No niinpä. Olis pitäny miettiä tarkemmin nää talviolosuhteet ennen kuin sortuu italialaiseen autoon, ei tommonen vajaa 12 vuotta akun kestoikänä ole mitenkään hyväksyttävissäng900aero kirjoitti:Noissa italiaanoissa on aina noita sähkövikoja, eivät sovi tänne pohjolaan vaan etelään palmujen katveeseenV.J.S kirjoitti:Siis miten voi luotettavaksi tiedetyn talviauton eli Fiiatin (vuosimalli 2000) alkuperäinen 45Ah Magneti Marelli akku hyytyä vaikka pakkasta ei ole ollut juuri lainkaan? Siis todella hämmentävää. No, kotimatka meni kivasti "julkisilla", eli junalla ja taksilla
Ihmettelyketju
-
V.J.S
- "Hölösuu"
- Viestit: 8101
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Ihmettelyketju
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Ihmettelyketju
Erittäin asiallinen kirjoitus, täsmälleen samaa mieltä.aero kirjoitti:Oon edelleen vahvasti sitä mieltä, että Helsingin perusongelma on liikaa porukkaa ja touhua tungettuna liian pieneen tilaan...
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Ihmettelyketju
sillä kukaan täysjärkinen ei sinne muutakkaan asumaan 
# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Ihmettelyketju
Osa on vain valitettavasti täällä olosuhteiden pakosta, onneksi vain toistaiseksi...
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Ihmettelyketju
Täällä? Järvenpää = Helsinki? 
Toki maaseudun autioituminen on ongelma, joka lumipallo-efektinä ajaa ihmisiä isompiin keskuksiin. Ja sen myötä kaikkia muitakin toimintoja. Mutta kyllä ratkaisujen pitää perustua vapaaehtoisuuteen ja kannustimiin, ei pakkoon. Lisäksi tietynasteinen (pää)kaupunkikeskeisyys on vaan realiteettina hyväksyttävä.
Itseänikään ei aivan keskusta-asuminen ehkä kiinnosta. Tai voisi kiinnostaakin, mutta sitten puitteiden pitäisi olla sellaiset, ettei tällä hetkellä oikein budjetti riitä. Espoosta sitten löytyy jo alueita, jotka ovat minulle helpommin sopiva komporomissi. Tulevaisuudessa voisin kuvitella asuvani jossain enemmän maallakin, mutta ei nyt kuitenkaan sentään yli tunnin matkan päässä (pää)kaupungista.
Jos tässä nyt Suomeen ylipäänsä on jäämässä siis..
Vähän särähtää korvaan aina tuo "ihmisten hajauttaminen" tasaisesti ympäri maan - tulee sellainen pakottamisen maku suuhun. En sano että sinä sitä tarkoitit, yleisesti vaan totesin.aero kirjoitti: Tämä vaan ei käytännössä toteudu nykyisellä ruoskintamallilla, vaan sen toteutumiseen pitäisi hajauttaa toimintoja ja ihmisiä. Se taas ei onnistu nykyisellä kansalla, joten ei muuta kun ihastellaan jokatalvisia ketjukolariuutisia.
Toki maaseudun autioituminen on ongelma, joka lumipallo-efektinä ajaa ihmisiä isompiin keskuksiin. Ja sen myötä kaikkia muitakin toimintoja. Mutta kyllä ratkaisujen pitää perustua vapaaehtoisuuteen ja kannustimiin, ei pakkoon. Lisäksi tietynasteinen (pää)kaupunkikeskeisyys on vaan realiteettina hyväksyttävä.
Itseänikään ei aivan keskusta-asuminen ehkä kiinnosta. Tai voisi kiinnostaakin, mutta sitten puitteiden pitäisi olla sellaiset, ettei tällä hetkellä oikein budjetti riitä. Espoosta sitten löytyy jo alueita, jotka ovat minulle helpommin sopiva komporomissi. Tulevaisuudessa voisin kuvitella asuvani jossain enemmän maallakin, mutta ei nyt kuitenkaan sentään yli tunnin matkan päässä (pää)kaupungista.
#3892
9-3 SS Aero '04
"A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster." - Jeremy Clarkson
9-3 SS Aero '04
"A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster." - Jeremy Clarkson
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Ihmettelyketju
Molemmat on tällä ajotaidon erityisalueella, Uudellamaalla.Turbolag kirjoitti:Täällä? Järvenpää = Helsinki?
