Biopower & RE85 (og93/ng900)
Re: Biopower & RE85
Kannattaa harkita jos on mahdollisuus tankata lähes aina RE85/E85 polttoainetta. Muuten menee sen verran hankalaksi että parempi vaihtaa T7 autoon jolla saa ajaa aitona flexifuelina.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Biopower & RE85
Eli siis T7 9-3:sella voi oikealla softalla ajaa sekaisin E85:lla ja normi-98:lla?jcarlson kirjoitti:Kannattaa harkita jos on mahdollisuus tankata lähes aina RE85/E85 polttoainetta. Muuten menee sen verran hankalaksi että parempi vaihtaa T7 autoon jolla saa ajaa aitona flexifuelina.
Olen aiemmin näitä keskusteluita lukenut ja hämääntynyt näiden T5/T7-erojen takia luulemaan että tuollaista perus matalapaineturboa ei saisi helpolla toimimaan sekä-että mutta olen siis ollut väärässä? Jos olen ja tuon meidänkin 9-3:n (2.0t -01) saisi toimimaan myös etanolilla niin nykyisellä etanoli-bensa-hintaerolla voisi kiinnostaa.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8089
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Biopower & RE85
Taikasana on trionicin versio. T5 on "hankalampi", T7:an löytyy hyvät softat.Rattivaihde kirjoitti: Olen aiemmin näitä keskusteluita lukenut ja hämääntynyt näiden T5/T7-erojen takia luulemaan että tuollaista perus matalapaineturboa ei saisi helpolla toimimaan sekä-että mutta olen siis ollut väärässä? Jos olen ja tuon meidänkin 9-3:n (2.0t -01) saisi toimimaan myös etanolilla niin nykyisellä etanoli-bensa-hintaerolla voisi kiinnostaa.
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Biopower & RE85
T7 on aito flexifuel kunhan vain vaihtaa softan (Saabin oma Biopower). Tällöin lambdan avustuksella ja fiksulla algoritmilla päätellään jatkuvasti todellinen etanoliprosentti ja sekoitukset eivät ole ongelma.
T5 ei ole olemassa flexifuel toiminnallisuutta, vaan kartat pitää säätää joko bensalle tai etanolille ja polttoaineen tunnistusta ei ole.
T5 ei ole olemassa flexifuel toiminnallisuutta, vaan kartat pitää säätää joko bensalle tai etanolille ja polttoaineen tunnistusta ei ole.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Biopower & RE85
Jep jep, tuli jo kanssasaabistilta aiheesta yv:tä eli täältäkin liitytään luultavasti pian viina-autoilijoiden joukkoon. (satkun taidan pitää jatkossakin mahdollisimman alkoholittomana, vain viisiprosenttista sille annan.)
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Biopower & RE85
Pakkasongelmat viinan kanssa?! Omani lähti yön yli seisonnan jälkeen -27'c kelissä kerrasta käyntiin ja nätisti jäi hyrräämään. Hetken pyöri ~1500, mutta sitten tasoittui. Autona 9-3 aero ja Vesa67:n tekemä etanolisofta! kiitoksia hänelle!:)
Re: Biopower & RE85
Hyvin on pelannut täälläkin.Mara[] kirjoitti:Pakkasongelmat viinan kanssa?! Omani lähti yön yli seisonnan jälkeen -27'c kelissä kerrasta käyntiin ja nätisti jäi hyrräämään. Hetken pyöri ~1500, mutta sitten tasoittui. Autona 9-3 aero ja Vesa67:n tekemä etanolisofta! kiitoksia hänelle!:)
Kuluttaa sen 20-30% enemmän.
Hintaero on huima; RE85 maksaa Kokkolassa 0.999Euroa/L -10centtiä ST1:n etukortilla. 95E10 on jotain 1.56...
Viinan hinta ei muuttunut mihinkään veron myötä. Toivottavasti ei muutukkaan
Janne
Janne
9-3 Vector -08 AT Sport Combi 1.9Tid
9-3 Vector -08 AT Sport Combi 1.9Tid
Re: Biopower & RE85
-10 senttiä?! Wtf, dieselistä ja bensasta saa käytännössä korkeintaan 2...
0,899e ei todellakaan ole paha hinta etanolilitrasta nykypäivänä.
0,899e ei todellakaan ole paha hinta etanolilitrasta nykypäivänä.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Biopower & RE85
Joo toi T5Suiten e85 konversio ei sovellu talvikeleihin, roikan vaatii kun pakkanen menee -10 paikkeille. Kone lämpöisenä toimii moitteetta.
Matti Penttinen #1807
9-3 2.0t Cabriolet -00
9-3 2.0t Cabriolet -00
Re: Biopower & RE85
Kappas..itse olen saanut st1 kortilla hintaan 0,989€ vain :/
Re: Biopower & RE85
Kait sitä joutunee polttoainepumpun vaihtaa et pääsee läträän tänki kaman kaa. Ei vaan oo saannu aikasex. Kaikki muuhan tuota olisi noin suunillee kuosis.
9-3.1972
Re: Biopower & RE85
jeippo kirjoitti:Kappas..itse olen saanut st1 kortilla hintaan 0,989€ vain :/
Sori, pilkkuvirhe. Taitaa olla 1 centti siis se alennus. Mutta kuitenkin.
Janne
Janne
9-3 Vector -08 AT Sport Combi 1.9Tid
9-3 Vector -08 AT Sport Combi 1.9Tid
Re: Biopower & RE85
Jotain on pielessä, ota piruttain yhteyttä nimimerkkiin "jcarlson".Cruor kirjoitti:Joo toi T5Suiten e85 konversio ei sovellu talvikeleihin, roikan vaatii kun pakkanen menee -10 paikkeille. Kone lämpöisenä toimii moitteetta.
Tässä yks hänen viesteistään omalla softalla ajelusta pakkasella.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Biopower & RE85
Joo siis kyllä T5Suitella onnistuu tekemään toimivan softan, mutta T5Suiten "Convert to E85 (ethanol) fuel" -toiminto ei sitä teecore2 kirjoitti:Jotain on pielessä, ota piruttain yhteyttä nimimerkkiin "jcarlson".Cruor kirjoitti:Joo toi T5Suiten e85 konversio ei sovellu talvikeleihin, roikan vaatii kun pakkanen menee -10 paikkeille. Kone lämpöisenä toimii moitteetta.
Tässä yks hänen viesteistään omalla softalla ajelusta pakkasella.
Matti Penttinen #1807
9-3 2.0t Cabriolet -00
9-3 2.0t Cabriolet -00
Re: Biopower & RE85
Mistä porukka haalii näitä "Biopower" softia autoihinsa? tekeekö joku foorumilainen?
Saab 9-3 2.0t -99