käynnistymisongelmaa

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Shadow_Fi
"Hölösuu"
Viestit: 1189
Liittynyt: To Helmi 16, 2006 11:16
Paikkakunta: Lappi

Re: käynnistymisongelmaa

Viesti Kirjoittaja Shadow_Fi »

Saako näistö boostereita / starttereita käyttää saabissa? Koska edellinen autoni oli traktori (volvo 740) jossa saa tehdä mitä vain, nyt jäi tämä vaivaamaan.

Kaveri heittää huomen aamulla mulle tuon boosterin että saan autoa käyntiin (ei pyöräytä kun muutaman kerran, ja hyytyy.).

Kannattaako miten käynnistää?
Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
core2
"Hölösuu"
Viestit: 4533
Liittynyt: Pe Kesä 04, 2010 18:57
Paikkakunta: Nyköping

Re: käynnistymisongelmaa

Viesti Kirjoittaja core2 »

Kyllä boosteria korjaamo jengi mukanaan kantaa näin kylmillä kun hakevat auton ulkoa huoltoon ja remonttiin.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: käynnistymisongelmaa

Viesti Kirjoittaja Eski »

Shadow_Fi kirjoitti: Kaveri heittää huomen aamulla mulle tuon boosterin että saan autoa käyntiin (ei pyöräytä kun muutaman kerran, ja hyytyy.).

Kannattaako miten käynnistää?
Kannattaisi ennemmin ladata akkua yön yli akkulaturilla. Voipi olla näillä pakkasilla tyhjä akku umpijäässä aamulla...

Eski
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Re: käynnistymisongelmaa

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

tätähän se mullakin tänään teki ku webastolla lämmitin akun ei starttikuntoon....ja niiiin monet kerrat aiemmin ;)
9-3.1972
Shadow_Fi
"Hölösuu"
Viestit: 1189
Liittynyt: To Helmi 16, 2006 11:16
Paikkakunta: Lappi

Re: käynnistymisongelmaa

Viesti Kirjoittaja Shadow_Fi »

Joo, ei oo laturia, mutta boosterin saan huomenna. Akku menee joka tapauksessa vaihtoon. Kunhan boosteri autoa ei hajottais.

Ajelen joka päivä töihin 12km yhteen suuntaan, 100km/h motaria pitkin. Auto seisoi vain 2 päivää koska olen lomalla.. Ja tälläinen ylläri. En halua omistaa moista akkua. ;)
Saab 9-5 2.3T, 2000, Automatic, E85 Stage 1 by jcarlson
Saab 9-5 2.3t, 2002, Manual, E85 Stage 1 by jcarlson
#5866
JKen
"Hölösuu"
Viestit: 1490
Liittynyt: Ti Elo 31, 2004 13:00
Paikkakunta: Kokkola

Re: käynnistymisongelmaa

Viesti Kirjoittaja JKen »

Kannattaa myös tarkistaa, että akku ei purkaudu itsekseen. Jos kipinöi akun kenkää kiinnittäessä, niin johonkin karkaa liikaa virtaa. Uusi akku on pian entinen, kun pääsee jäätymään tyhjänä.
Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Maikki
"Hölösuu"
Viestit: 1133
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 22:52
Paikkakunta: Oulu

Re: käynnistymisongelmaa

Viesti Kirjoittaja Maikki »

Jos taas palattaisiin alkuperäiseen aiheeseen :wink:

Tänään vaihdettiin Boschin kunnostettu startti. Vähän epäilytti sopivuus kun varaosamyyjä antoi 1.4kw vanhemman mallin vakuuttaen sen sopivan tilalle. Virtajohto aiheutti vain ylimääräistä jumppaa kun mitoitus oli just eikä melkein mutta johdon kiinnikkeitä löysäämällä sai tarvittavan 1cm löysiä joita starttien erilainen mitoitus vaatii. Muuten tilaongelmaa ainakaan -03:ssa ei ollut.

Vanhassa startissa olikin väljää sekä pittus- että leveyssuunnassa ja "uusi" startti pyöritti nopeammin puolilämmintä konetta kuin mitä vanha startti koskaan minun 3vuoden omistusaikana. Huomenaamulla näkee miten 3 tunnin roikassaolon jälkeen lähtee kun yöksi on luvannut -30.
9-5 2.0t wagon biopower linear sport - 05, 9-3 cabriolet 2.0t A SE -00, 900i 16valve 3d - 93

detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
Vastaa Viestiin