Ihmetellään tähän perään saman aihepiirin ympäriltä vaikkei se luultavasti mitään autakaan. Helsingin liikenteen sujumisesta en voi hirveästi puhua kun olen siellä ruhtinaalliset neljä kertaa autolla käynyt, ja joka kerta ollut lähinnä itse jaloissa, mutta tämä kotikaupunki ja ympäröivä seutu. Miten on mahdollista että joka helvetin koulu-, koti- tai kauppamatkalla, jotka ovat yleisesti pituudeltaan alle kolme kilometriä, eteen tulee joku ajamaan 30 km/h? Kun kerran rajoitukset on jo valmiiksi rauhalliseen aikaan turhan alhaisessa neljässäkympissä niin pitääkö siitäkin vielä ajaa hiljempaa? Sitten liikennevaloista lähdetään niin että varmasti ei jonon viimeinen enää ehdi ja sitä rataa ja jos tämäkään ei vielä tepsi niin jäädään odottamaan jalankulkijoita jotka sitten löntystävät ilman mitään kiirettä puhelin kourassa tien yli...
Jotain omituista tässä seudussa on kun ei tällaisia ongelmia tunnu olevan muualla ainakaan samassa mittakaavassa. Perusteena tähän reilun kuukauden sisään tehdyt matkat Tampereelle ja Kuorttiin, molemmissa tapauksissa huomasi liikenteen sujuvuuden selvän paranemisen kun ohitti täältä päin tullessa Mäntsälän tai Riihimäen, vastaavasti takaisinpäin tullessa noiden paikkakuntien tienoilla alkoi moottoritieltäkin taas löytymään yhdeksääkymppiä ajavia Yariksia...
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Ihmettelyketju
^ Rattivaihde kirjoittaa asiaa, komppaan täysin tuon Järvenpää-jutun. Itse kun asuttiin Tuusulassa niin tuolla Järvenpäässä tuli asioitua silloin tällöin, ja liikenteen sujuvuus oli juuri kuvailemasi kaltaista joka kerralla. Torvensoittoon liikennevaloissa eivät osaa reagoida oikein, eli kaasupoljinta eivät vaan löydä.
Tuusula-Järvenpää -tie vasta karmea onkin, en ole missään nähnyt niin pahasti alinopeutta ajavia autoilijoita kuin siellä, ja kaken lisäksi siellä tulee joaisella ajokerralla vähintään yksi poliisiauto vastaan. Mitä ilmeisemmin tuon tien valvonta on niin tiukkaa että siellä sitten ajetaan vaarallisen hitaasti?
Järvenpääläisille suosittelisin oikeasti julkisilla kulkemista, sillä siellä ei kertakaikkiaan voi autoilla ilman road rage -kohtauksen iskemistä
Ei Tuusulakaan mikään autoilijan paratiisi ollut, mutta ainakin Hesan työmatkalaiset osasivat ajaa edes silloin tällöin sopivaa ylinopeutta. Paikalliset pienviljelijät sitten tosin osasivat jostain eksyä jonoa muodostamaan.
Nyt on kyllä mukavaa kun ei tarvitse välttämättä käyttää autoa, ei sitten millään huvittaisi alkaa aamulla kaivamaan autoa lumen alta, ja alkaa lääppimään ikkunoita auki skraballa
On se yksityisautoilu välillä vaan ihan ***seestä, etenkin talvella 
Tuusula-Järvenpää -tie vasta karmea onkin, en ole missään nähnyt niin pahasti alinopeutta ajavia autoilijoita kuin siellä, ja kaken lisäksi siellä tulee joaisella ajokerralla vähintään yksi poliisiauto vastaan. Mitä ilmeisemmin tuon tien valvonta on niin tiukkaa että siellä sitten ajetaan vaarallisen hitaasti?
Järvenpääläisille suosittelisin oikeasti julkisilla kulkemista, sillä siellä ei kertakaikkiaan voi autoilla ilman road rage -kohtauksen iskemistä
Ei Tuusulakaan mikään autoilijan paratiisi ollut, mutta ainakin Hesan työmatkalaiset osasivat ajaa edes silloin tällöin sopivaa ylinopeutta. Paikalliset pienviljelijät sitten tosin osasivat jostain eksyä jonoa muodostamaan.
