Saako näistö boostereita / starttereita käyttää saabissa? Koska edellinen autoni oli traktori (volvo 740) jossa saa tehdä mitä vain, nyt jäi tämä vaivaamaan.
Kaveri heittää huomen aamulla mulle tuon boosterin että saan autoa käyntiin (ei pyöräytä kun muutaman kerran, ja hyytyy.).
Kannattaako miten käynnistää?
käynnistymisongelmaa
Re: käynnistymisongelmaa
Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Re: käynnistymisongelmaa
Kyllä boosteria korjaamo jengi mukanaan kantaa näin kylmillä kun hakevat auton ulkoa huoltoon ja remonttiin.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: käynnistymisongelmaa
Kannattaisi ennemmin ladata akkua yön yli akkulaturilla. Voipi olla näillä pakkasilla tyhjä akku umpijäässä aamulla...Shadow_Fi kirjoitti: Kaveri heittää huomen aamulla mulle tuon boosterin että saan autoa käyntiin (ei pyöräytä kun muutaman kerran, ja hyytyy.).
Kannattaako miten käynnistää?
Eski
Re: käynnistymisongelmaa
tätähän se mullakin tänään teki ku webastolla lämmitin akun ei starttikuntoon....ja niiiin monet kerrat aiemmin 

9-3.1972
Re: käynnistymisongelmaa
Joo, ei oo laturia, mutta boosterin saan huomenna. Akku menee joka tapauksessa vaihtoon. Kunhan boosteri autoa ei hajottais.
Ajelen joka päivä töihin 12km yhteen suuntaan, 100km/h motaria pitkin. Auto seisoi vain 2 päivää koska olen lomalla.. Ja tälläinen ylläri. En halua omistaa moista akkua.
Ajelen joka päivä töihin 12km yhteen suuntaan, 100km/h motaria pitkin. Auto seisoi vain 2 päivää koska olen lomalla.. Ja tälläinen ylläri. En halua omistaa moista akkua.

Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
Re: käynnistymisongelmaa
Kannattaa myös tarkistaa, että akku ei purkaudu itsekseen. Jos kipinöi akun kenkää kiinnittäessä, niin johonkin karkaa liikaa virtaa. Uusi akku on pian entinen, kun pääsee jäätymään tyhjänä.
Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Re: käynnistymisongelmaa
Jos taas palattaisiin alkuperäiseen aiheeseen
Tänään vaihdettiin Boschin kunnostettu startti. Vähän epäilytti sopivuus kun varaosamyyjä antoi 1.4kw vanhemman mallin vakuuttaen sen sopivan tilalle. Virtajohto aiheutti vain ylimääräistä jumppaa kun mitoitus oli just eikä melkein mutta johdon kiinnikkeitä löysäämällä sai tarvittavan 1cm löysiä joita starttien erilainen mitoitus vaatii. Muuten tilaongelmaa ainakaan -03:ssa ei ollut.
Vanhassa startissa olikin väljää sekä pittus- että leveyssuunnassa ja "uusi" startti pyöritti nopeammin puolilämmintä konetta kuin mitä vanha startti koskaan minun 3vuoden omistusaikana. Huomenaamulla näkee miten 3 tunnin roikassaolon jälkeen lähtee kun yöksi on luvannut -30.

Tänään vaihdettiin Boschin kunnostettu startti. Vähän epäilytti sopivuus kun varaosamyyjä antoi 1.4kw vanhemman mallin vakuuttaen sen sopivan tilalle. Virtajohto aiheutti vain ylimääräistä jumppaa kun mitoitus oli just eikä melkein mutta johdon kiinnikkeitä löysäämällä sai tarvittavan 1cm löysiä joita starttien erilainen mitoitus vaatii. Muuten tilaongelmaa ainakaan -03:ssa ei ollut.
Vanhassa startissa olikin väljää sekä pittus- että leveyssuunnassa ja "uusi" startti pyöritti nopeammin puolilämmintä konetta kuin mitä vanha startti koskaan minun 3vuoden omistusaikana. Huomenaamulla näkee miten 3 tunnin roikassaolon jälkeen lähtee kun yöksi on luvannut -30.
9-5 2.0t wagon biopower linear sport - 05, 9-3 cabriolet 2.0t A SE -00, 900i 16valve 3d - 93
detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.