Vaihdelaatikon irroitus ja vetarimalja

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
hekso
"Kaasari"
Viestit: 41
Liittynyt: Ti Loka 18, 2011 15:20
Paikkakunta: Oulu

Vaihdelaatikon irroitus ja vetarimalja

Viesti Kirjoittaja hekso »

Moro!

Laitoin uuden aiheen pystyyn kun ei näyttänyt toimivan haku mulla, valittaa ettei löydä tms vaikka mitä kirjoittaa :?

Eli: kytkimen työsylinteri kusee nesteet pihalle, pakkasilla tiivisteet antoivat periksi joten vaihelaatikkoa irrotelemaan jne, vaihelaatikon irroitus on siinä vaiheessa että heiluu jo paikallaan(ylhäältä noin 2-3cm) vähän muttei irtoa,kaikki pultit on irti ja moottori tuettu ylös.

Täytyykö vänkärin puolen vetarimaljaa ja sitä suojaputkea irroittaa kun vaihelaatikon ottaa pois? Vähän hankalan näkönen irrotettava se vetarimalja kun ei saa ulosvetäjääkään kiinni mistään kulmasta ja varmasti on malja jämähtäny hyvin kiinni.
9000 CD 2.3i -91 USA
9000 CD 2.3i -90 elinten luovuttaja

#5365
raimsshi
"Aero"
Viestit: 393
Liittynyt: La Kesä 25, 2011 12:05
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Vaihdelaatikon irroitus ja vetarimalja

Viesti Kirjoittaja raimsshi »

Booriakselin pitäisi irrota suojaputken sisältä. Tai sitten irrottaa akselin koneen takaa tukipisteestä, niin saa vähän liikkumavaraa. Itse vaihdoin laatikon koneen ollessa lattialla, niin saattoi olla vähän helpompi operaatio. Maljaa ei kannata lähteä irrottelemaan, varmasti ei lähde ehjänä irti.
Kaide
"Hölösuu"
Viestit: 1681
Liittynyt: Ti Elo 19, 2003 12:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vaihdelaatikon irroitus ja vetarimalja

Viesti Kirjoittaja Kaide »

Tsekkaa että laatikko on joka puolelta saman verran irti , siis niin että rako on sama ympäriinsä. Ei lähde irti / eikä mene paikalleen jos on vinossa. Silloin ne boorit kanittaa sopivasti
Kumi
"Tuplakaasari"
Viestit: 83
Liittynyt: Ti Huhti 20, 2010 16:38

Re: Vaihdelaatikon irroitus ja vetarimalja

Viesti Kirjoittaja Kumi »

Jos pelkän lootan ottaa pois niin ainkin tomaatissa pitää kuskinpuolen kehto puottaa ensin pois. Siis jos alakautta yrittää. Yläkautta ei taida sopia kuin koneen kanssa.
Yritetty on, koneen kanssa tulee kivuttomasti.
Vankärin puolen vetari saa jäädä suojaputkineen koneeseen kiinni, kun pelkän lootan puottaa. Noin siin tomaatissa manuaaleista en tiiä.

T: Kurko
saba90
"Hölösuu"
Viestit: 3645
Liittynyt: Ke Tammi 05, 2005 11:22
Paikkakunta: Jkl.mlk

Re: Vaihdelaatikon irroitus ja vetarimalja

Viesti Kirjoittaja saba90 »

Saa sen laatikon manuualissa kuskinpyöräkotelon kauttakin pois,ai mistäkö tiedän :lol: Helpottaa kyllä huomattavasti hommaa kun tiputtaa apurunkoa alemmas.
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Hyundai i30 1.6crdi -14
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
hekso
"Kaasari"
Viestit: 41
Liittynyt: Ti Loka 18, 2011 15:20
Paikkakunta: Oulu

Re: Vaihdelaatikon irroitus ja vetarimalja

Viesti Kirjoittaja hekso »

Taitaa tontusta irrota koko kone lootineen. Samassa vaihtaa kaikki tiivisteet ja stefat moottoriin ja laatikon irrotuski helpottuu. Viikonloppusin pääsee vain korjaileen ja laitteleen armeijan takia. (tj 323) :D
9000 CD 2.3i -91 USA
9000 CD 2.3i -90 elinten luovuttaja

#5365
Vastaa Viestiin