Nyt on kyllä mukavaa kun ei tarvitse välttämättä käyttää autoa, ei sitten millään huvittaisi alkaa aamulla kaivamaan autoa lumen alta, ja alkaa lääppimään ikkunoita auki skraballa
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Re: Ihmettelyketju
Hyvä että edes jossain päin Suomea tällaistakin tapahtuu.Rattivaihde kirjoitti:...jos tämäkään ei vielä tepsi niin jäädään odottamaan jalankulkijoita jotka sitten löntystävät ilman mitään kiirettä puhelin kourassa tien yli...
Re: Ihmettelyketju
Tullut tässä vuoden alusta ihmeteltyä ihmisten ilmeitä suojateillä, kun olen pysähtynyt suojatien eteen päästämään kävelijät ensin. Ilmeet ovat sen näköisiä, että kyseisellä tiellä ei varmasti koskaan ole kukaan aiemmin pysähtynyt suojatien eteen. Iloisesti lähes jokainen vilkuttaa kiitokseksi. Haittapuoli on se, että takana lähes poikkeuksettä kuuluu nastojen raapiminen ja joka kerta saa pelätä kolahtaako takakonttiin joku kiireinen työmatka-autoilija. Ja tämä tapahtuu siis Lappeenrannassa.
ex SAAB 9-3SC -06, emännän käyttis stage 1
tuleva ex SAAB 9-5 -03 2,3t, uusi pata ja hieman uusia kujeita
SAAB 9-5 -07 2,3t
tuleva ex SAAB 9-5 -03 2,3t, uusi pata ja hieman uusia kujeita
SAAB 9-5 -07 2,3t
Re: Ihmettelyketju
Joo, kunhan vaan kettuilin. :pRattivaihde kirjoitti: Molemmat on tällä ajotaidon erityisalueella, Uudellamaalla.
Itse en ole Järvenpäässä käynyt niin montaa kertaa, että olisin jotain erikoislaatuisuutta ehtinyt huomata. Omat kokemukset ovat yleisestikin sellaiset, että suunnilleen yhtä kädettömiä ihmiset on liikenteessä ympäri maan.
#3892
9-3 SS Aero '04
"A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster." - Jeremy Clarkson
9-3 SS Aero '04
"A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster." - Jeremy Clarkson
Re: Ihmettelyketju
Noh eihän tämä moottoritiellä ole ongelma varsinkaan talvella kun on muutenkin max 100 km/h rajoitus. Siellähän kuitenkin on ohituskaista aina käytössä. Tämä ei tosin tainnut olla pointtisi. Todennäköisesti nämä samat Yarikset nutaa seitsemääkymppiä kasikympin alueella oli keli kuin hyvä tahansa.Rattivaihde kirjoitti:vastaavasti takaisinpäin tullessa noiden paikkakuntien tienoilla alkoi moottoritieltäkin taas löytymään yhdeksääkymppiä ajavia Yariksia...
Mönkijän korvike Saab 900i -86
Käyttis Saab 900 S -97
Käyttis Saab 900 S -97
Re: Ihmettelyketju
Juuri siksi se ei toimi. Pakottamalla kansa tasaisesti ympäri maan ei väki ole tyytyväistä vaan ihmisten pitäisi itse haluta sitä, jotta ko. toimintamalli voisi toimia. Vaan kun huomattava osa nykykansasta haluaa asua niin tiiviisti, että tällaisessa erikoistilanteessa paikat ovat tukossa, niin so be it, ei sitä yksittäisenä ihmisenä voi kuin katsella noita ajottaisia joukkomällejä ja toivoa, ettei ne osu omalle reitille.Turbolag kirjoitti:Vähän särähtää korvaan aina tuo "ihmisten hajauttaminen" tasaisesti ympäri maan - tulee sellainen pakottamisen maku suuhun. En sano että sinä sitä tarkoitit, yleisesti vaan totesin.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Ihmettelyketju
Lappeenrannassa ei varmaankaan jalankulkojoiden uskallus ole parhaimmillaan, taitaa olla itäisen naapurin liikennekulttuuri levinnyt jonkin verran sinnekin. Harmi ettei Turussa ja Helsingissä näytä olevan vastaavaa ilmiötä opin ottamisesta eteläisestä ja läntisestä naapurimaasta.vitikka kirjoitti:Tullut tässä vuoden alusta ihmeteltyä ihmisten ilmeitä suojateillä, kun olen pysähtynyt suojatien eteen päästämään kävelijät ensin. Ilmeet ovat sen näköisiä, että kyseisellä tiellä ei varmasti koskaan ole kukaan aiemmin pysähtynyt suojatien eteen. Iloisesti lähes jokainen vilkuttaa kiitokseksi. Haittapuoli on se, että takana lähes poikkeuksettä kuuluu nastojen raapiminen ja joka kerta saa pelätä kolahtaako takakonttiin joku kiireinen työmatka-autoilija. Ja tämä tapahtuu siis Lappeenrannassa.
