Ainoa ongelma on siinä, että pesä ei vain ole kovinkaan arvokas enää. Arvoa ovat laskeneet huomattavasti se, että yritys on konkursissa, 2/3 mallistosta on menetetty, tehdaskiinteistö on puoliksi myyty ulos ja toisella osapuolella on vielä optio ostaa koko kiinteistö. Lisäksi on menetetty tärkeimmät maahantuojat, eli saab na ja uk. Jälleenmyyntiverkosto on muutenkin rapautunut pahasti. Kaiken huipuksi itse merkki ei ole enää konkurssipesän hallussa.jarkar kirjoitti:Täytyy kiinalaisten tehdä aika ison tarjouksen että varmasti saa koko paketin.Kun on melkein vuoden neuvoteltu ja lennetty Kiinan ja Ruotsin väliä ja lykätty kymmeniä miljoonia euroja Saabiin. Ja sitten se myydäänkin aivan muualle..(jos myydään). No busines maailma on kovaa ja kylmää siellä ei sovi paljon tunteilla.
Kun Spyker maksoi Saabista aikanaan suoraan 52M€ ja antoi GM:lle 230M€ arvosta vuoteen 2006 mennessä takaisin lunastettavia osakkeita, niin yhtiön nykyarvo on ihan jotain muuta. Julkisuudessa ollut arvio siitä, että tarjous olisi 500M€:n arvoinen ei ole mitenkään realistinen. Kolmasosan suuruinen tarjouskin olisi erinomainen ehdotus.