiiksi ja romutettu?
Ei kai kiinalaiset ole vetäytyneet ostotarjouksesta? Jos ovat niin sitten alkaa näyttää tosi huonolta vaikka ei ole näyttänyt pitkään aikaan hyvältäkään.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Saabin tulevaisuus II
Ruotsin valtio on nyt Saabin suurin velkoja maksettuaan pois takaamansa lainan euroopan investointipankille.
Ruotsin "riksgälden" maksoi takaukset pois ja omistaa pantit Saab Automobile Parts AB ja työkalu valmistaja Saab Automobile Tools AB.
http://ttela.se/ekonomi/saab/1.1509477- ... -lan-i-eib
Ruotsin "riksgälden" maksoi takaukset pois ja omistaa pantit Saab Automobile Parts AB ja työkalu valmistaja Saab Automobile Tools AB.
http://ttela.se/ekonomi/saab/1.1509477- ... -lan-i-eib
Riksgälden har betalat Saabs lån i Europeiska investeringsbanken (EIB).
– Skattebetalarna har fullgoda säkerheter, säger Unni Jerndal, kommunikationschef på Riksgälden.
Riksgälden har betalat Saab Automobiles lån i Europeiska investeringsbanken. Bo Lundgren är riksgäldsdirektör.
Riksgälden blir därmed största fordringsägare på Saabs konkursbo. Som säkerhet för sin fordran har Riksgälden pant i aktierna i Saabs reservdelsbolag Saab Automobile Parts AB och i verktygsföretaget Saab Automobile Tools AB. Fordran uppgår till nära 2,2 miljoner kronor.
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Re: Saabin tulevaisuus II
youngmannista ei ole tällä vkolla kuulunut mitään. Mahindra oli saanut sovittua tapaamisen pesänselvittäjien kanssa ja turkkilaiset oli tehnyt nda:n. Nda ei ei taida tarkottaa muuta kuin jompikumpi firma paljastaa luottamuksellisia tietoja toiselle osapuolelle. Ei esim. Automaattisesti tarkoita että turkkilaiset olisivat esim. Jättänyt tarjouksen. Lisäksi mukana on muitakin pelureita esim. ruotsalaisia jotka ei ole kiinnostustaan kertonut julkisuuteen.
9-5 2.0T ARC
NG9-5 TID4, NG9-5 Turbo4 Biopower
NG9-5 TID4, NG9-5 Turbo4 Biopower
Re: Saabin tulevaisuus II
NDA-sopimus, eli käsittääkseni salassapitosopimus.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Saabin tulevaisuus II
Youngman laddar för skarpt bud
Träffar konkursförvaltare på måndag
– De kommer att lägga sig på den nivå som är nödvändig.
________________________________
Youngman lataa kovaa tarjousta.
Tapaavat Konkurssinhoitajan maanantaina.
-Heidän tarjouksensa tulee olemaan sillä tasolla joka on välttämätön.
Linkki uutiseen.
Träffar konkursförvaltare på måndag
– De kommer att lägga sig på den nivå som är nödvändig.
________________________________
Youngman lataa kovaa tarjousta.
Tapaavat Konkurssinhoitajan maanantaina.
-Heidän tarjouksensa tulee olemaan sillä tasolla joka on välttämätön.
Linkki uutiseen.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Saabin tulevaisuus II
Edelleen, hjyvvä hjomma!core2 kirjoitti:Youngman laddar för skarpt bud
Träffar konkursförvaltare på måndag
– De kommer att lägga sig på den nivå som är nödvändig.
________________________________
Youngman lataa kovaa tarjousta.
Tapaavat Konkurssinhoitajan maanantaina.
-Heidän tarjouksensa tulee olemaan sillä tasolla joka on välttämätön.
Linkki uutiseen.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Re: Saabin tulevaisuus II
Tyhjissä halleissako meinaavat autoja kasailla, eikös linjat jo lähtenyt Kiinaan?
VÄXELLÅDSFABRIKEN
MALMÖFABRIKEN
Vai olikos nämä jo aiemmin suljettuja tehtaita.
VÄXELLÅDSFABRIKEN
MALMÖFABRIKEN
Vai olikos nämä jo aiemmin suljettuja tehtaita.
Samalla SAABilla jo vuodesta 1992
Disclaimer: Tero_s kirjoittaa vain mielipiteitään.
Disclaimer: Tero_s kirjoittaa vain mielipiteitään.
Re: Saabin tulevaisuus II
Oli.Tero_s kirjoitti:Tyhjissä halleissako meinaavat autoja kasailla, eikös linjat jo lähtenyt Kiinaan?
VÄXELLÅDSFABRIKEN
MALMÖFABRIKEN
Vai olikos nämä jo aiemmin suljettuja tehtaita.