Vastaavia ilmeitä ja moikkaamisia olen huomannut minäkin, toivottavasti ovat ymmärtäneet tarkoitukseni kun olen avoimesti naureskellut ja pyöritellyt päätäni turhasta kiittäjän katsoessa kohti. Joskus noin 50-60 vuotias nainen kääntyi häpeilevän näköisenä muutaman askeleen takaisin pois ajoradan reunasta ikäänkuin kertoen ettei nyt hänen takiaan autojen tarvitse pysähtyä.
Pariin kertaan olen myös odottanut jonkin aikaa miksei jalankulkija millään uskalla lähteä ja muutaman sekunnin päästä viereisellä kaistalla ajettiin viereeni pysähtyneen perään
Re: Ihmettelyketju
Löytyy täältäkin toisinaan motarilla kesällä tai talvella cruisella 85 ajava Saab 9000 turbo, matkanopeus asetetaan sen mukaan milloin pitää olla perillä ja milloin on sattunut ehtimään liikkeelle. Sellaisella reissulla kun sitten sattuukin vaikka pari rekkaa perä edellä vastaan ylämäessä ja käyttää ohituskiihtyvyyttä on joskus naurussa pitelemistä kun mäessä jääneet ei meinaa uskaltaa ohi lähteä kun nopeus hiljaleen palautuu cruiselle.Uitukki kirjoitti:Noh eihän tämä moottoritiellä ole ongelma varsinkaan talvella kun on muutenkin max 100 km/h rajoitus. Siellähän kuitenkin on ohituskaista aina käytössä. Tämä ei tosin tainnut olla pointtisi. Todennäköisesti nämä samat Yarikset nutaa seitsemääkymppiä kasikympin alueella oli keli kuin hyvä tahansa.Rattivaihde kirjoitti:vastaavasti takaisinpäin tullessa noiden paikkakuntien tienoilla alkoi moottoritieltäkin taas löytymään yhdeksääkymppiä ajavia Yariksia...
Re: Ihmettelyketju
Kansa käy Helsingin seudulla töissä vaikka asuuvat missä tahansa. Ajoittaa vaan omat ajelut eri aikoihin ja/tai muille reiteille kuin missä noi perus-tumpelot ajelee, niin säästyy monelta harmilta. Aiemmin on kesäkeleilläkin mm. tossa E3-motarilla tullu kiiteltyä onnea monesti, että kitkaa on tarpeeks. Nykyisin en siellä ajele kuin keskipäivällä, iltaisin tai viikonloppuisin, niin vit*ttaa paljon vähemmän. Peileihin on vaikeaa tai mahdotonta katsoa ennen kaistan vaihtoa tai sitten pitää päästä kaikista ohi vaikka se ei ole mahdollista (johtaa puskurissa kiinni kyttäämiseen), ja kun siihen lisätään lumisade, niin seuraa varma rytinä. Eikä toi asia parane sillä, että lisätään kaistoja tai muuta.. tumpelot pysyy tumpeloina. Nutaaminen on täällä päin ikuinen riesa. Ja kitkarengas on paras koska täällä Etelä-Suomessa ei ole yleensä ikinä tiet jäässä (sohaisin tarkoituksella muurahaispesääaero kirjoitti:Juuri siksi se ei toimi. Pakottamalla kansa tasaisesti ympäri maan ei väki ole tyytyväistä vaan ihmisten pitäisi itse haluta sitä, jotta ko. toimintamalli voisi toimia. Vaan kun huomattava osa nykykansasta haluaa asua niin tiiviisti, että tällaisessa erikoistilanteessa paikat ovat tukossa, niin so be it, ei sitä yksittäisenä ihmisenä voi kuin katsella noita ajottaisia joukkomällejä ja toivoa, ettei ne osu omalle reitille.Turbolag kirjoitti:Vähän särähtää korvaan aina tuo "ihmisten hajauttaminen" tasaisesti ympäri maan - tulee sellainen pakottamisen maku suuhun. En sano että sinä sitä tarkoitit, yleisesti vaan totesin.